Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tudnátok olyan használt autót...

Tudnátok olyan használt autót mondani ami 2 millió forint alatt van és megbízható?

Figyelt kérdés
Használt autót szeretnék vásárolni, igazából nem vagyok márka sznob nem is szeretnék nagyon nagy autót magamnak, a lényeg az lenne, hogy elvigyen és ha lehet benzines legyen. Második generációs Skoda Fabia amit kinéztem magamnak 1.4-es szívó motorral de nem tudom, hogy jó és mennyire éri meg. Bármilyen tippet szívesen fogadok.

2022. júl. 4. 02:34
 1/8 anonim ***** válasza:
Almera, corolla.
2022. júl. 4. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

A megbízhatóság fontos eleme a szerviz, ami a használt autóknak a buktatója is.

Írhatnak itt márkákat, típusokat, az legfeljebb csak arra vonatkoztatható, hogy a konstrukció kipróbált, megbízható, de egy hanyag tulajdonos bármit képes tönkre tenni... ha neked a Skoda Fabia tetszik, nyugodtan keresgélj azok közül, a lényeg, hogy megfelelő állapotút találj, és add meg neki, amire szükségel van.

Olyan nincs, hogy nem költesz rá semmit, de kifogástalan - a használattól, de már a létezéstől is használódnak kopnak az alkatrészek, azok cseréje is az autózás része.


Láttam már olyan 5 éves Toyotát, aminek a motorja, váltója is totál kész volt, a tulajdonosa egyszer sem cseréltetett benne olajat - a Toyota megbízható márka, de az a konkrét autó arra rácáfolt, és aki megvette ráfázott, mert neki elég volt az, hogy "megbízható".

2022. júl. 4. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

#2 hibátlanul leírta amit én is gondolok és tapasztaltam. Vannak eredendően megbízhatóbb, és kevésbé megbízható konstrukciók, de egy sok éves (és 2 misiért már erről beszélünk) autónál ennél nagyobb súlya van annak, hogy hogy tartották a múltban, illetve hogy te hogy tartod. Ha egy olcsójánostól veszel autót, akár egy Swiftet is ami ugyebár "kimegyavilágbó'", aki ha valami tönkrement vagy megkókányolta otthon, vagy a legolcsóbb alkatrészt vette meg hozzá a Bárdiból, akkor az nem lesz egy jó autó, hiába eredendően megbízható. Ugyanígy nekem például volt olyan 75-ös Roverem (igen, amelyik az "angol beteg" sokak szerint akik nem ismerik a típust), ami évekig és nagyon sok kilométeren át megbízhatóan ment alattam és az előző tulaj alatt is akinél volt több mint 10 évig, azóta pedig az új tulajnál is - mert olyan minőségű alkatrészeket kapott, amit illik belerakni, mert nem akkor ment szervizbe amikor már megvolt a baj, hanem a típushibák ismeretében megelőzőleg mindennel foglalkozva volt, ami hajlamos adott év / futás mellett elromlani rajta. Pénzbe került? Igen. Baromi jó autó volt cserébe? Nagyon is.


Érdemes belegondolni abba, hogy a Swift, Corolla stb. típusok, amik híresen megbízhatóak, és ezt mindenki tudja. Viszont ennek pontosan az a hátulütője, hogy sok tulajdonos "hát ennek úgyis mindegy" alapon szarik bele a karbantartásba, a lényeg hogy olcsó legyen aztán kész. Na, az ilyen autók lehetnek igazi rémálmok annak, aki már 10-15 évesen veszi át az ilyen tulajtól, és sokszor sajnos nem is mondod ezt meg elsőre az adott autóról ha csak ránézel. Nem is mindig olcsón árulják ezeket.


A Fabiában az az 1.4-es szívómotor megbízhatóságra viszonylag rendben van - a régebbi változatát egy 4-es Poloban használtuk családon belül 15 évig újkorától -, gyújtásproblémák jellemzőek (trafó meghibásodás), illetve olajfogyasztásra kell figyelni. Van nekik egy kellemetlen ketyegésük hidegen, de az sajnos normális, meg kell szokni / el kell tűrni.

