Miért veszi nehezen a váltó a fokozatokat?
Én is hasonlóval küzdök az Octaviámon, de nekem sokkszor az 1-est is nehezen veszi. A kuplungnak meg semmi baja, akkor folyton megreccsenne a váltó, csak egyszerűen nehéz betolni. Szerintem a probléma azon felül, hogy 2 kettes szinkrongyűrűje kapja általában a legtöbbet, és lehet az is kopott, de én inkább a rudazat felújítására koncentrálok most, ugyanis szerintem annak kikopása okozza a hibát, mert pontatlan a mozgatás, ezért feszül váltáskor.
Ha jól sejtem, akkor még ez az évjárat is Golf 4 alapokon van, és ilyen lehet a váltókarja:
Nekem van ez az alumínium keret, ami korlátozza, hogy az 1-2 vonalra meddig tudjam húzni a váltókart, és ha a rudazat ki van kopva, akkor a váltó tetején lévő szerkezet, nem pontosan annyit mozdul amennyit kellene, ezért amikor előre vagy hátra mozdítjuk a váltókart, akkor mivel nincs pontosan irányban, ezért eröltetni kell, hogy bemenjen a helyére. Elméletemet az is igazolja, hogy nemrég lefordult a helyéről az egyik kis műanyag gömbcsukló is, ami a váltókar jobbra-balra mozgatásánál mozgatta a váltószerkezetet.
Ha rev-matchinggel szépen bemegy akkor szinkron probléma.
(Persze kuplungolj rev-match közben....)
Nekem is szar a 2-3-4 sziknronja, rev-matchel váltok, úgy tökéletes.
Rev-match mióta gázfröccs magyarul? :D
De tessék: "Fordulatszám-összehangolás", talán ez a legmegfelelőbb magyar kifejezés rá.
Ha rossza szinkrongyűrű akkor pont, hogy nagyon jól jön a rev-matching, illetve szinkrongyűrű nélkül is lehet így váltani, nem kell a dupla kuplung.
Sőt, továbbmegyek, bármilyen manuális váltót lehet így váltani kuplung nélkül is egy kis gyakorlással. Bár ez eléggé autófüggő.
Nekem a japán váltókkal sokkal könnyebben megy a váltás kuplung nélkül mint a németeken.
Ezért írtam, hogy próbálja a rev-matchet mert ha úgy bemegy akkor tuti szinkronhiba, ha úgy is akadozva megy akkor rudazat.
De ha a kérdező nem tudja mi a rev-match illetve érzéke sincs hozzá akkor sajna nem fogja tudni megcsinálni.
Nem bonyolult.... csak ismerned kell az autódat azért :)
Beteszed egyesbe, kihuzatod, kuplung és felpörgeted a motort addig amekkora fordulaton lenne ha már bent lenne kettesben az adott sebességnél és így nyomod be a kettest.
Benzinesnél ez valahol 500-800 fordulattal lesz kevesebb mint amennyit egyesben pörgött.
Próbálkozni kell valami elhagyatott úton és menni fog :)
Nevezhetjük gázfröccsnek is ahogy az 5-ös írta, csak ugye nem mindegy mekkora gázfröccsöt adsz...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!