Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért gondolják azt sokan,...

Miért gondolják azt sokan, hogy egy régi autó nem tud meglepetést okozni?

Figyelt kérdés
Pl volt nem rég a műhely prn-ben egy régi e30 bmw, hathemgeres motorral, ami egy relatíve könnyű kasztniban van. Erre írják kommentben, hogy már hogy tudna ez meglepetést okozni? Tehát ami régen is sportosabb autónak készült, az simán megy úgy vagy jobban mint egy modern kis vagy alsó közép kategóriás autó. Csupán tisztában kellene lenni a teljesítmény/tömeg aránnyal. Miért gondolják azt hogy régen nem készültek gyors elmebeteg autók? Pl egy E34 m5-nek ma sem kellene szégyenkeznie. Egyébként nem vagyok BMW-s csak zavar a tudatlanság.

2023. máj. 28. 00:09
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
91%
A kommentszekciókban a legkülönfélébb butaságokkal, tudatlanságokkal találhatsz. Kár is ezen bosszankodni.
2023. máj. 28. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
91%
Na és az mekkora meglepetés, hogy a közlekedők 99%-a nem a meglepetés miatt közlekedik, nem fog minden autóval gyorsulgatni lámpától lámpáig, szóval számukra édes mindegy, hogy akár az öreg autó akár az új miként megy....
2023. máj. 28. 02:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
90%

Az, hogy nem okoz meglepetést, az nem azt jelenti, hogy valami lomha sz*r.


Az emberek hajlamosak elfelejteni a technológiai fejlődést. Vegyük észre, hogy az elmúlt jópár évtizedben az átlagos személyautók nem erősödtek olyan hű de sokat. Semmivel sem tudunk erősebb motorokat gyártani ma, mint régen. A különbség nem az erőben van, hanem a méretben. Sokkal kisebb motorból képesek vagyunk kihozni ugyanannyi, vagy nagyobb teljesítményt. Például azt mondod, hogy 1.4L szívóbenzin. Ez az 1990-es évek elején 60 lóerőt jelentett az Opel Astrában, míg 100 lóerőt a Hyundai i30-ban a 2010-es évek elején. 20 év alatt 66%-kal erősebb lett az 1.4 szívóbenzin, az nem kevés.


Na és akkor az E30. Oké, könnyű kasztni, sorhatos motor. De az autó 40 éves könyörgöm. Nem tudom, hogy a videóban milyen motor volt az alany, de nézzük végig:


2.0L 125LE: ilyet manapság egy 1.6-os szívó, vagy 1.0 turbó is tud.

2.3L 140-150LE: ilyet manapság egy 1.8-as szívó, vagy 1.4-es turbó is tud.

2.5L 170LE: ilyet manapság egy 2.0 szívó, vagy 1.6 turbó is tud.


Szóval hol a meglepetés? Mert hiába hallom én azt, hogy "170 lóerő", az manapság nem számít soknak. És a 170 lóerő a legerősebb. Lehet akár 125LE is, ami nem sokkal erősebb, mint az én szívó 1.6 H Astrám (115LE). A könnyű kasztni segít neki persze, de közben meg az én javamat szolgálja egy csomó egyéb dolog, pl. hengerenkénti gyújtás, hengerenkénti befecskendezés, 16 szelep VVT, stb.


Felteszem újra a kérdést: hol a meglepetés?

2023. máj. 28. 05:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
100%

Tudnak, hajaj, ezért nem mernek sokszor megelőzni, és már idegroncs vagyok, hogy a valagamban koslatnak, amikor az 1.2 clióval totyogok az országúton 100-zal.

Mert lehet abban ugyanúgy egy 1.8-as 16 szelepes is, ami avval a celofán kasznival secperc alatt 200-on van.

De ha ilyenem lenne, már kitermeltem volna pár hullát, magammal együtt. Elég az 1.2

2023. máj. 28. 06:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
75%
Egyetértek az első hozzászólással, ellenben van ebben most igazság, régi e30 valószínűleg egy mai 520d-t nem tudta elkapni.
2023. máj. 28. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
Azert az e30 M3 úgy kimaradt..
2023. máj. 28. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:
Nyilván, nem mindegy, hogy mit mivel hasonlítunk össze, készülnek ma is lassú autók, amik a 100 lóerőt sem érik el, meg nyilván van sok kis köbcentis kihegyezett pöcsköszörű. Akkor még mindig vegyük alapul a súlyt, mert a fizikát akkor sem lehet megb@szni. Egy ugyan csak régi autó, nissan pulsar gti-r, ami még mindig nem lassú. De nyilván a utca race-ra való.
2023. máj. 28. 09:24
 8/17 anonim ***** válasza:
Az E30 M3 192-235kle között volt, motortól függően. Azért az nem kevés. Vagy ott vannak a Toyota és a Honda motorok a 90-es évek elejéről. 1.6 szívóból 160-180le. 1-1,1 tonna körüli kasztnikban. Azok az autók mai napig tudnak meglepetést okozni.
2023. máj. 28. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
100%

#7 Oké csak amiről te beszélsz az nem fog meglepetést okozni. Pont ezért írtam, hogy a "nem okoz meglepetést" nem azt jelenti, hogy lassú és lomha. Nyilván nem az. De az égvilágon semmi különleges nincsen benne, ami a mai világban meglepő lenne. Nem mondhatod azt sem, hogy ne hasonlítsuk modernebb autókhoz, hiszen 95%-ban modernebb autókat látunk az utakon, azokhoz vagyunk szokva és pont az lenne a meglepő, ha a mai világ autói között kiemelkedő lenne. De nem az. Egy modern 2.5 sor6 már tud olyat, ami után megfordul az ember, de 1980 technológiával az sem ér olyan sokat, hiába könnyű a kasztni. Írtam, hogy a leghétköznapibb 1.6-2.0 szívó sor4-ek felveszik vele a versenyt erőben, szóval úgy is kérdezhetném, hogy te meglepődsz-e egy 1.6-2.0 szívó sor4-en. Kétlem.


És ne gyere még mindig a súllyal, mert leírtam azt is, hogy amit nyer a súlyon, azt elveszíti a 40 éves technológia hátrányaival.

2023. máj. 28. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 A kérdező kommentje:
Nyilván nem veri fel a kúpot mindekinek, de nem is lesz a táplálék lánc alján. A nehéz súlyt pedig a megfelelő technika egyértelműen tudja ellensúlyozni, ez nem is kérdés, hiszen folyamatosan fejlődik szinte minden. De a pulsar gti-r re nem írtál semmit.
2023. máj. 28. 11:31
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!