Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kuplung Érdekesen Működik, Miért?

Kuplung Érdekesen Működik, Miért?

Figyelt kérdés

A páciens egy Suzuki Swift 1,3 (2005)

A történetem a következő,

Kezdem az elejétől:

- Októberben lesz 2 éve hogy vettem a kocsit, tehát nincs 2 éve, ezért úgy írom, hogy amikor megvettem rá pár hétre tapasztaltam, hogy az alapjáratom leesett, volt hogy le is állt a kocsi menet közben. Szerelő mondta hogy egyenlőre nem nyúlkálna az alapjárati motorhoz, Mert még azt ahogy nézi, soha nem szedték szét, igencsak be van állva, és nem akarja hogy törjön, ezért egyenlőre megpróbálja azt, hogy mindent vissza állít alapba... És Vissza állították "alapba" a dolgokat, vagyis ami vezérli az alapjáratot, kuplungot, stb. azóta "aránylag" jó az alapjárat. ez év jan 22-én a kuplung munka henger cserénél is áramtalanították az egészet, és AKKOR a kuplung, vagyis az egyesbe rakást és hátra menetbe rakást szépen vette be, csodás lett... Csak kb 1,1,5 hónapig, aztán egyre érdekesebb lett. most hogy levettem a sarukat az akksiról, és rá egy órával vissza tettem rá, (a másik topikban szó volt erről, hogy most miért áramtalanítottam az egészet) megint f@sza a kuplung. Tökéletesen veszi induláskor az egyest, és a hátra menetet is. A menetközbeni váltósról ne is beszéljek.. Hát... ez érdekes. Úgy tudom, hogy nem csak az alapjáratot, de a kuplungot a központi egység vezérli (computer, ECU vagy mit tom én hogy nevezik) Az a computer, ami vezérli ezt az egészet (???) . Az b@sz@kszik? akkor jól nézek ki...


Mit gondoltok erről az egészről?

Ha lehet ne olyat írjatok hogy "irány a szervíz" vagy ilyesmi, mert ezt a legkönyebb írni. Aki igazán ért hozzá, az nem ezt fogja írni, ezért olyan kommentelje a történetet, aki ért is hozzá.

A másik topikban eléggé hozzáértőek írtak, remélem itt is tudnak valami használhatót hozzáfűzni ehhez.


2022. aug. 9. 23:15
 1/10 anonim ***** válasza:
58%
A problémáról annyit írtál, hogy érdekes a kuplung, aksi saru levétel után már nem érdekes. Most mi van? Akkor mi is a kérdés? Semmi köze az aksi sarunak a kuplunghoz. Szóval mit jelent az hogy érdekes?
2022. aug. 9. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Jó hát lehet nem érthető amit/ahogy írtam.

Másik topikban azt írták, hogy a "kuplung holtjátékot magának állítja" - ebből gondoltam, hogy a computer állítja (?) . Nem értek én ehhez :)

Az "érdekes" azt takarja, hogy bár szabálytalanúl, vagyis hol nehezen, hol aránylag könnyen veszi INDULÁSKOR az egyest, és a rükverc-et... Ez a "nehezen veszi a rükvercet" azt takarja pl., hogy A rükvercbe tétel akkor volt a legdurvább, amikor 10 méterről is hallották hogy indulás elött beraktam rükvercbe. a könnyebb meg olyan, hogy (hogy is írjam) máskor meg 10-ed olyan volt, csak kattant, de nem kimondottan halkan, szerintem az sem volt normálisnak mondható. tehát ez változó volt. a mostani áramtalanítás után a váltás ujra tökéletes lett, ilyen csak akkor volt, amikor kuplung főhengert cseréltek benne. de akkor is kb. 1 hónapig volt f@sza, azután egyre hangosabb lett.

Azt hiszem, hogy ha kuplung baja lenne, akkor a kuplung főhenger csere után (1 hónapig) , és most az áramtalanítás után nem lenne tiptopp a váltás. Nem?

Nem tudom.

A kérdés a történetben van. Miért viselkedik így a váltóm? Miért lett ujra jó a váltás egy áramtalanítás után? figyelembe véve azt, hogy állítólag a kuplung holtjátékot magának állítja be.

Hát remélem érthető most már :)

2022. aug. 10. 00:03
 3/10 anonim ***** válasza:
87%

" nem akarja hogy törjön, ezért egyenlőre megpróbálja azt, hogy mindent vissza állít alapba... És Vissza állították "alapba" a dolgokat "

" a kuplung munka henger cserénél is áramtalanították az egészet "

Olyanokat írsz hogy halvány gőzöm nincs mit jelent ez nálad.

