Dízel tuning tippek?
Sziasztok!
Az Álomautóm egy Volvo s60 2.4 D5-ös motorral és olvastam hogy egész jó erőt ki lehet facsarni belőlük. Ha bármi hülyeséget írok, az azért van mert még csak 16 éves vagyok. Félreértés ne essék, nem úgy akarom ezt az egész tuning dolgot elkezdeni hogy megkapom a jogsit meg azt autót azt csapassuk, hanem inkább várni egy pár évet amíg lesz tapasztalatom a vezetés terén, meg nyilván kellő mennyiségű pénzem legyen. Szóval. Gondolom alap dolog a befecskendezés légszűrő csere, valamint egy chiptuning sem árthat. Az az egyik kérdésem, hogy turbót hogy lehet választani egy autóra? Van külön dízelekre kifejlesztett turbó is? Valamint ugye ebben az autóban gyárilag vnt turbó van és abból lehet baj ha kicserélném egy nem vnt turbóra? Gondolom a turbó dolgot letudva egy intercooler csere meg egy kuplung csere sem árt. Amúgy Az legális ha az intercooler valamennyire kilátszik az első lökhárítónál? Valamint érdemes ledugózni az egr szelepet, vagy annyit többet árt mint használ?
Köszönöm előre is a válaszokat!
de egyébként meg, én szakszervízben programozott chiptuninggal, ECU tuninggal kezdeném és be is fejezném... Esetleg egy olyan jobb (mélyebb) hangot adó kipuff rendszer, amivel még teljesíti a normákat, de csak szolid, nem kályhacső. Spoiler felesleges, esetleg egy szintén szolid ültetés, legperesebb még megengedett felnivel, gumival.
Egy S60 nem arról szól hogy rommá tuningolod...
Szia!
teljesen jogos amit leírtál. Nyilván úgy szeretném majd a közeljövőben ezt az egész projektet kivitelezni hogy ne ütközzön törvénybe. Ha már itt tartunk. Egy turbócsere(nagyobbra) papírozással jár? Valamint az általam felsorolt modokból mihez kell papíroztatni, és neked mi a véleményed, hogyan kezdenél bele ebbe a projektbe?
Onnantól kezdve, hogy bármit kicserélsz rajta illegális. Teljesítménytuningot lényegében Magyarországon nem tudsz legalizálni. A kilógó cooler arra jó, hogy már messziről látszódjon, hogy van miért megb/szni. Tegyél bele olyat, ami belefér.
De a részletekről vissza a realitások talajára.
Van egy most 20 éves, már most 300-500k között futott dízel modell, mire pénzed lesz rá 25+ éves lesz 600k felett kétszer tekert órával. Majd veszel egy ilyet, ami jó ha úgy ahogy stabilan működik ennyi idő és km után. Első körben ki lehet lakatolni, telifény, motorgenerál. Hogy legalább az alapok meglegyenek a tuninghoz. Máris a vételár kétszeresét rálocsoltad. Anyagi csőd.
Aztán repkedek a 100k-t csak úgy hirtelen. Ha ilyen szintű dolgokban gondolkozol, mint nagyobb turbó, akkor élből mehet bele egy kovácsolt belső, erősebb kuplung. Váltó ki tudja mit bír. Szívó és kipufogó oldalon is kell valamit kezdeni vele, aztán jöhet rá egy új program. És akkor még arról nem beszéltünk, hogy meg is kell állni valahogy, meg az úton is kell maradni. Szóval lehet valami féket barkácsolni rá, meg futóművet, egy jobb garnitúra felni+gumi.
Szóval ilyen szinten milliós tétel, csak az, hogy úgy, ahogy összeálljon alkatrész szinten. Aztán kell valaki aki össze is rakja, ért is hozzá. Na meg utána ez nem olyan lesz, hogy évekig csak olajat kell cserélni benne.
Nekem sem alap autóm van, de be kell látni, hogy a teljesítménytuning egy véget nem érő pénznyelő. Ahogy előttem írták, eleve elég erőset kell venni, ha nincs akkor nagyon max. motorcserében gondolkozni. Rá egy chip és ennyi (kipufogó meg hasonló "apróságok" persze lehetnek). Aztán inkább fokuszálni az úton maradásra.
Sziasztok!
Köszönöm a korrekt válaszokat, örülök hogy feltettem ezt a kérdést mert így elég sok új információval gazdagodtam. Utólag visszanézve tényleg szükségtelen a sok mod, mert ahogy láttam egy chiptuning akár 201 le-t és akár 440nm-t is adhat, ami bőven elég, főleg úgy hogy a váltónak nem tetszene a sok erő. Nekünk egy 2001-es xc70 d5 van és ha apa megnyomja akkor azért megy rendesen. Még egyszer köszi a segítséget
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!