Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines 7.5 literes átlagfogy...

Benzines 7.5 literes átlagfogyasztással, vagy dízeles, 5-5.5 literes átlaggal?

Figyelt kérdés

Az hogy milyen nemzetiségből valók az mindegy most. Dízeles a szokásos gyűgjeivel - bár nem túl erős, a benzines meg - elvileg nem olajevős fajta - simán csak sokat kér.


Ja, és van köztük mondjuk 5 év, a dízel javára (de nem a futásra).


Akárhogy számolom, a bő két literes különbség az én éves futásom szerint legalább 260 ezer forint. Ennyit csak nem kell tán a dízelre költeni évente...


Amúgy karosszéria, általános paraméterek pl. csomagtér méret ugyanannyi, méretre is kb. azonosak.


Ja és kezdjük ott, hogy a benzines - ha sikerül az elképzelések szerint azt a minimálisat alkudni - jó 200 ezerrel drágább lenne, amit költhetnék a dízel "kezdőcsomagra" is, kivéve vezérlés + olajak mert az friss.


2022. jún. 30. 15:01
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:

#10 Ezt senki nem is vitatta, de a dízelnél sokkal több a hibalehetőség, ráadásul azok a hibalehetőségek sokkal gyakoribbak, mint a benzines hibalehetőségei és sokkal drágábbak is, mint a benzineseké. Persze itt most feltételezzük, hogy a jelenleg még erős többségben lévő natúr mezei hengerenkénti befecskendezéses, gyújtáselosztós sor4 szívóbenzinnel hasonlítgatjuk a dízelt. A benzines is meghibásodhat, de sokkal-sokkal ritkább és a javítása sokkal-sokkal olcsóbb. Ráadásul a problémák 99%-a elkerülhető a 10 ezres minőségi olajcserékkel, szóval az odafigyelés nagyon sokat jelent, míg a dízelnél sok drága dolog van, aminek az élettartamát nem nagyon lehet odafigyeléssel sem meghosszabbítani. Ha a porlasztó elkezd pisilni és átégeti a dugattyút, azzal nincs mit tenni. Ha az izzítógyertyák berohadnak és cserénél beszakadnak a hengerfejbe, azzal nincs mit tenni.


Egy szó mint száz, aki azt állítja, hogy a dízel fenntartása nem SOKKAL drágább, az vagy hazudik, vagy nem ért hozzá. Általában azok mondanak ilyet, akik relatív rövid ideje használnak dízel autót és még semmi bajuk nem volt, de majd amikor kijön egy 800 ezres generál, vajon akkor is ugyanazt gondolják majd? Miközben egy mezei benzinesnél a legnagyobb probléma a hengerfej szokott lenni, amit 300 ezerből pucc-pasztára kijavítasz és 20 évig semmi baja nem lesz.

2022. jún. 30. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:

#11 Ja amúgy összehasonlítási alapom is van. Kb. 1 hónapja csináltam egy 2.2 dízel Transitot. 1 millió forint volt, ebben a turbócsere volt a legnagyobb tétel, ezeken kívül relatív általánosabb dolgok voltak, mint pl. vízszivattyú, EGR hűtő, termosztátház, szelepfedéltömítés, ilyesmi. Kolléga csinált egy 2.0 benzines Passatot, szintén 1 millió forint volt, de az a Passat komplett motorgenerált kapott, apró darabokra szétszedve, új dugókkal, minden létező tömítéssel, vezérléssel, stb.


Ez szerintem sokat el is mond. A dízelnél 1 millió forint egy általánosabb felújításra volt elég, míg a benzinesnél ugyanannyi pénzért tulajdonképpen egy nullkilométeres motort kapott vissza a tulaj.

2022. jún. 30. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:

Vedd nyugodtan a dízelt. Oké, drágább HA valami olyasmi megy tönkre pl. a magasnyomású szivattyú ami amúgy is drága, de szerencsére ez nem havonta megy tönkre. Turbót se kell hetente cserélni és a kettőstömegű is elég sokat kibír. Egy 9 éves autónál, ha jó állapotban van nem kell félni, hogy ezek hamarosan felmondanák a szolgálatot. Mire csereérett lesz megspórolod ezeknek az árát az üzemanyagon, de lehet még így is több pénzt megspórolsz mint a javítási költség. Utána megint jó hosszú ideig nem kell hozzányúlni.

Az egyéb dolgok mint egy olajcsere vagy fék csere nem drágább csak azért mert dízel.

2022. jún. 30. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

Attól függ, hogy meddig tervezel velük.

Add össze azt a pént amit spórolnál a dizel fogyasztásán az évek számával, aztán szépen kezd el le vonogatni a dizel gondokat.


-üzemanyagrendszer felújitás

-turbó (persze, ha turbó benzines veszel ezt nem feltétlen van értelme)

-részecskeszűrő csere

-kettőstömegű (bár van benzinesekben is, viszont nekem van/volt olyan benzinesem 2 is amibe van, mindegyik 400.000km környékén van/volt és gyári volt bennük)

-egr szelep csere (bár ez is van benzinesbe)


Aztán osszál, szorozzál.

2022. jún. 30. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
Én a benzineset választanám.
2022. jún. 30. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 A kérdező kommentje:

#13 1.5 millió Ft különbség 6 év alatt biztos lenne a tankolásra szánt pénz.


Erről a benzinesről végül lemondtunk.

2022. jún. 30. 21:14
 17/18 anonim ***** válasza:
Én benzines párti vagyok, ha oldalt kéne választani. De azt tudni kell, hogy hiába futot 2x annyit a dizel, azok sokkal többet is bírnak. És bizony a benzinesre is költeni kell, a +5 éves kor eleve egy elég komoly hártány fenntartási költséget tekintve.
2022. júl. 1. 06:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 A kérdező kommentje:
Dízel lesz, csak kérdés az autó maga jó állapotú-e ennyiért... majd kiderül hamarosan.
2022. júl. 1. 06:37
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!