Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért veszi nehezen a váltó a...

Miért veszi nehezen a váltó a fokozatokat?

Figyelt kérdés
Adott egy seat toledo 2004,1.8t motorral. A váltó elég nehezen veszi be a kettest.kb 10-ből 8x erőltetve kell sebességbe tenni,néha könnyebben beveszi.A többi fokozatokkal nincs akkora gond,de szerintem azokat is simábban kéne vennie,mert kicsit "darabosan" veszi a többit is.sokszor meg úgy tűnik,mint ha a váltókar nem úgy állna mint ha bent lenne sebességbe,de közben meg bent van.ez se normális dolog szerintem.érdekes,hogy álló motornál az összes sebességet könnyen veszi,a kettest is,de menet közben sehogy sem sikerül könnyen betenni.olvastam hogy szinkrongyűrű,vagy váltókulissza csinálja ezt általában.reccseni nem reccsen,és elvileg a szinkrongyűrűnél szokott.elvittem egy szerelőhöz,ő szerinte nincs vele gond,szerintem meg csak nem akar dolgozni...bárki aki vezette eddig,alig tudta kettesbe tenni,én már megszoktam valamennyire.olaj az le lett cserélve a váltóban,az akadás ugyanúgy megmaradt,annyi hogy már nem lötyög úgy a váltókar,mint előtte.Mielőtt valaki írná,hogy vidd szerelőhőz,mert itt úgy se tudják megmondani,neki üzenem,hogy jelenleg szerelő keresésben vagyok,de hátha valaki pont járt már így,és tud segíteni.
2023. ápr. 6. 23:56
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
0%
A kuplung nem old ki, csináltasd meg.
2023. ápr. 7. 05:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
58%

Én is hasonlóval küzdök az Octaviámon, de nekem sokkszor az 1-est is nehezen veszi. A kuplungnak meg semmi baja, akkor folyton megreccsenne a váltó, csak egyszerűen nehéz betolni. Szerintem a probléma azon felül, hogy 2 kettes szinkrongyűrűje kapja általában a legtöbbet, és lehet az is kopott, de én inkább a rudazat felújítására koncentrálok most, ugyanis szerintem annak kikopása okozza a hibát, mert pontatlan a mozgatás, ezért feszül váltáskor.

Ha jól sejtem, akkor még ez az évjárat is Golf 4 alapokon van, és ilyen lehet a váltókarja:

[link]

Nekem van ez az alumínium keret, ami korlátozza, hogy az 1-2 vonalra meddig tudjam húzni a váltókart, és ha a rudazat ki van kopva, akkor a váltó tetején lévő szerkezet, nem pontosan annyit mozdul amennyit kellene, ezért amikor előre vagy hátra mozdítjuk a váltókart, akkor mivel nincs pontosan irányban, ezért eröltetni kell, hogy bemenjen a helyére. Elméletemet az is igazolja, hogy nemrég lefordult a helyéről az egyik kis műanyag gömbcsukló is, ami a váltókar jobbra-balra mozgatásánál mozgatta a váltószerkezetet.

2023. ápr. 7. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
0%
Rev matching-el sem megy be menet közben? Vagy nem is próbáltad?
2023. ápr. 7. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

Ha rev-matchinggel szépen bemegy akkor szinkron probléma.

(Persze kuplungolj rev-match közben....)


Nekem is szar a 2-3-4 sziknronja, rev-matchel váltok, úgy tökéletes.

2023. ápr. 7. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
62%
3-4 !Most annak mi értelme, hogy itt angol szakzsargonokat használtok? Ettől most okosabbnak hiszitek magatokat? Olyan nehéz azt írni, hogy gázfröccs??? Aminek amúgy csak visszaváltáskor van értelme. Mellesleg meg ha rossz vagy nincs is szinkrongyűrű a váltóban (mint pl a régi orosz technikákban) akkor a duplakuplungolás lenne a megoldás. Az megy?
2023. ápr. 7. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Rev-match mióta gázfröccs magyarul? :D

De tessék: "Fordulatszám-összehangolás", talán ez a legmegfelelőbb magyar kifejezés rá.


Ha rossza szinkrongyűrű akkor pont, hogy nagyon jól jön a rev-matching, illetve szinkrongyűrű nélkül is lehet így váltani, nem kell a dupla kuplung.

Sőt, továbbmegyek, bármilyen manuális váltót lehet így váltani kuplung nélkül is egy kis gyakorlással. Bár ez eléggé autófüggő.

Nekem a japán váltókkal sokkal könnyebben megy a váltás kuplung nélkül mint a németeken.


Ezért írtam, hogy próbálja a rev-matchet mert ha úgy bemegy akkor tuti szinkronhiba, ha úgy is akadozva megy akkor rudazat.


De ha a kérdező nem tudja mi a rev-match illetve érzéke sincs hozzá akkor sajna nem fogja tudni megcsinálni.

2023. ápr. 7. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
tudni nem tudom hogy mi az a rev-match,de érzèkem az lenne hozzà szerintem,mert jól vezetek(szerintem). ha leírod hogy hogyan kell,akkor holnap megpróbálom.
2023. ápr. 7. 18:31
 8/14 anonim ***** válasza:

Nem bonyolult.... csak ismerned kell az autódat azért :)

Beteszed egyesbe, kihuzatod, kuplung és felpörgeted a motort addig amekkora fordulaton lenne ha már bent lenne kettesben az adott sebességnél és így nyomod be a kettest.


Benzinesnél ez valahol 500-800 fordulattal lesz kevesebb mint amennyit egyesben pörgött.


Próbálkozni kell valami elhagyatott úton és menni fog :)

Nevezhetjük gázfröccsnek is ahogy az 5-ös írta, csak ugye nem mindegy mekkora gázfröccsöt adsz...

2023. ápr. 7. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
#6 Mit is csinálsz mikor gázfröccsel váltasz vissza? Benyomott kuplungnál felpörgeted a motort, mert mondjuk a 3-as fokozatban a 2000-es fordulat, ugyanaz mint 2-esben a 3000, ez az amit te "fordulatszám összenagolásnak" hívsz, de magyarul gázfröccs. Ilyenkor meg a szinkrongyűrűnek alig , vagy semmit nem kell dolgoznia. Lehet, hogy azt hiszed jól váltasz, de megnézném, hogy pl egy régi UAZ-zal mit kezdenél, ahol nem szinkronizált a váltó, és hiába kuplungolsz duplán, fel vagy le, attól még a legkissebb fordulatszámkülönbségtől reccsen a váltó. Tehát még felfeleváltáskor se mindegy, hogy meddig esik vissza a fordulat. Felfeleváltáskor meg gondolom nem figyeled a fordulatszámmérőt.
2023. ápr. 7. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
#8 Már ne is haragudj, de te osztod az észt, mikor ezek szerint még az általad használt "Rev-match" jelentésést se tudod, ugyanis ez fordultszám igazítás VISSZAVÁLTÁSKOR, vagyis gázfröccsöt adsz, hogy felpörgesd a motort, mert enélkül akár gyorsításkor akár lassításkor megtorpanhat az autó.
2023. ápr. 7. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!