Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Elsőkerékhajtású autó, hátsó...

Elsőkerékhajtású autó, hátsó tengely ugyanolyan gumi, viszont különböző profilmélység?

Figyelt kérdés

Az első gumik lassan csereérettek - kopottak, de még használhatók -, ezért azokat mindenképp le akartam már cseréltetni, már rendeltem is 2 újat, viszont sajnos most lepadkáztam a jobb hátsó kereket, és megsérült a gumi oldalfala - állítólag ezt jobb ha minél hamarabb cseréltetem.

A kérdésem hogy melyik lenne a jobb: hátratetetni a mostani elsőket, így egységes lesz ugyan a profilmélység hátul, viszont ugye mindkettő már használtabb, vagy csak a sérült hátsó gumit lecserélni egy elsővel, a nem sérültet pedig hagyni, mert annak jobb a profilmélysége - ennek a hátránya hogy nem ugyanannyira használtak hátul a gumik.

Melyik a jobb?

Nekem logikusnak tűnik az új gumikat előre tenni.



2022. nov. 16. 14:40
A kérdező szavazást indított:
hátul jobb ha kopottabb, de egységes a profilmélység
hátul jobb ha van egy kevésbé kopott gumi, így jobb a tapadás, a pár mm különbség úgyse számít
3 szavazat
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

tehát amiket ki akartál dobni gumikat azokat akarod mégis feltenni?


vegyél inkább még két darab új gumit és akkor az lesza legjobb


Nem kell a legdrágább, a legolcsóbb új gumi is jobb mint egy régi kopott szar gumi

2022. nov. 16. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Kb. úgy vagyok vele a hátsó úgyse kopik annyira, ezért oda még jó lenne, az első viszont fékezés/gyorsítás miatt gyorsan használódik.
2022. nov. 16. 14:50
 3/12 anonim ***** válasza:
28%
Hátra kellene rakni a jó gumikat és előre pedig a kopottabbakat ha mar fillereskedel.
2022. nov. 16. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
55%

Mindig elöl legyen a jobb gumi, mert az hajt, az kormányoz, és az fékez. (Igen, a hátsó fék töredéke fékerőt fejt ki, mint az első)

Mindig egyszerre veszek 4 gumit. nagyjából a várható élettartam felénél az elsők és a hátsók helyet cserélnek, ilyenkorra már az elsőkön majdnem egy milliméterrel kisebb a barázda mint a hátsókon. Így az élettartamuk második felében valamennyivel jobb első gumival közlekedhetek (esőben sokat számít az az 1mm eltérés is)

2022. nov. 16. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
78%

A hivatalos álláspont szerint hátra kell rakni a jobb gumit, mert így biztonságosabb az autó viselkedése, azaz alulkormányzott, ami könnyebben korrigálható, és a tapadáshatár könnyebben érzékelhető. A valóságban szituációfüggő, hogy melyik előnyösebb. Fékezéskor jobb, ha elöl van a jobb tapadás. Hirtelen manővernél, kormány félrerántásnál viszont megpördülhet az autó.

A te helyedben négy új gumit vennék, és évente megcserélném az elsőt és a hátsót, így a jövőben nagyjából egyszerre fognak elkopni. Egyébként is jobb a teljes garnitúrát cserélni, mert így megmarad az autó egyensúlya. Az új és a több éves kopott gumi között nagyon nagy lehet az eltérés.

2022. nov. 16. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
60%
Majd rájön, hogy hatra kell a jobb gumi es nem előre
2022. nov. 16. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
0%

Az inkább hülye álláspont, nem hivatalos álláspont. A kormányzott keréknek kell jobban tapadni, cseszheti valaki ha a hátulja tapad, elöl meg megy amerre akar. Fordított esetben lehet korrigálni, de egy megcsúszó első kereket nem nagyon.

Az baromira nem érdekel, hogy a magukat autós portálként definiáló bulvár oldalak is hátra javasolják a kevésbé kopottat.

2022. nov. 16. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

7: Ez nagyban függ attól, hogy mennyire léped túl a tapadáshatárt. Az első kerék tapadásvesztését bárki tudja korrigálni gázelvétellel és a kormányszög csökkentésével. Nyilván van az a sebesség, ahol lemész az útról.

Az ellenkormányzás viszont az autóvezetők jelentős részének nem rutin, és nem tudják helyesen csinálni. Ha jelentősen túlléped a tapadáshatárt, akkor pedig csinálhatsz bármit, az autó megpördül, és onnan sokkal nehezebb összeszedni, ha egyáltalán az úton maradsz. Nem orral, hanem farral vagy kilinccsel esel le az útról. Utóbbi nagyon veszélyes, mert oldalról sokkal kisebb a védelem. Nagy sebességnél pedig hajlamos behintázni az autó hátulja, amit ember legyen a talpán, aki összeszed, mivel egyre nagyobb kilengéseket csinál.

Szóval mindkét megoldásnak van előnye és hátránya. Valószínűleg én is előre tenném a jobb gumit, de nem merem ezt jó szívvel bárkinek ajánlani. Nem akkora összeg négy középkategóriás gumi, amit ne érné meg kifizetni az autó biztonságos, kiegyensúlyozott viselkedéséért.

2022. nov. 16. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

#7 nagyom okos vagy, igy vered szet a kocsidat egy csuszas alkalmaval.

Amugy meg ha gumikat cserelnek akkor lecserelem mind a négyet es kesz.

2022. nov. 17. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat, tényleg most már utánaolvasva értem miért kell hogy a hátsó legalább annyira tapadjon mint az első.

Ennek fényében mind a 4et lecserélem újra, nincs más választásom.

Az egész kérdés azért merült fel, mert jövő augusztusig eladom a kocsit - vagy inkább beadom a bontóba - ezért nem akartam már kevesebb mint 1 évre teljes új garnitúrát kifizetni.

2022. nov. 17. 09:22
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!