Régi autó, automata váltó?
Én 2 éve a feleségemnek vettem ugyanígy autót. Végül egy Audi A4 B6 lett. Azért mertem megvenni, mert 160 ezer kilométer volt benne. Utánakérdeztem hogy ebben a típusban az automataváltók meddig szokták bírni, elvileg 300 ezerig nem szokott velük baj lenni. Utána bármikor meghalhat előjel nélkül, és akkor annak javítása elvisz legalább fél millát.
750-800 ezezért nem tudnék mit ajánlani. Én csak kevés kilométerrel mernék automataváltós autót venni. Azok viszont ennél drágábbak lesznek (az Audi 1,3 millió volt). Amikor egy alkatrész javítása majdnem annyiba kerül mint az egész autó, akkor nagyon kérdéses, hogy érdemes-e megvenni azt az autót...
"ha nem szeretek váltani" Tipp: próbálj ki olyan autót, aminél rendesen direktbe megy be a váltókar a váltóba. Bowdenes, hosszú rudazatos váltók sose fognak jó váltási érzetet adni. Nekem az előző autóm egy 6-os Golf volt. Abban olyan volt váltani, mintha egy tál pundingot kevertem volna egy fakanállal. Semmi érzet sem volt benne. Annál az autónál én se szerettem egyáltalán váltani. Most egy MX-5-öm van, ebben fantasztikus érzés a váltás. Itt a váltó közvetlen a váltókar alatt van, ezért is tud jó váltási érzet lenni. Ilyen érzet rendszerint csak a hátsókerekes autóknál van meg, mivel azoknál helyezkedik el így a váltó. Elsőkerekesek között nagyon kevés kivétel van, pl. az A4 B6 manuális váltóval ilyen lenne, mert abban még hosszában van a motor, így a váltó is. De ez nem jellemző, a legtöbb elsőkerekesben keresztben van a motor sajnos... Szóval szerintem először próbálj ki egy jó manuális váltós autót, és ha úgy se szereted meg, akkor csak azután kezdj automatát keresni.
"Én személy szerint soha nem vezetnék automata váltós kocsit. Legyen az régi vagy új...egyszerűen azért mert félnék hogy elfelejtek vezetni, az nem vezetés, hogy ülök csak a kocsiban majdnem"
Tobb mint 3 evig nem vezettem manualisat, de siman ment a vezetes mikor beleultem. Ez olyan mint a biciklizes, nem tudod elfelejteni. Ha jol tudom, a Suzuki Swift , az a 2005 koruli, 4 sebesseges automataval keszult. Viszont a Corsa mar robotizalt.
Volt egy 95 os evjaratu automatam es nem volt baja a valtonak. A mostani autom 2007-es automata es ennel sincs baj a valtoval.
Kerdezo, a lenyeg hogy lehetoleg probalj meg hagyomanyos 4 sebesseges automata talalni. En kerulnem az ilyen robotizalt valtokat.
Az a baj a régi automatával, hogy ha b/szarik, akkor necces, hogy a javítás mennyiből jön ki. Rámehet egy fél autó ára. Mert mondjuk nincs bontott, ami szintén lutri, a javítás több százezer. A kettőstömegű (ha van), kuplung stb is drágább bele, mint a manuálisba. Persze, nem törvényszerű, hogy elromlik, de benne van.
Viszont én soha többet manuálist. Nem attól tudsz vezetni vagy nem, hogy tudsz rugdosni egy harmadik pedált.
25 éve van automata kocsim, a nejemnek is. Például az első automata szwiftem most 26 éves, és még használja aki megvette tőlem. A váltó nem romlott el, pedig 3 sebességes olajos.
A mostani autója a nejemnek egy 2005-ös szwift..az is olajos, csak négysebességes. A váltó simán vált, hibátlan.
A munkahelyemen kéziváltós a szolgálati kocsim, azt is jó vezetni...kivéve, amikor a Hungárián áll a dugó, és araszolva lehet csak gurulni...ha lehet.
Az autómata jobb, főleg ha a nyugodt kozlekedes a cél.
Ha megnézed manuálisnál is osszejohetnek a dolgok sajnos, csúsztatott kuplung stb-stb.
Szívó benzines automata kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!