Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ezt hogyan tehetnem?

Ezt hogyan tehetnem?

Figyelt kérdés

v10 5.2 fsi motor fordulatszamat akarom novelni.

Ez hogyan lehetseges,es meddig lehet novelni,ha a fordulatmeroben a 9 mar piros?

csak kivancsisagbol kerdezem ezt...


2010. szept. 28. 18:09
 1/4 anonim ***** válasza:
audi R8rol van szo? :D nemtom, hogy lehet elintézni.
2010. szept. 28. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Örülj neki, hogy 9000-et pörög. De csak óvatosan, hidegen ne pörgesd.

Ja, amúgy a kérdés:

[link]

2010. szept. 28. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

A motor maximális fordulatszámának több tényező szab határt.

Az egyik az, hogy milyenek a gázáramlási viszonyok a motorban, mennyi az a legrövidebb idő, ami alatt teljesen meg tudja tölteni és ki tudja üríteni a hengert a motor. Ez megszabja a legrövidebb szívó- és kipufogóütem hosszát, ez által a maximális fordulatot.

A másik az, hogy a motor alkatrészei milyen terhelést bírnak el: az alternáló tömegek mekkora fordulatszám esetén terhelik túl a felfüggesztésüket, az apró kiegyensúlyozatlanságok mikor rázzák szét a motort és a súrlódási veszteségek mikor nőnek akkorára, hogy felemésztik a motor nyomatékát. Illetve a vezérlés is gondot okozhat: az időzítése sosem teljesen pontos és egy fordulat fölött már előfordulhat, hogy a vezérműlánc játéka is elég ahhoz, hogy a dugattyú a kelleténél közelebbi kapcsolatba kerüljön a szeleppel.

A harmadik a segédberendezések problémája: mennyire szorítható le két gyújtás közti idő úgy, hogy normális szikrát kapj, milyen gyakran tud úgy befecskendezni a befecskendező, hogy szépen, tisztán porlasszon.

Ezeket kell megfelelően változtatni. Az elsőn segíthetsz egy nagyobb nyitási szögű, nagy szelepösszenyitású vezérléssel, portolt hengerfejekkel, nagy átáramlási keresztmetszetű, alacsony áramlási ellenállású szívó- és kipufogóoldallal. A másodikon a motor ún. blueprintelése javíthat: ekkor mindent tökéletesen, a gyárinál jobban egyensúlyozol ki, nagy pontosságra törekedsz, hogy a pontatlanságok ne zavarjanak be magas fordulaton.

A harmadik esetben egy darabig kibírják a gyári rendszerek tartalékai, de ma már egész sok típusra van versenyre optimalizált gyújtás és befecskendezés - viszont gyakran az ilyen rendszerek, a megfelelően átírt ECU-val tökéletesen alkalmatlanná teszik az autót a hétköznapi közlekedésre, mert a magas fordulat miatt dús keveréket állítanak be (részint "biztos, ami biztos" - alapon, hogy ha nem tökéletes a befecskendező, akkor is meglegyen a kellő üzemanyagmennyiség), ami alapjárat közelében dadogást okoz. De ugyanígy sántikáló, gyenge alapjárat lesz a vége a nagy vezérműtengelynek is.

Vagyis: lehet növelni a fordulatszámot, de egy annyira kihegyezett motornál, mint a VAG 5.2 FSI-je, nem érdemes, mert azzal már a hétköznapi használhatóságot veszélyezteted. El kell dönteni, mit akarsz: ha nagyobb fordulat kell, akkor pályagépet kell építened. Utcára bőven elég - sőt, még sok is - az, amit ezt a motor magától tud.

2010. szept. 28. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

könnyített lendkerék+főtengely, sport kipuffrendszer és egy jól optimalizált szívórendszer ;) de ha igazán ütőset akarsz akkor tetetsz bele sport vez.tengelyt is.

De arra számolj hogy egy misis alatt nem fogod megúszni

2010. szept. 28. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!