Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autószerelők és szervizesek!...

Autószerelők és szervizesek! Mesélnétek munkahelyi tapasztalataitokról, észrevételeitekről?

Figyelt kérdés

Melyik típusú kocsikat kell legtöbbször szerelni?

Milyen költségek vannak egy egy javítás kapcsán?

Az újabb technológiai dolgok közül mi problémás?

Minden hasonló érdekel, tippek, ötletek, tapasztalat, jöhet vegyesen!



2022. máj. 9. 00:23
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
95%

Tudom le leszek pontozva megint az "életemben egyet láttam és az jó volt szóval tévedsz" csoport által, de a francia autókat kell magasan a legtöbbször javítani. Pénteken például egyszerre 4 volt bent. Ez a péntek is csak egy példa, de közel sem egyedülálló.


Költség... hát nem tudom mit akarsz hallani. 5000-től felfelé határ a csillagos ég. Legdrágább munkám 1 milliós volt. Az átlagot olyan 80-100 ezer köze raknám.


Minden. Nem azt mondom, hogy minden rossz és problémás ami új, csak azt, hogy HA valami baja van az új technológiáknak, akkor problémásabb a javításuk. De alapvetően nem mennek gyakrabban tönkre, mint mások.


Nem tudom mivel kapcsolatban vársz, tippeket és ötleteket, szóval erre nem tudok válaszolni.

2022. máj. 9. 05:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
72%

Ide hozzánk csak német autókat hoznak, tele vagyunk vele.

Ezzel a kérdéssel meg válaszokkal lehet semmire nem méssz.

2022. máj. 9. 06:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
Minden szerviz más. Vannak akik külön egyik-másik márkára specializálódtak.
2022. máj. 9. 06:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
100%

Mi településünkön a szerelőnél nagyrészt csak régi németek vannak, illetve néhány egyéb többé-kevésbé népszerű márka modelljei. Állandóan tele van munkával...


Egyébként kérdező, MINDEN autónak vannak nyűgjei, akárki akármit mond. Ha motorikusan jó, akkor a futóműve hibásodik meg, ha az sem akkor elektromos gondja lesz, ha még ez se, akkor legalább kirohad alólad idő előtt. Mindegyikkel van valami, a legkevésbé rosszat kell választani, vagy pedig venni egyet és felújítani teljesen.

2022. máj. 9. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
51%
Nálunk például az ecotec opel motor javításokból van a legtöbb. Gyárilag is egy hulladék konstrukció
2022. máj. 9. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
5. Ha opel márkaszervizben dolgozol, akkor nem meglepő, hogy opel motort javítotok leggyakrabban, nagy gond pedig nem szokott lenni velük, max 1.0, 1.2 láncmegnyúlás, olajfogyasztás, ami 99% hogy szelepfedél membrán miatt van. (filléres javítás). Viszont Opel 1.6 dízel na az egy fos pl. Legolcsóbban fenntartható autómárkák: Suzuki, Opel, Kia/Hyundai, Dacia, Renault, Nissan, VW csoport kivéve Audi. Renault úgy gondolom megbízhatóbb lett, mint bármelyik német márka. (Kivéve turbós benzinesek)
2022. máj. 10. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
100%

#5 Ismerek olyat, aki a rendőrségnél volt szerelő, gondolhatod ő mennyi Astrát látott, régebbi Opel motor F Astrát is, meg újabb Ecotec-es G/H Astrát is. Meg azt is, hogy a rendőrök hogy kitaposták a lelküket. Érdekes, ő mégsem szidja az Opeleket, sőt...


Azt megtudod mondani, hogy szerinted mitől hulladékok és milyen probléma szokott előfordulni velük, ami miatt ennyit kell javítani őket? Csak kíváncsi vagyok, hogy valódi-e amit írsz.

2022. máj. 10. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:

7. Nem valódi, amit ír. Opel megbízható motorokat gyárt.

Tévesen ráaggatták az ecotecre, hogy szereti enni az olajat. Na ez 250e km felett lehet esetleg és 30e km olaj csereperiódust tartva. Szelepfedélben levő membrán szokott átszakadni 200e km körül és e miatt lehet olajfogyasztása. Filléres a javítása. Hengerfejesnek is szokták hinni tévesen őket. Holott az olajhűtő tömítése megy tönkre és összefolyik a hűtőfolyadékkal, mivel az is ott kering. Ez is 200.000 km felett vagy 14+ évesen jöhet elő. Vezérműlánc is megnyúlhat pl corsa 1.0, 1.2, 1.4 motoroknál 100e km körül, de a csere megvan új vízpumpával mindennel együtt munkadíjjal 100e forintból. 1.6 z16xer benzines a legmegbízhatóbb motor, ez szíjas, csereperiódusa 150e km. Ki is szokta bírni eddig, de ha 120e körül ledobják, úgy tuti nem lesz gond. 115 le, jól megy fogyasztása pedig 6 liter körül alakul. Benne is volt a legkisebb fogyasztású benzines autó top 10 listán.

2022. máj. 10. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:

#8 Hát igen ezért érdekelt, mert az én tapasztalatom szerint sincs velük baj. :D Mondjuk a korai Ecotec-ek (F Astra széria vége és G Astra) valóban előfordult néha az olajfogyasztás, de közel sem olyan mértékben, hogy jajveszékelni kelljen miatta. A frissítés után pedig már semmi bajuk nem volt.


Z16XER van nekem is, dinamikus kis motor, az égvilágon semmi baj nincsen vele, bár a fogyasztással nem értek egyet, hogy olyan jó lenne. Vagyis alapvetően jó, de elég hamar elveszti a lendületet és utána zabál mint a disznó. Mikor megvettem, országúton 90-95-tel 5.9-cel jöttem haza. Autóúton ingázok tempomat 110-zel, minimális várossal egybekötve 6.7-6.8 körül van az átlagom. De ha pályán nyomok neki 130-at, ott már simán megüti a 7-et, vagy 7.2-t is. Bár egyszer-kétszer már feltűnt, hogy tempomattal mintha többet enne, szóval lehet hogy inkább az a ludas, talán nem ideális a programozása, vagy valami. Majd egyszer leküzdöm a kényelmességet és lenyomok pár napot tisztán tempomat nélkül, kíváncsi vagyok úgy javul-e és mennyit.

2022. máj. 10. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
Olaj függő is, nem mindegy, hogy 10w40 van benne vagy 0w30 vagy 5w30. Én mindig minőségi német olajat veszek a kocsimba, ami bele való. Opelnél dexos 2 az előírás, ha ezt betartod és 5w30 olajnál nem mész feljebb és max 10e km után cserélsz olajat, akkor kisebb lesz a fogyasztás. Váltó olajat is szoktam cserélni 100e km után manuális váltóba is, ez is segít valamit. Üzemanyagszűrőt is szoktam, ha nem tankban van.
2022. máj. 10. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!