Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Minimum mekkora teljesítmény/n...

Minimum mekkora teljesítmény/nyomaték kell ahhoz, hogy ha egymagad ülve az autóban egy 15%-os emelkedőhöz érve az autó ne vegye észre, hogy emelkedőn megyünk fel?

Figyelt kérdés
Tehát szinte ugyanúgy gyorsuljon, mint ha sík úton mennénk. A kérdés elméleti. Kérek mindenkit ezt tartsa tiszteletben. Akinek nagyon erős autója van írjon bátran.

2022. máj. 23. 20:58
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:
Én elfogadom, nem kell kiabálni.
2022. máj. 24. 16:40
 12/14 anonim ***** válasza:

#6: hát az alföldön tényleg nincs ilyen, de hegyvidéken elég gyakori.

Pl. ez egy hely ahol még feltolni is alig tudom a biciklit, nem hogy feltekerni. 15%-oson még felküzdöm magam tekerve is.

Budaoest, Magas út

[link]

2022. máj. 24. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
Egy nagyon nyomatékos, 200 ló feletti 3.0 TDI-ben is mélyebbre kell nyomnod a gázpedált, ha tartani akarod a tempót. Ez teljesen természetes, mert emelkedőhöz nyilván több üzemanyag kell, amit te szabályozol a jobb lábaddal. A különbség annyi, hogy egy 1.2-es benzines 4-esben már padlógáznál is lassulni fog, a 3.0 TDI pedig minimális gázadással is simán felmegy ugyanazzal a tempóval.
2022. máj. 24. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

Hm. Érdekes kérdés. Elméletileg a legkevesebb teljesítmény annyi, mint a lejtő két végpontja közötti helyzeti energia különbsége, illetve hozzáadva a surlódási, légellenállási, és egyéb lassító tényezőket.

Ez a teljesítmény lehet egyenletesen leadott, vagy akár exponenciális is.

Teszem azt, te egy lada 1200s-ben ülsz, 60 kmph sebességgel haladsz 5-ik fokozatban 1250-es fordulatszámon. Az út sima, egyenes, majd hirtelen egy 15%-os emelkedő kezdődik. Ha nem nyúlsz a pedálokhoz, akkor a fordulatszám csökken, a sebesség csökken és a lada mozgási energiája átalakul helyzeti energiává addig, amíg meg nem áll. Ha viszont kicsit rálépsz a gázra és tartod a fordulatszámot, akkor a sebességed sem fog változni. (sebesség kiszámítható a fordulatszám, a váltási áttét és egyéb áttételek, esetleges slipek és a kerékméret alapján úgy, hogy a sebességmérő a kerék fordulatszámán alapszik, ha kisebb kereket raknál egy autóra, akkor a sebességmérő órája tévedne úgy, hogy többet mutatna a tényleges sebességnél, ha nagyobb kereket raknál rá, akkor kevesebbet mutatna a tényleges sebességnél, illetve a motor fordulatszámát beszorzod az összes módosító tényezővel akkor a kapott számot a kerék kerületével elosztod, akkor a sebességet kapod meg.

Tehát az emelkedőt elméletileg a leggyengébb jármű is meg tudja "mászni", amennyiben elegendő enerigát képes kinyerni a rendszeréből (evidens, ha belső égésű, akkor az üzenanyagból, ha elektromos, akkor az akkumlátorból, ha mechanikus, akkor a mechanikát mozgató erőből.).

Persze az elmélet és a gyakorlat más, mivel a gyakorlatban sok érték nem pont ugyan az, a tényleges adatokhoz nem mindegy, hogy milyen idő van (légnyomás, páratartalom, hőmérséklet, levegő összetétel, portartalom, szélirány, napsugárzás,), milyen a talaj (felületi tapadási surlódási tényezőkhöz kell a kerék futófelülete és a pontos futási út felülete is), a különféle alkatrészek milyen állapotban vannak, mennyire kopottak, a hatásfokok milyenek....stb, illetve hogy a kellő energiához hozzá lehet-e jutni (a gázpedált sem lehet egy foknál tovább nyomni, akármennyire is állítod be, a motor felépítése miatt korlátos lesz, a korlát pedig egyedi.

2022. jún. 3. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!