Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Krokodil emelő használata?

Krokodil emelő használata?

Figyelt kérdés

Sziasztok,

Van itthon krokodil emelő és trapéz emelő is. Általában a trapéz emelőt használom meg két fém bakot a kerékcseréhez, mert mindig parázok, hogy a krokodil kicsúszik a kocsi alól, mert akármennyire sík terepen csinálom emelés közben mindig mászkál. Ez normális?


2023. ápr. 8. 19:42
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
A földre biztos hogy nem, mert az emelő alatta marad.
2023. ápr. 8. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
43%
Az a normális, azért van kereke. Ráadásul stabilabb, jobb, mint a trapéz. Kerékcsere idejére felesleges bakolni
2023. ápr. 8. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
43%

Direkt van kereke, hogy "mászkálhasson". Ha emeled az autót, mivel a szemben lévő oldalon a földhöz van rögzítve a kereke, egy körpályán emeled. Még ha nem is teljes kör, hanem csak egy kis körcikk mentén. Emiatt ha felfelé emeled, a földön lévő emelőnek befelé is mozdulnia kell. Ha nem tenné, lenyúzná az alvázat. (Poénkodók, kötözködők kedvéért "alváz" ebben a kontextusban az önhordó karosszéria alsó részét jelenti ami érintkezik az emelővel.)

Kicsúszni pedig nem is értem, hogy tudna... Hova, hogy? Csak úgy csúszkálni magától nem fog.

2023. ápr. 9. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
45%

#13 "Kicsúszni pedig nem is értem, hogy tudna... Hova, hogy? Csak úgy csúszkálni magától nem fog."


Nem? Pedig te magad írtad, hogy direkt azért van kereke a krokodilnak, mert amikor emeled az autót, akkor egy körív mentén emeled és az emelt pont folyamatosan távolodik az emelőtől, de a kerék miatt a krokodil folyamatosan alágurul a távolodó autónak. Ez így egy remek leírás volt tőled.


Na ennek tudatában már csak egy baj van: a trapézemelőnek nincsen kereke. Rögtön világos a probléma és hogy hogyan/miért tud könnyedén leesni róla az autó. Ráadásul a talpa is keskeny, kicsi, szóval pocsék alátámasztás. Ha egy kicsit is elbillen a súlypont, rögtön az alátámasztás mellé kerül és felborul.


A krokodilt pedig azért kell alábakolni, mert hidraulikus. Hidraulikus emelőt SOHA nem szabad hosszú távú teher megtartására használni. Nézd meg pl. a rendes ollós autóemelőket, mindegyik hidraulikával emel, viszont utána az összesen van retesz, mert a hidraulika megbízhatatlan. Emelni jó, mert amíg emelsz, addig folyamatosan termelődik benne a nyomás. Viszont ahogy az emelés véget ér és már csak tartani kell, úgy a nyomásnak is állandónak kell lennie és ez az a pont, ahol a hidraulikus emelő problémát jelent, mert a nyomást nagyon sok ponton el tudja engedni. Gumitömítések, tömlők és egyirányú szelepek tömkelege, amelyek közül bármelyik bármikor tönkremehet, a nyomás elszökik, az autó meg már le is esett. Nekünk volt olyan ollós emelőnk melóhelyen, amelyiknél a központi hidraulika tömítése megadta magát és a dugattyú mentén szivárgott a nyomás. Kolléga meg hanyagságból nem reteszelte. Az volt a szerencséje, hogy a szivárgás nem volt túl erőteljes, így csak időközönként pár milliméterrel esett lejjebb az autó. De ha pl. egy tömlő durrant volna el? Azonnal lezuhan az autó.


Saját felelősségre ti azt csináltok amit akartok, én csak azt kértem/kérném tőletek, hogy kezdőknek/laikusoknak mint a kérdező is ne javasoljatok idétlen veszélyes megoldásokat. Eleve a kérdező nem is mondta hogy kereket akar cserélni, ezt már csak #7 találta ki, miközben kérdező lehet valamit javítgatni/szerelni akar, akár órákra felemeli, lehet még alá is mászik, ki tudja. Inkább tanulja meg az ember a biztonságos használatot, aztán később több tapasztalattal úgy kockáztat ahogy akar (mint ti is), mint hogy soha meg se tanulja a biztonságot.


Bakold alá!

2023. ápr. 9. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
45%

#14 Ja bocs, írta a kérdező is a kerékcserét konkrétan.


Akkor is bakold alá.

2023. ápr. 9. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
58%

Autószerelő mester apám 30+ éve cserél alábakolás nélkül kereket. Köszöni, jó neki így is. Bakolni akkor kell, ha otthagyod hosszabb időre vagy egyszerre több kereket is leveszel valami miatt vagy féket is cserélsz, mert az időigényes munka. Arra kell ügyelni bak nélkül, hogy az autó ne eshessen rád, ennyi. Fejedet nem teszed be a kerékjáratba, stb.


Ha az emelő hibás, akkor ereszteni fog, amit úgy veszel észre, hogy tennéd rá a kereket, de nem tudod, mert közben lejjebb ment a tengely... Kiugrani csakis úgy tud, ha szabálytalan helyen lett megemelve a kocsi vagy valaki szánt szándékkal oldalról löködni kezdi teljes erejével.

2023. ápr. 9. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!