Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi történik, ha erősebb...

Mi történik, ha erősebb akkumulátort teszek az autóba, mint amit a gyártó előír?

Figyelt kérdés

Suzuki Swiftem 2006-os, benzines. Nincs beépítve semmi extra. Talán a világítás a legnagyobb fogyasztó. (Még ködlámpa, meg fordulatszámmérő sincs.)


Jelenleg egy 45Ah 360A -s Electric Power tipusú akku üzemel.

- A VARTA C30 Silver Dynamic 54Ah 530A right+ akkuját és a Tesla 55Ah 540A right+ akkuját néztem az interneten, és azt szeretném kérdezni, hogy tehet -e kárt az autó elektronikájában az erősebb teljesítményű, illetve indítóáramú akku?



2022. szept. 28. 20:35
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
0%
De aki városi 4-5 km-es távokra használja az autót akkor a 45 öst vagy a 72 est fogja feltölteni előbb?
2022. szept. 30. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
73%

Teljesen mindegy, a 72-es jobb, mert több tartaléka van arra az esetre, ha pl. alapjáraton kell dugóban araszolni este, fényszóróval, ablaktörlővel, ablakfűtéssel, szellőzéssel, klímával.

Másrészt, egy adott akku kapacitásának minél kevesebb százalékát vesszük igénybe a töltés-kisütés-töltés-kisütés ciklusokkal, annál hosszabb lesz az élettartama. Az indítás is kevésbé viseli meg, ha a névleges indítóáramnak nem a háromnegyedét, hanem csak a felét igényli az indítómotor.



Ha igaz lenne a szándékosan kötözködő, nulla tudást tükröző okoskodásod, akkor egy nagyobb autóba is elég lenne egy 8-10 Ah kapacitású motorakku, mert elég, ha csak egy indításnyi energiát tud tárolni....


De legyen egy gyakorlati példa: nagyköbcentis dízelmotoros jármű, 24 V, 100 Ah körüli akku, teherautóról van szó.

Ha ugyanezekkel a motor és generátor paraméterekkel egy autóbuszról beszélünk, bő kétszer ekkora kapacitású akku van benne, hogy álló motornál is működhessen elegendő ideig az utastérvilágítás, és egyéb, teherautón nem lévő fogyasztó. Mégis feltöltődik az akku.

2022. szept. 30. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
ostoba
2022. szept. 30. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim válasza:

A kérdéskör rövidre zárása érthetően:

- a gépkocsi indításkor ugyanannyi energiát vesz fel, bármekkora is az

akkumulátor / értelemszerűen túl kicsi kapacitású akkumulátor nem tud

elegendő energiát tárolni, ezért ebben az esetben ez értelmezhetetlen/

- indítás után normál esetben az akku nincs használatban, csak a vissza

töltés idejéig./extrém, utólag beépített nagy fogyasztót leszámítva, de

akkor idő kérdése, hogy mikor merül le az akkumulátor és áll le az

autó

- az előbbiekből következően a kivett energia visszatöltése ugyanannyi

időbe telik, bármekkora is az akkumulátor, / a túl kicsi akkumulátor

ismét értelmezhetetlen/

- a generátorok úgy vannak méretezve, hogy az egyidejűleg várható

fogyasztókat biztonsággal ki tudják szolgálni, következésképpen az

akkumulátor menet közben nincs használatban, csak töltődik, /esetleg

néha rásegít/

- nagyobb akkumulátor beépítését csak a hely nagysága korlátozhatja, más

nem, a rendelkezésre álló többlet akku energia adott esetben jól jöhet.

jan. 23. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!