Bár lehet te az égvilágon semmit nem értesz hozzá.

Ha nem nyúl hozzá nehogy törjön akkor mégis mit állított viissza?

A kuplungot nem kell áramtalanítani!!!

Bár lehet nagyon okos az a szerelő és sokáig letud húzni téged.

2022. aug. 10. 06:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 krwkco ***** válasza:
Ugyanerre a kérdésedre válaszoltam ott, ahol rövidebben írtad le.
2022. aug. 10. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
47%

Megint az összekókányolt hülyeség a hozzá nem értő szerelőtől, meg az internetes mendemondák. Az alapjárati motornak mi köze lenne a kuplunghoz? Meg mi köze lenne az áramnak a kuplunghoz? Meg lehet sértődni, meg ki lehet kérni magadnak. De gőzöd sincs az autóról műszakilag, azt se tudod eszik-e vagy isszák. Erre rátesz egy lapáttal a mekkmester szerelőd, aki megetet hülyeségekkel, mert neki úgy könnyebb.

Akármennyire nem tetszik a válasz, el kell vinni egy normális szerelőhöz, aki normálisan megcsinálja az autót. Az, hogy te rendszeresen áramtalanítod az egész kocsit, mert azt hiszed ez oldja meg a problémákat még tüneti kezelésnek is gyenge (a check engine-re is).

Majom és banán esete.

2022. aug. 10. 07:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Váó.
2022. aug. 10. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Vidd márkaszervizbe. Lehet hogy magasabb az óradíj, de nem akarnak veled a végén már irányjelzőfolyadékot és dugattyúvisszanyomórugót is cseréltetni.

A kuplungot azért nem kell állítani, mert ugyanolyan mint a fék: hidraulikus, a a betét kopását automatikusan kompenzálja, de ehhez semmi köze az elektronikának és az akkunak.


Az alapjárati motornak már lehet köze hozzá, de a "ne nyúljuk hozzá..." (mert szar helyen van...) nem hibafeltárás. Egy hozzáértő szerelő a megfelelő eszközökkel (diagnosztika) ki tudta volna úgy is próbálni, hogy működik-e, hogy ki sem veszi.

2022. aug. 10. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

Ne haragudj, de teljesen kreténségeket írsz.

Az ECU-nak (motorvezérlő egység) semmi köze a kuplunghoz. Rossz a kuplungod, nem old mindig teljesen, ezért recseg ropog a váltód.


Azt javaslom vidd el egy rendes szervizbe és csak annyit mondj, hogy néha nehezen veszi a sebességeket a váltó. Ezeket az agyament elméleteket, hogy az áramtalanítástól megjavult a kuplungod, meg inkább ne emlegesd, mert a szerelőnek ebből csak az fog következni, hogy nem értesz hozzá, de okoskodsz.

2022. aug. 10. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

5: Igen, tényleg nem értek hozzá, nem lehetett nehezen rájönnöd. (és ezért nehéz megfogalmazni a gondomat).. És nem, nem az van (persze ha olvastad volna, nem írnál ilyen hülyeséget) hogy "rendszeresen áramtalanítom az egész kocsit".

És én nem írtam olyat hogy köze lenne az áramnak a kuplunghoz, és olyat sem hogy az "alapjárati motornak köze lenne a kuplunghoz", mindössze a tapasztalataimat írkáltam le úgy, ahogy.

És igen, már keresem a normális szerelőt, aki ért is a autókhoz, mert képzeld, rájöttem hogy emez egy f@szkalap (sok ilyen van mostanság). Lehetőleg olyat, aki kimondottan a suzihoz érthet, nem úgy mint EZ.

- Átlag alatti ember számára nem túl érthető az irományom, ez pontosan igez. De aki odafigyel, az megáérti, ha akarja. És ahogy nézem szöveg értésed 1-es.

2022. aug. 10. 12:10
 10/10 A kérdező kommentje:

7:Igen szerintem is az lesz a legjobbmegoldás.

8: Csak azt írom, amit tapasztaltam, semmi többet.

És természetes hogy nem emlegetem ezeket a dolgokat, ezeket csak itt írtam le, hogy ki mit gondol erről az egészről.

És köszönöm nektek a tanácsokat. :)

2022. aug. 10. 12:14

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!