BMW E26 1.8i (8szelep) compact, vélemény?
Kinéztem egyet, ami brutális kinézetű, nagyon jól néz ki, viszont nem ismerem annyira őket..
Jöhet hideg-meleg vélemény, köszönöm!
“Brutális kinézetű” az mit jelent, szét van pimpelve falusi menőgyerek stílusra?
Nekem volt E36-om már több is, mind sorhat volt de ismerem a típust. Nagyon jó ha jó és gyárias állapotban van. Amint ülteted a porba, rakod rá a 235 széles gumikat, meg a nagy hangos kipufogót, elveszed a lényegét az autónak. Mert gyárilag egy sportos, de nem kényelmetlen és tök jól használható autó az E36.
Mind rohad, mert öregek már. Elég alattomosan. Műanyag küszöbtakaró alá kötelező benézni.
A hűtőrendszer hulladék, legalábbis a gyári meg a silány utángyártott alkatrészekkel cserélt. Műanyaglapátos vízpumpa, eltörni hajlamos műanyag tetejű radiátor, a termosztát sem örök élet… első dolog volt nálam mindegyiknél hogy ezeket cseréltem a gyárinál jobb minőségű utángyártottra. Ha nem teszed, könnyen lesz hengerfejes, az M40-es motorra is jellemző.
Beltér esik szét bennük, ezzel nem nagyon tudsz mit tenni. Én egészen odáig mentem az utolsó szedánommal hogy utolsó csavarig szétkaptam, mindent újrahuzattam, minden bolhát pótoltam vagy újra cseréltem stb, sokat javult de még úgy sem lett százas. Ezek ilyenek, mindegyikben lógnak a kárpitok, mindegyik recseg-ropog, ezen nem segített a nem túl jó karosszériamerevség sem, az E46 ebben nagyon sokat javult.
Futómű nagyon fasza, ha jó minőségű alkatrészek vannak benne és jó állapotban van, szilentek jók stb. De csak akkor, és a magyar utakra nagyon érzékeny (főleg az M-es) tehát gyakran kell rá költeni hogy jó maradjon. Érdemes, mert ebben nagyon jó az E36.
A motorok a dízeleken kívül mind jók, tényleg ritka hogy megálljanak, sok a hengerfejes a már említett hűtőrendszer gondok miatt, de mint mondtam ez megelőzhető. Olajfogyasztásra hajlamosak főleg a sorhatosok de a négyesek is, szelepszár szimering csere legtöbbször a megoldás, van rá “okosba” megoldás is hf levétel nélkül de az nem teljes megoldás, a teljes megoldás korrekt szervizben ~100-150k mindenestül ha rendes munkát akarsz.
Én szerettem őket, szerintem jó autók tudnak lenni de a legtöbb le van fingva és szarrá van tuningolva. Azok már csak úgy néznek ki mint egy BMW.
E26 az az M1, ami elképesztően ritka, párszáz darabot gyártottak.
Valószínűleg E36-ra vagy E46-ra gondolt a kérdező. Csak ezekből létezik 1.8 compact.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!