Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Reggeli első indításnál jó...

Reggeli első indításnál jó időben mitől indulhat nehezen a diesel autóm?

Figyelt kérdés

Üdv. Kedves olvasók!

Mielőtt szerelőhöz vinném az autómat tanácsot szeretnék kérni,hogy nagyjából mire számolhatok,esetleg járt e már közülünk így valaki?

Szóval nemrég(a múlt hét elején!) egy érdekes jelenség ütötte fel a fejét nálam.

Reggel szokásos munkába indulás,szépen indul az autó,megy,munkából hazafelé is szépen indul,megy,de következő nap reggel indítom és nehezebben indult a megszokottnál,illetve 2-3mp alapjárat ingadozás és dadogás illetve egy kisebb sötétszürke-fekete füstfelhő után (ami a kipufogóból távozott!) magához tért és szépen járt.

Utána mindegy mennyi idő telik el az első indítástól,mindig szépen és könnyen indul.

Ha munka után este hazajövök és leteszem aztán másnap reggel indítom,akkor ismét rosszul indul és a fenti jelenség jön elő ismét.

Illetve ezen jelenség megjelenése előtt pár nappal figyeltem fel rá,hogy fordulaton(2800-3000körül főleg),vagy ha előzök vele akkor elég feketén füstöl. Ezért üzemmeleg motornál egyhelyben állva odaléptem neki egy picit és akkor is csinálta.

Szerelőm mondta régebben,hogy ezekben már olyan az izzítási rendszer,hogy +5fok alatt működik csak,felette nem működteti a motorvezérlő,mert nem szükséges úgyhogy nem hinném,hogy izzításbeli problémám lenne az indítózásra való tekintettel.

Mi okozhat ilyen problémát?

Van aki azt mondta hogy a diesel porlasztók kezdik beadni a kulcsot és azok rosszalkodnak.

Kíváncsian várom a tapasztalatokat,hogy járt e már esetleg valaki így?



2023. jún. 26. 12:42
 1/7 anonim ***** válasza:
Kérdés az is, mikor voltak ilyen esetek. Karburátoros régi motorom érezhetően sz*rabbul indul, ha éjszaka esett az eső, főleg, ha nem fedett helyen volt éjjel.
2023. jún. 26. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Nekem időjárástól független a dolog.

Ha esik,ha fúj,ha süt a nap is ezt csinálja mostanában.

Cseréltem egy üzemanyagszűrőt mert azt nem nehéz és magamnak is ki tudtam,mondom hátha eltömődött és ez a baj,bár 6ezer km-rel ezelőtt volt az is kicserélve úgyhogy nem hinném de persze tudom hogy legalább ez is új és nem is nagy összeg.

Még egy pár fontos infó ami kimaradt: Hibajelzők közül semmi sem világít,az autó rendesen megy és nem erőtlen,nem vettem észre fogyasztás növekedést sem.

2023. jún. 26. 12:47
 3/7 anonim ***** válasza:
Lelevegősödik a rendszer... Milyen típusú autó?
2023. jún. 26. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

AZ izzitást lelehet ellenőrízni egy próba lámpával.

De kezdeni kell először az alapoknál.

Először kompressziót mérni és aztán tovább menni.

Nekem is ez volt, hidegen már alig lehetett beinditani, aztán amikor beindult semmi probléma nem volt vele.

Nem volt szelep hézag.

2023. jún. 26. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
4 azaz írd össze az elváló igekötőt a létigével, cserébe meg szedd szét a próbalámpát meg a szelephézagot...
2023. jún. 26. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Légy szíves add meg a típust, köbcentit, évjáratot, netán motorkódot ha tudod.
2023. jún. 26. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Voltam a szerelőnél és megoldódott a problémám.

Valóban levegősödés volt a probléma mint írtátok is!

A porlasztóknál levő résolajcsöveknél van valami gyűrű vagy mit magyarázott a szerelőm és azokat cserélték ki.

Nem olyan sokat fizettem érte szerencsére,de most eddig hibátlan úgy néz ki.

2023. jún. 28. 23:29

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!