Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Üzemanyag szállításban,...

Üzemanyag szállításban, tárolásban jártas embert keresek, válaszolna néhány kérdésre?

Figyelt kérdés

Első: A töltőállomásokra érkező üzemanyagokat (Mol kúton-Magyar mol, Shell kúton-Mol?, OMV-Ausztria) a kúton adalékolják és attól függ, hogy 95 -ös oktánszámú vagy 100 as?

Ha az OMV- n a sima 95 ös 470 forint, hogyan lehet, hogy a MaxMotion 95- ös prémium is 470 forint? az adalékért nem kérnek pénzt?

Illetve ma láttam az egyik OMW-n, hogy a 95 ös MaxMotion prémium 95- ös benzinből készlethiány van, de sima benzin van. Az, hogy lehet, ha az üzemanyag ugyan az csak az adalék más? Ergó az adalékból van készlethiány?

A másik kérdés: Ha a Schwehati finomító helyett a Magyar Stratégiai tartalék készletet fogják az OMV- nek adni, akkor az OMV-n is MOL üzemanyagot fogunk most tankolni?

Egyáltalán milyen üzemanyaggal töltik fel ezeket a tartalék készleteket, illetve hogy tartósítják, hogy ne csak fél évig álljon el a tartályokban?

És ez, hogy fog kinézni? az OMV kamionjai oda mennek a tartalékkészlethez, és ott töltik meg a kamionokat?

Előre is köszi a válaszokat.



2022. jún. 12. 23:35
 1/2 anonim ***** válasza:

Olajfinomítóba dől el, hogy milyen oktámszámú lesz az üzemanyag. Ott is kapja az adalékot.

A Shell-nél 480 a prémium is (kivéve a 100as benzin). Hogy miért ennyi jó kérdés. A rendelet egy szabvány szerint fogalmazza meg melyik üzemanyag tekinthető hatósági árasnak. Lehet, hogy a "prémium" üzemanyaguk csak ennek felel meg és így nem adhatják drágábban, az is lehet, hogy inkább vevőcsalogató. Ennek megfelelően ezeken a kutakon jóformán nincs is már prémium üzemanyag vagy csak ritkán és akkor se sokáig.

Amennyire tudom az OMV csak az észak-nyugati országrész és a főváros környékén szállít/szállított Ausztriából, minden máshova ugyan úgy a Mol-tól rendelte az üzemanyagot. Ez kb. annyit jelent, hogy az OMV-nél írnak egy szép e-mailt a Molnak amiben leírják milyen adalékot tegyenek az üzemanyagba, milyen minőségben készítsék el és ennyi. Nem 100%-ban ugyan az lesz.

2022. jún. 13. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 Japán Gulyás ***** válasza:

Az üzemanyagterminálból, tartályparkból vagy finomítóból már kész üzemanyagot visznek a kamionok a benzinkutakra, ott nem adnak hozzá semmilyen adalékot.

A magyar stratégiai készlet nem feltétlen az állami Szénhidrogén Készlezető Szövettség tulajdonában van - ők csak nyilvántartják, hogy mindenki a kötelezettségeinek megfelelő mértékű biztonsági készleteket tart, de a fizikai helye annak lehet Ausztriában, Szlovákiában vagy akárhol. Ausztráliának (nem, nem elírtam Ausztriát, a déli féltekén levő kengurus kontinensről van szó) például Magyarországon vannak olajkészletei: [link]

Benzin esetén ezek etanolmentes készletek és folyamatosan cserélődnek. Ne úgy képzeld el a tartalékkészletet, hogy van egy tartály a finomító határában amit kineveznek tartaléknak, egyszer feltöltik és utána hozzá sem nyúlnak. Ezek is aktívan használt tartályok amikből napi szinten mehet ki és jöhet be anyag, csak épp van egy minimum szintje, hogy pl. 50%-a alá nem lehet engedni kapacitásban, mert az a része a biztonsági készletbe van elkönyvelve.

2022. jún. 13. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!