Az új autókban a vezetést támogató rendszerek mennyire hisztisek?
A kérdező az a típus, aki bedugja a kamu biztonsági öv csatlakozót, mert neki senki ne mondja meg, hogy a biztonsági öv biztonságos, Ő hallotta egy haverja apjának a kollégája azért élte túl a balesetet, mert nem volt bekötve és kirepült az ablakon a biztonságos puha fűre.
Igazi nagybetűs PROLI.
Én ilyen kocsiban amit csak lehet kikapcsolok amiről pedig tudom hogy soha nem fog kelleni azt géppel kilőjjük.
Egyébként ezért vezetek egy 14 éves autót ami ugyan karbantartást igényel mostanra mégis cserébe teszi a dolgát.
Nem tudom... az én autóm is jövő hónapban lesz 5 éves. Nem prémium. Amiket felsorolsz, az nálam így működik:
- Tábalfelismerő: az utolsó táblát, amit látott, megjeleníti a kijelzőn. Nem nevezném hisztizésnek. Engem nem zavar. Ha zavarna, menüből kikapcsolható.
- Fagyveszély: 3 fok alatt kiír egy figyelmeztető üzenetet, hogy csúszós lehet az út. Ez nem annyira új találmány, a 2005-ös autóm is pont ugyanígy tette. Nyugtázom, többet sosem zargat vele amíg újra nem indítom a motort. Megszoktam hogy ilyen.
- Sávelhagyás: Na ez az ami engem is zavar. Nálam nem sípol, semmilyen hangja nincs de ha csak egy kicsit megközelítem a felfestést, nem pont a sáv közepén megyek, egyből elkezdi rángatni a kezemből a kormányt. Nem vagyok az az elbambulós, meg indexelni elfelejtő típus. Van dedikált gombja a váltó mellett. Kikapcsolom és amíg vissza nem kapcsolom kikapcsolva marad. Tehát kikapcsolva már nem zavar.
- Holttérfigyelő: Nálam ennek sincs egyáltalán hangja. A tükörben felvillan egy led, ha érzékel valamit az autó mellett, ennyi. Az enyém egy viszonylag olcsó autó, nem működik benne tökéletesen. Néha ad fals jelzést. Főleg ha esőben a kerék veri fel a vízfüggönyt, arra is bejelez. Elfogadom, hogy ez ilyen. Nem örülök neki, de nem is idegeskedek miatta.
- EBA: fogalmam sincs, hogy ez micsoda...
- Parkolást segítő: Na itt több dolog van. 1. radar: alapvetően jól működik, de nagyon zavaró, hogy folyamatosan aktív elöl-hátul. Ha piros lámpánál állva elsétál egy gyalogos a kocsi mögött, eszeveszetten elkezd visítani. Ez engem is zavar. Már csak azért is, mert a 2005-ös autómon csak hátul volt gyárilag radar, ami csak hátramenetbe tette váltónál volt aktív, különben nem. Nekem az jobban tetszett, logikusabb volt működése. 2. Kamera: szerintem teljesen jól működik. Egyáltalán nem zavart még. 3. Önparkoló mód: Ez gombnyomásra aktiválható, különben végig inaktív. Kicsit lassan talál helyet és olyan lassan áll be, hogy közben megöregszem. Amíg újdonság volt, új volt az autóm, talán háromszor eljátszottam vele. Aztán elmúlt az újdonság varázsa, beálltam mindig magam. Sokkal gyorsabb.
- Dudálás lezárásnál: a menüben beállítható. Alapértelmezésként csak az indexek villannak fel a központi zár működtetésekor. Nekem ez így megfelel, nem hiányzik hozzá a dudálás. Csodálkoznék rajta, ha abban a prémium kocsiban ezt ne lehetne kikapcsolni.
- HSA: az nálam teljesen automatikus, nincs vele gond. Elinduláskor az elektronikus kézifék kéri hogy nyomjam le a fékpedált és csak akkor old ki. Szerintem ez is csak megszokás kérdése, különösebben nem zavar.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!