Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Árthat a vezérműnek, ha...

Árthat a vezérműnek, ha parkoláskor 1-es fokozatban hagyom?

Figyelt kérdés
122 lóerős 1,4 TSI seatom van, ez a motor pedig állítólag a hitvány vezérműről híres. Enyhén lejtős parkolóhelyen, ha 1-es fokozatban hagyom, nem feszíti-e a láncot? Nem lenne jobb csak kéziféket használni?

2023. márc. 10. 16:21
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
37%
Ugye neked nincs jogosítványod? Ha van tagadd le! Semmi köze hozzá, ez biztosan nem árt semmilyen autónak sem. Nem véletlenül tanítják úgy, hogy sebességben kell hagyni parkoláskor.
2023. márc. 10. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
29%
De akkor miért nem olyan autót veszel aminek normális motorja van? Amúgy nem árt.
2023. márc. 10. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 krwkco ***** válasza:

Itt két kérdés merül fel:

- Szélsőséges esetben meglazulhat-e és átugorhat-e a lánc? Gondolom ebben az autóban is hidraulkus láncfeszítő van, ami egy idő óta eléggé általános. És álló motornál nincs olajnyomás. De a láncfeszítő patronban van egy fogazott felület, ami nem engedi összecsúszni. Ha jól működik.

- A másik, hogy ha olyan a lejtő és úgy rakod sebességbe a motort, tud-e visszafele forogni? Általában a kompresszió ezt megakadályozza. De tegyük fel, hogy nem. Akkor a vezérműtengely tud visszafelel forogni? Szerintem nem biztos. És ha mindez együtt teljesül, akkor nagyobb terhelés érheti a vezérműláncot, mint ami normálisan előfordul.

Lejtőn én nem hagynám úgy sebességben az autót, hogy a kézifék nincs "tökig" behúzva. Főleg úgy nem, hogy a motort visszafele terhelje.

2023. márc. 10. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
Házam előtt,sík terepen 0-24 1-es sebességbe van a kocsim.
2023. márc. 10. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Talán csak akkor, ha valami nagyon meredek emelkedőnek felfelé állsz meg és semmi más (pl. kézifék) nem rögzíti az autót. Mivel ekkor visszafelé próbálna gurulni az autó és a vezérlés feszített oldala válna a húzó oldallá, emiatt pedig fellazul a vezérlés. De ehhez tényleg nagyon meredek emelkedő kell és igazi kreténnek kell lenni, hogy ilyen emelkedőn ne húzzon az ember kézit, vagy ékelje ki a kerekeket.
2023. márc. 10. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
71%

"Nem lenne jobb csak kéziféket használni?"

De, pontosan erre találták a kéziféket, azaz a rögzítőféket.

Semmi nem indokolja, hogy ne használd.

2023. márc. 10. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 hypno ***** válasza:
0%
Álló motornál semmi nem történik a motorban. Sem a forgattyús rendszerrel, sem a vezérléssel, sem semmivel. Minden áll.
2023. márc. 10. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
74%
#7 semmitmondó a válaszod. Természen tudom, álló motornál minden áll. Csakhogy lejtőn sebességben hagyva már nem a motor forgatja a kerekeket, hanem fordítva, a gördülő kerék forgatja a motort. Forgattyús rendszert, vezérlést, mindent.
2023. márc. 10. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
1. Nem véletlenül tanítják úgy, hogy kéziféket kell használni parkoláskor.
2023. márc. 10. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 nemaRendőrség ***** válasza:
79%

Télen szokták csak ajánlani a sebességben hagyást, mert lefagyhat a kézifék.

Ha egyszeri eset akkor húzd be a kézit, ha állandó akkor húzd be a kézit, tegyél mögé téglát, engedd ki a kézit.

Ez a műveletsor kb 3 nap után annyira idegesítő lesz, hogy csak simán sebességben hagyod télen és jó lesz

2023. márc. 10. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!