Ilyen Fabiaval én egész sokat mentem céges autóként (abban az 1.2 TSI motor volt), akkor 5 éves volt a példány amit én vezettem, volt benne viszont több mind 140000 amikor megkaptam és több mint 160000 amikor visszaadtam. Egy kuplunghibán kívül (kuplung szett csere) nem volt gond vele, szerintem az is annak köszönhető, hogy céges autóként nem volt kesztyűs kézzel bánva vele főleg az előző kollégák által. Egész kényelmes volt, egész stabil még autópályás tempónál is, az anyaghasználat persze szegényesebb mint egy Poloban, ahogy a felszereltség is az volt (bár ez attól függ milyet fogsz ki persze), de keveset fogyasztott, csendes, kulturált kocsi volt, az 1.2 TSI még ment is 100-ig kellőképpen, én szerettem járkálni vele.


A lényeg az, hogy nyilván van egy kereted amiből autót veszel most.

Ennek megfelelően olyan típust keress, amiből az ársáv felső részét megengedheted magadnak a keretedből. A Fabia II ebből a szempontból tök jó döntés, mert 1,8-2 misiért abból már tényleg szépeket lehet kapni, amik nagy eséllyel még évekig nem fognak nagyobb problémát okozni.

2022. júl. 4. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Ja, bocs, pár fontos dolgot kihagytam az 1.4 MPI motorral kapcsolatban:


Fogyaszt.

Méretéhez és teljesítményéhez képest elég sokat.

7,5 alatti átlagot összehozni csak óvatoskodva lehet velük, márpedig óvatoskodva nem haladsz vele, mert pörgetni kell tiltásig ha menni szeretnél vele. Rendkívül lomha állat. Igazából túl sok előnyt nem tudok mondani az 1.4-es szívó mellett azt leszámítva, hogy nincs turbó, nem kokszosodik mert nem direkt befecskendezős, tehát kicsit kevesebb a buktatója mint egy TSI motornak, főleg abból a korszakból (akkor még a TSI nem volt annyira kiforrott, mint amilyen ma). Csak az a baj vele, hogy akkor is egy elég kelletlen, kellemetlen dolog, amikor hibátlanul működik. Kinek mi fontos. :)


#3 voltam

2022. júl. 4. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Vetnék egy pillantást egyébként mindenképp ebből a keretből a Kia Cee'd első generációjára. A Kia ezzel tört be Európába igazán, nagyon jól, mondhatni japánosan megépített autók ezek, megbízható szívó benzinmotorokkal amik magukhoz mérten jó erőben is vannak, kellemesen használhatóak, és kizárólag a gyakori olajcserére érzékenyek, amiről érdemes bizonyítékot kapni az előző tulajtól is, és magadnak is tartani - 10-12 ezrenként csere legyen gyári specifikációnak megfelelő minőségi olajra. Ezen kívül meg tényleg japánosan megbízható verdák, kicsit unalmas a dizájn, és egy méretosztállyal a Fabia felett van (ez már kompakt, az meg kisautó), de minőségérzetre szerintem nagyjából egy szinten vannak.


Itt van egy, de ez csak egy példa amit gyorsan találtam hahun és akár megérhet egy megnézést.

[link]

2022. júl. 4. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

[link]


Ez az, kb. addig, míg elmész haza vele XD. Azt nem mondtad, meddig legyen az.

2022. júl. 4. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
2022. júl. 4. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Attól függ, hogy milyenek az igényeid. Egy utolsó szériás, 2009-es gyártású G-s Opel Astra jó vétel lehet, ha gazdája volt, nem pedig tulajdonosa. Ha nem rohad, ha rendesen cseréltek benne olajat és főleg, ha nem eszi (sajnos az ecotec motorok szeretik enni). Ezt a típust sok szerelő ismeri, bőven van hozzá pótalkatrész, nem drága karbantartani, cserébe nem egy rossz, de nem is egy túl jó autó.


A jó állapotúaknak 0,8-1,5 millió forint között van az áruk, a maradékot pedig költheted azokra a dolgokra, amiket utána találsz rajta. A G-s Astrák még sokáig autók lesznek. Minimum 1,4-es motorral, vagy az felett nézegesd őket.

2022. júl. 5. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!