Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Németországban milyen korlátoz...

Németországban milyen korlátozás van pár városban a dízel autókra?

Figyelt kérdés
4-es golf pdti-m van. Erre is érvényes lehet?
2023. ápr. 14. 09:56
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
31%

"Szánalmas az egész matricás rendszer a németeknél, mert ez sem szól másról, csakhogy a német autópiac még több autót adhasson el, hiszen rá vannak kényszerítve az emberek a felesleges vásárlásra."

Erre három dolgot reagálnék.

1) A német gazdaság jelentős részét képezi az autóipar, tehát valahol van benne némi igazság, az autógyártók komoly lobbierővel bírnak. De.

2) A német életszínvonal kicsit előrébb tart, mint a magyarisztáni. Tetszik vagy nem, a német átlagpolgárnak kisebb anyagi terhelést jelent egy új(abb) autó beszerzése. Viszont.

3) Teljesen tévesen értelmezed a matrica-rendszert. A 30 éves Euro0 benzines is zöld matricát kap, amivel bárhova bemehet. Többnyire csak a dízelekre nézve jelent korlátozást a matricás rendszer. Azt pedig el kell fogadni, hogy a dízel a dugóban ácsorogva károsabb az egészségre és a környezetre, mint egy benzines.


"Másik kedvenc kommentem, hogy város szélén kellett volna letennem. Hol?"

Ez bizony a kutyát nem érdekli. Tipikus káeurópai mentalitás. "Nem tuttam, bíróúrasszony, hogy nem szabad lopni, mer nálunk szabad." Ugyanúgy, ahogy egy külföldi út előtt tájékozódnod kell a kresz eltéréseiről, az egyéb jogszabályok eltéréseiről, úgy erről is. Tisztában kell lenned az adott ország szabályaival, így nem fog meglepetésként érni.

2023. ápr. 15. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:

A táblázat alapján Euro 4 alatti benzinmotor nem kaphat matricát (más színűt igen, de mindenhol zöldet kérnek a térkép szerint, így behajtva oda, mintha nem is lenne). Mit értelmezek félre?


"Ugyanúgy, ahogy egy külföldi út előtt tájékozódnod kell a kresz eltéréseiről, az egyéb jogszabályok eltéréseiről, úgy erről is."


Tájékozódni szoktam, csakhogy ezt a matricás rendszert sehol nem említik és nem is része a KRESZ-nek, mert különálló jogszabály. Most a létező és nem létező táblák listáját csak nem nézem végig különbségeket keresve...


A lopáshoz hasonlítással nem értek egyet.

2023. ápr. 15. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:
61%

1. Nem kell 10 milla, még 5 se. 20 éves Euro 4-es benzines autók kaphatnak matricát, amit kint fillérekért adnak.


2. A német városok agglomerációja tele van P+R parkolókkal, ahonnan elővárosi vasúttal gyorsan bent vagy a városközpontban


3. Nem, nem ez a célja. Menj végig Budapest belvárosán (mondjuk a Rákóczi úton), majd valamelyik német város központján. Az utóbbiban érezhetően jobb a levegő.


4. Támogatnám Magyarországon is az ilyen irányú intézkedéseket.

2023. ápr. 15. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:
0%

Euro 4 2005 óta van, kizárt, hogy előtte gyártották már Euro 4 normára motort, ha egyszer nem is létezett még akkor. Miért nem nézel utána, miután ilyeneket kijelentesz?


"2. A német városok agglomerációja tele van P+R parkolókkal, ahonnan elővárosi vasúttal gyorsan bent vagy a városközpontban"


Speciális eset, hogy pont oda érkezel, ami érdekel. Ha egy helyen is át kell szállni, akkor már egyszerűbb autóval odamenni, mert egy valagnyi időt spórolsz meg, a menetrendekhez igazodásról nem beszélve.


"3. Nem, nem ez a célja. Menj végig Budapest belvárosán (mondjuk a Rákóczi úton), majd valamelyik német város központján. Az utóbbiban érezhetően jobb a levegő."


Szerintem ezt sosem tudjuk meg mi a pontos célja. De tedd fel a kérdés, ha a német autóipar nem lenne, akkor is ennyire lobbiznának a levegő tisztasága mellett? Kétlem, mert ezzel a saját gazdaságukat ásnák alá.


"4. Támogatnám Magyarországon is az ilyen irányú intézkedéseket."


Az te vagy. Én biztosan nem támogatnám. 20+ éves veterán autóm van patyolat állapotban. Köszönöm szépen, én azért nem fogom eladni, hogy egy új, sokkal megbízhatatlanabb és elektronikával telepakolt hulladékot vegyek helyette. Én szeretem az autómat, nem csak kidobandó tárgyként gondolok rá. Sokan vannak így, ebben biztos vagyok.

2023. ápr. 15. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:
Benzinesből nem kell, hogy euro 4 legyen: [link]
2023. ápr. 15. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 nemaRendőrség ***** válasza:
49%

@24

Nem kell eladni azt a 20 éves patyolatot, de ha nem felel meg a környezetvédelmi normáknak akkor bizony nem használhatod.


Ha megkapod a matricát mehetsz vele, ha nem akkor nem.


"Kényelmesebb az autó mint a mozgás"

Valóban, de 70 évesen sírni fogsz, hogy 20 métert nem tudsz sétálni a kocsiig, már ha megéred persze, és nem lett baj a kipufogógázok miatt

2023. ápr. 15. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:

Még egy dolgot itt hagynék:

Ez itt a müncheni levegő minősége:

[link]


Ez meg a budapesti:

[link]


Mindezt úgy, hogy német viszonylatban München az egyik legszennyezettebb.

2023. ápr. 15. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!