Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha a jövőben feltalálnak egy...

Feketeruhasember kérdése:

Ha a jövőben feltalálnak egy teljesen új akkumulátor technológiát akkor a meglévő elektromos autókba és legyártják majd?

Figyelt kérdés
A kérdés természetesen elméleti. Tegyük fel van valakinek egy elektromos nissan leaf-je (de bármilyen más márkát is mondhattam volna. És 20 év múlva hatalmas energia sűrűségű akkumulátorokat tudnak gyártani ami nagyon el avulttá tesz minden korábbi több 10 kg-os technológiát. Lesz rá piaci igény hogy kompatibilis akkumulátorokat gyártsanak(az új technológiával) azokba a régi elektromos autókba/motorokba?
2022. aug. 28. 16:16
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
51%

Nem. Az autók szoftverje a jelenlegi akksihoz van megírva. Már most sem tudnál másik típusú akksit betenni. Most gondolj bele: 20 évvel ezelőtti szoftvereket ki tudná naprakészre írni?

Ami most benne van akksi típus, az lesz benne amikor bontóba megy.

2022. aug. 28. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:

Most azért nem lehet másik típusú akksit tenni bele mert nincsen egyszerűen értelme. Hiszen ugyan az a technológia kis eltérésekkel. Amiről te beszélsz az az hogy nem rakható bele a vw akksija a teslába és fordítva, de sok értelme nem is lenne. Szerintem.


Ettől függetlenul persze válaszoltál a kérdésre hogy szerinted nem lesz ilyen.

2022. aug. 28. 16:41
 3/16 A kérdező kommentje:
Most is bármikor szoktak és tudnak autókon szoftvert frissíteni. A 20 éves autókon is. Valójában a gyártó ha akar azt csinal amit akar.
2022. aug. 28. 16:43
 4/16 anonim ***** válasza:
Nem, mivel ha egy olyan forradalmi technológia lenne, ami miatt megérné lecserélni a régit, akkor az akkora előrelépés kellene hogy legyen, hogy eleinte drágább lenne mint maga az autó újkorában, szóval mégis ki a fene fizetne a cseréért? Mire pedig megfizethető árba kerülne, addigra a mostani elektromos autók már rég a roncstelepen lennének.
2022. aug. 28. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
#2: nem, nem erről beszélek. Úgy gondolod, hogy ezek az akksik úgy működnek, mint holmi elemek, pedig egyáltalán nem. Többezer sornyi programkód kezeli őket, ami csak az adott akksival működik. Ezek újraírása már most, újkorában is százmilliós költség lenne, 20 év múlva, megfizethetettlen. Persze szakértelem sem lesz akkor már hozzá.
2022. aug. 28. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 A kérdező kommentje:
Köszönöm a kimerítő választ. A kérdés azért merült fel bennem mert azok az "amperek" amik az autó motorját hajtják és amiket az akkumulátor csatlakozóján keresztül felvesz a működéséhez az már kis túlzással teljesen mindegy hogy egy hatalmas medence méretű galván elemet kötünk rá vagy gyári akkumulátort vagy egy jövőbeli technológiát. Valószínűleg könnyebb megoldani egy mostani akkumulátor technológiát használó autóba újabb technológiásat bele szabni nagyobb energia sűrűseggel. Hiszen a feszültség és áram erősség leadása ugyan úgy szabályozott lehet ha az autó szoftvere olyan frissítést kap amivel az újabb akkumulátor technológia paramétereihez is igazodva tudja kezelni a jármű szoftvere.
2022. aug. 28. 17:05
 7/16 A kérdező kommentje:
Persze valószínűleg ahogy mondod gazdasági okai lennének amiért nem csinálnak meg hiszen a gyártónak az az érdeke hogy az új kocsit vedd meg.
2022. aug. 28. 17:07
 8/16 A kérdező kommentje:

Nagyon le egyszerűsítve a szoftver ami kezeli az autók akkumulátorait a következőkért felel:


-méri hogy épp mekkora töltöttsegi állapotban van az akkumulátor(ezt a feszültség cella szintű ellenőrzéséből tudja kiszámolni)


-szabályozza hogy adott töltöttségen és hőmérsékleten milyen teljesítmény nyerhető ki az akkumulátorból annak károsodása nélkül.


-szabályozza az akkumulátor töltését


Persze még itt lehetne oldalakat írni részleteibe menően hogy miket számol még a szoftver de egy ezzel foglalkozó mérnöknek nem olyan nagyon bonyolult ez. A fizika és kémia nem változik. Az akkumulátor szoftverei és műszaki leírása pedig adott és az sem veszik el soha. Nem kell "újra kezdeni"

2022. aug. 28. 17:16
 9/16 anonim ***** válasza:

Az akkumulátorfejlesztés egy folyamatos dolog, robbanásszerű megjelenése egy új technológiának nem lehetséges, tekintettel arra hogy több tucat szabványnak és műszaki követelményeknek kell megfelelni. Pl. a szilárdtestakkumulátorok egy új technológiát jelentenek, a fejlesztések meg már kb. 10éve folynak, lassacskán tesztelgetik őket. Egy új akkumulátor kifejlesztése során igen fontos a célokat és a felhasználást meghatározni, hol lesz alkalmazva, stb.

A kérdésedet talán úgy ragadnám meg, vajon cél-e az, hogy új akkumulátort fejlesszünk kimondottan régi autókhoz. Úgy gondolom, ez nem lehet cél, a régi kocsi max megy még 10-20 évet, amely kb. egy új akkumulátortechnológiának csak a kifejlesztési ideje. Tehát nincs időbeli egyeztetés. Olyan cél persze lehetséges, hogy gyártsunk olyan akkumulátorokat, amelyek csereszabatosak, jók a régiekbe is. Jelenleg is folynak ilyen kutatások, ezek viszont a meglévő akkumulátoroknak a jobbá tételére koncentrálnak, pl. a hosszabb élettartamra.

2022. aug. 28. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:

Most én is kB erre gondolok. Szóval ez így játék a szavakkal hogy ez más lenne.


Ha viszont olyan merőben új akkumulátor technológia lenne ami már nem csak abban különbözik hogy írjak meg hozzá a szoftvert ami után az autó tudni fogja hogy ez lassabban merül és máshogyan paraméterezi hanem konkrétan az autó karosszériája is alkalmatlan hozzá mert teszem azt ennek a technológiának az üzemi hőmérséklete 1000 fok és ehhez a technolgiához csak az új fajta autók alkalmasak mert azokban van gyárilag kialakítva egy olyan "rekesz" amiben biztonságos tárolni műszakilag abban az esetben persze érthető.

2022. aug. 28. 17:27
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!