Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szívó benzinesek, ki hogyan vált?

Szívó benzinesek, ki hogyan vált?

Figyelt kérdés
Tehát sík úton, egyedül vezetve általában milyen fordulaton kapcsoltok el? Valahogy ezt a dolgot még mindig nem tudom hová tenni, hogy sokan már 2500nál váltanak meg 45-nél már ötödikbe van(bár én ezt nem teszem szóvá nekik). Elvileg a folyamatos alacsony fordulaton való tartás is hasonlóan káros mint az esztelen pörgetés?

2023. jan. 26. 08:44
1 2 3 4 5
 1/43 A kérdező kommentje:
Mert már kérdezték tőlem hogy a városba, hogy nem szoktam 5be rakni, meg 3-4ezer között váltok el és kérdezin hogy te így pörgeted? 🤷‍♂️
2023. jan. 26. 08:47
 2/43 anonim ***** válasza:
100%
Én érzésre szoktam, nem figyelem a fordulatszám mérőt. Ugyanezt ajánlom neked is. Úgy kell váltani, hogy ne szenvedjen a következő fokozatban az autó, de az előzőben sem forogjon túlságosan. Rá kell érezni.
2023. jan. 26. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/43 anonim ***** válasza:
61%
#1 Az valóban feleslegesen magas fordulatnak tűnik.
2023. jan. 26. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/43 anonim ***** válasza:
100%

Ha sík az út, és nincs különösebb erőlködés, akkor 2000 alatt lehet tartani. 45-nél az ötödiket mondjuk így is durvának találom, bár rengeteg függ az áttételezéstől.

Nekem egy nagyköbcentis szívóbenzin van, kb 60-ig 4-esben vagyok. Ha előzök, vagy erősebben gyorsulok, akkor 3-asban kihuzatom viszonylag sokáig.

1 dolog viszont nagyon fontos. Ha már üzemmeleg a motor és az olaj akkor nyugodtan lehet pörgetni.

Alacsony fordulat is csak akkor gáz, ha eérezhetően erőlködik a motor.

2023. jan. 26. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/43 A kérdező kommentje:
4es. Bár igaz, hogy számít a köbcenti nyomaték az áttételezés és a teljesítmény/tömegarány is valamint hányan utaznak az autóban.
2023. jan. 26. 08:55
 6/43 anonim ***** válasza:
9%

Az alacsony fordulatszám nem káros, mert nem tud annyira alacsony fordulatra esni, hogy káros legyen. Ha valami okból hirtelen esik le a fordulatszám és nincs ideje korrigálni, akkor meg lefullad. Szóval semmiképpen sem lehet olyan alacsony fordulaton közlekedni, hogy az káros legyen.


Üzemmeleg motornál a magas fordulatszám sem káros, csak indokolatlanul pazarlod a benzint.

2023. jan. 26. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/43 anonim ***** válasza:
86%
#6 ez baromság, az alacsony fordulaton való erőlködés, padlógáz a lehető legkárosabb a motorra nézve. Olvass utána.
2023. jan. 26. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/43 anonim ***** válasza:
87%
Én is 2500 környékén váltok, és teljesen jól, dinamikusan gyorsul az autóm, pedig csak 100 lovas 1.6-os, és városban, 50-55-nél simán teszem neki az 5.-et, ekkor olyan 1500-at forog a motor, és teljesen simán viszi az autót. Igazából szinte alig változik a fordulatszám 4 és 5 között. Ha erőteljesebbet kell gyorsítani akkor visszakapcsolok. Nem érzem károsnak ezt a fajta vezetést. Az lenne káros, ha nagyobb gyorsításkor hagynám kínlódni magasabb fokozatban.
2023. jan. 26. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/43 anonim ***** válasza:
100%

Terheléstől függ.

Nagy gázpedál-állásnál (emelkedő, előzés, stb.) magasabb fordulatszámon váltom el, mint kis gázpedál-állásnál (mondjuk ha csak krúzolok a városban 50-nel vagy araszolok a dugóban).

2023. jan. 26. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/43 anonim ***** válasza:
100%
Automata az autó. Ha csak nem masszívan gyorsítok, akkor 2500 körül már simán felvált.
2023. jan. 26. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!