Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Peugeot 406 - tapasztalatok,...

Peugeot 406 - tapasztalatok, megbízhatóság?

Figyelt kérdés

Költözünk két hónap múlva el Budapestről, viszont télen munkába járáshoz így már kellene vennünk még egy "backup" autót, ketten vagyunk, legtöbbször megoldjuk egy autóval is az ingázást, de nem ártana egy pót kocsi ha épp szükség lenne rá.


Felbukkant egy Peugeot 406 az ismeretségi körben, egyik haverom ismerőséé, jól tartott autó, 2010 óta a mostani gazdájánál van, 240 ezret futott (leginkább vidéki utakon / autópályán), 2002-es évjáratú 1.8-as szívó benzines szedán, van benne pár hasznos extra is (digitklíma, ülésfűtés, 4 elektromos ablak, és az alap dolgok, ABS stb).

Vett a tulaj egy új 508-ast, ezért eladó. Nem hirdeti egyelőre, így linkelni nem tudom.


Szóval elméletben ez egy elég jó példány, de szeretnék gyűjteni egy kis infót a típusról és erről a motorról, mik a jellemző problémák amikre figyelni kellene / megelőzőleg szervizelni hogy ne legyen gond, alapvetően mik a gyenge pontjai.


Igen, tudom, régi autó minden is elromolhat stb stb - volt már sok régi autóm, tudom hogy mindegyikkel foglalkozni kell időnként, de nekem ez nem jelent gondot, csak ezzel a típussal még sosem volt dolgom.


Volt vagy jelenlegi tulajok, hozzáértők tapasztalataira lennék kíváncsi. Köszönöm!



2022. júl. 25. 12:15
 1/3 A kérdező kommentje:
Amit elfelejtettem: nem rohad, és soha nem is rohadt az a példány. Garázsban volt tartva, most fél éve áll csak szabadban mióta az 508 meglett a tulajnak. Nálunk is fedél alatt állna - ahova költözünk, ott 2 autónak elegendő fedett beállóhely van -, de mégis szeretném tudni, hol jellemző ezekre leginkább a rohadás, alapvetően mennyire hajlamosak rá.
2022. júl. 25. 12:19
 2/3 Japán Gulyás ***** válasza:

Gyári fékek tűzveszélyesek - nem Trabant lejtmenetben szinten, de túlmelegszenek, romolhat a hatékonyságuk és idő előtt cserére szorulnak.

A bajuszkapcsolók érintkezői hamar elkopnak és kontakthibás lesz.

Az XU7 motort még ma is gyártják a Közel-keleten annyira tartós, de az EW7-et kikönnyítették és kevésbé megbízható vezérlést kapott.

Az összes váltó pontatlan kapcsolású és ilyen korukra bőven cserések a szinkrongyűrűk, viszont az automaták még egyszerű ZF-gyártmányok, aranyat érnek.

A beltér ragasztások szétesnek, lógnak a kárpitok (kivétel: Coupé).

Generátor - mindnél.

2022. júl. 25. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a választ! Ez sajnos az EW7, nem tudom mikor volt vezérléssel foglalkozva rajta, ezt felírom.


A váltóról hallottam hogy borzalom ezekben, sajnos manuális, és sajnos egész biztosan kell a szinkrongyűrű csere, mert már telefonban is említette a tulaj, hogy illene vele foglalkozni. Szerencsére mivel sokáig volt E36-os BMW-m, hozzászoktam már a lityi-lötyi pontatlan váltóhoz. De ennyi baj legyen, csak reméljük itt többet segít mint a BMW-n, ahol a csere után sem lett sokkal jobb. :)


Beltér ragasztások szintén ismerősek, szintén a már említett egyik előző autómnál találkoztam ilyen gondokkal... pepecs dolog, de javítható.


Generátorból pedig akkor ha úgy alakul hogy megveszem ezt az autót (árfüggő), akkor betárazok egy pót darabot :)

2022. júl. 25. 13:36

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!