Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Suzuki Vitara lágy hibrid...

Cater kérdése:

Suzuki Vitara lágy hibrid vásárláson gondolkodom, és az èrdekelne hogy mennyibe kerül kötelező szervíz ? Hány km után kell vinni a " kötelező" szervízre stb ..

Figyelt kérdés

2022. dec. 25. 07:13
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

"van tapasztalatom a " rendes" autók területén.A lágy hibrid, hibrid területén még nincs ."


A 3-as vagyok. A mild hibridekben általában van egy indítógenerátor megy egy kis 36-48V-os akksi valahol, általában az anyósülés alatt. Az indítógenerátor időnként, főleg gyorsításkor rásegít a belső égésű motorra. Fékezésnél meg visszatölti az aksit. Nagyjából ennyi. Nem túl bonyolult szerkezet. A rendes plug-in hibridekkel ellentétben nem tudod a hajtásláncot tisztán elektromosan üzemeltetni még időlegesen sem. Bár ha ilyet szeretnék, valószínűleg ezt eddig is tudtad, nem írtam újdonságot.

Nem volt még ilyen saját autóm, így a szervizével saját tapasztalatom nincs. De nem hiszem, hogy költségben ez az éves karbantartást nagyon megdobná. Hiszen cserélni nem kell semmit jó esetben. Talán rámérnek az akkura meg szemrevételezik az indítógenerátort és beírnak valamennyi plusz tételt emiatt a számlára.

2022. dec. 26. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
100%

A hybrid vitara egy vicc... A jól működő, megbízható 130 LE-s benzinmotort, ami az egyik legmegbízhatóbb volt ebben a szegmensben lecserélték egy 1.5-ös 100 LE-s motorra, az elektromotor meg nem kompenzál szinte semmit, mert gyenge. Ez már a műszaki adatlapból is látszik, 13 mp-es 0-100, míg a sima benzinmotor 10 körül volt. A fogyasztása sem megy lejjebb egy ml-t sem, pont a vesztett teljesítmény miatt.

Ez az igazi értelmetlen eredménye a nagy "zöldesítésnek".


Az autó körbe meg ugyan az, mint régen. De a szuzkit eddig sem azért vették az emberek (már akibe szorult egy minimális műszaki érzék), mert olyan jó autó, hanem mert a meghajtása műszakilag nagyon megbízható és igénytelen volt. Így, hogy meg van cifrázva a hybriddel és új motort kapott ez már erősen kétséges.

2022. dec. 26. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
100%

Nem a "zöldség" miatt van elsősorban az elektromos rásegítés. Hanem mert így WLTP szerint pár gramm CO2-t meg tudnak spórolni. Flottaátlagban ez is Euro milliókat jelenthet a gyárnak a bírság spórolásában.

Ettől nem lesz jobb, gyorsabb, jobban gyorsuló vagy lényegesen zöldebb az autó. Az csak a hozzákörített marketing, hogy az embereknek is vonzóbb legyen eladhatóság szempontjából. Más márkánál pl a tv-reklámban is úgy festik le, hogy még egy Euro6-os dízel is hosszú fekete füstfelhőt húz maga után, mint egy gőzmozdony. Bezzeg a mild-hibridniek a kipufogójából meg virágok nőnek ki. Ez nagyon az eltorzított valóság, de a reklám elbírja! Nem szabad komolyan venni.

2022. dec. 26. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 A kérdező kommentje:
Urak. Ismételten köszönöm a jó tanácsokat. Gondolkodni fogok az általatok leír dolgokon. Sokat segítettek Boldog új éve .
2022. dec. 27. 08:20
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!