Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hajtókarcsapágyas lett az autó?

Hajtókarcsapágyas lett az autó?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Az alany egy 1998 BMW 318i e46, úgy nézik kezdődő hajtókar csapágyas az autó, még halkan és 1-2 másodperces szünetekkel kopog de kopog, szerelő annyit mondott hogy biztos teljes motor generál, erre szólt 500ezret, nem lett megnézve csak meghallgatva. Tényleg ennyi egy hajtókar csapágy probléma? 20 ezer forintért találtam hozza szettet, biztos kell a teljes motor generál? Nem volt meg motor probléma soha egyik autómmal se, főleg ilyen jellegű, meg éri megcsinaltatni vagy jobban megéri eladni? Meg annyi hogy az olaj nyomás viszont jó!

2023. júl. 18. 11:00
 1/9 anonim ***** válasza:

Biztos az a baj?

Mással is nézesd meg.

De azt hogy mi éri meg neked azt mi nem tudjuk.

De lehet hogy jobban jársz ha a bontóba méssz vele.

2023. júl. 18. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Szeretném mással is megnézettetni, csak érdekel másnak mennyi volt ez a mutatvány ha egyáltalán van értelme vele foglalkozni, vagy járjak vele ameddig tudok aztán ennyi, már annyi mindent mondtak hogy teljesen elvesztem a dolgokban, van aki szerint 1 órás munka van aki szerint gazdasági totalkár meg van a szerelő aki szerint az auto ára majdnem
2023. júl. 18. 11:10
 3/9 anonim ***** válasza:
25 éves autó, és ez nem olyan, hogy megvan pikk-pakk. Meg lehet, hogy találtál hozzá, de milyen minőség, meg méret? Meg nem is biztos, hogy az a baja, illetve a nyugvócsapágyatak se ártana cserélni, Akkor eleve blokk kia meg már kinn a blokk, akkor kuplungcsere, meg még ami előjön a szétszedéskor
2023. júl. 18. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Igen, alsó hangon ennyi egy generál.
2023. júl. 18. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Én utoljára egy 1200-es ladát vittem szerelőhöz kb 1995-ben, akkor azt mondta rá a faszi, hogy csapágyas, kuka, motorgenerál, stb.

Aztán jött egy pasas a parkolóban, az övé is ilyen volt, azt mondta el van deformálódva a vezérműtengely csapágyház.

Kicseréltem én, és megszűnt minden zörgése.


Általában a szelepvezérlés nagyon tud zörögni, a hajtókar csapágynak ütemes, kopogó hangja van a fordulatszámmal.


Viszont ha mégis csapágyas, addig kéne megnézni a főtengelyt, amíg nincs nagyobb baj, nem járatni a motort.


Kérdés, mennyire nehéz hozzáférni.

2023. júl. 18. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Hat ez szuper, szóval kb esélytelen hogy csak csapágy csere legyen? Minden féleképpen kell a motor generál?
2023. júl. 18. 11:26
 7/9 A kérdező kommentje:
5. Csak a kartert kell levenni hozza, és csak csapágyat tudna cserélni a szerelő, viszont állítása szerint biztos benne hogy az egész motrot fel kell újítani
2023. júl. 18. 11:34
 8/9 anonim ***** válasza:
#6 Kérdés hogy valóban hajtókarcsapágyas-e, és ha igen milyen mértékben. Természetesen az lenne a célszerű hogy egyből felújítani az egész motort és akkor pár évig nem kell hozzányúlni.
2023. júl. 18. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Hagyjal mar, nem kell egybol temetni egy 25 eves autot azert, mert van egy kis hangja a hajtokarnak. 15-20 eft bele egy hajtokar csapagy szett (+ motorolaj + paszta+olajszuro), meg kb. 2 ora a szereles. Motorolaj leenged, olajtekno leszed, a megfelelo kulccsal a hajtokarokat le kell csavarozni a fotengelyrol (2 csavar/hajtokar), csapagyat szemrevetelezed, fotengelyt szinten. Csapagyat kicsereled, nyomatekra lehuz ahogy kell (x lepcsoben, nyomatekra, szogre, az auto szerviz manualjaban le van irva). Tekno, olaj eloszuro kitakarit, paszta, tekno mehet vissza, olaj bele es kesz. 90% hogy megszunik a kopogas, foleg ha meg nem volt csapagyazva. A fotengely meretei mar nem a gyariak, sot turesen kivul esik? Valoszinuleg igen. Nem kell vele foglalkozni egy 15-20 tank benzin arat ero auton. Ha kicsreled a hajtokarcsapagyat az a motor meg 50-100 ezret elmegy mielott ujra elkezdene kopogni. Ha megint kopog majd motorgeneralozol, vagy akkor is cserelsz meg egyet.

Meg egy dolog, 30 eve meg mas filozofiaval gyartottak, az a fotengely nem olyan mint az 1.2 ecoboost es mai tarsai eseteben, hogy elfogy az anyag. Egyreszt van anyag, azert van ott a csapagy hogy az kopjon el. Masreszt az anyagminoseg is mas.


De arrol hogy tenyleg hajtokarcsapagyas vagy sem, meg kellene gyozodni. A hajtokarnak olyan hangja van, mint ha egy kis kalapaccsal utned a blokkot tak-tak-tak-tak alapjaraton. Ahogy noveled a fordulatszamot ugy gyorsul a kopogas is. Eleg jellegzetes, aki talalkozott mar vele egybol kiszuri.

Lehet hogy erdemes lenne elvinni egy BMW-s "haverhoz", aki otthon van ilyen szinten az autokban. Megmondja mit vegyel, megrendeled, kb. 45-50 eft. Adsz neki meg egy huszast es egy fel delutan alatt megcsinaljatok 2-3 sor mellett.


Ha utana is kopog igy jartal, de nem valoszinu. A hajtokarcsapagy tipikusan az a zsiros melo, mikor az ugyfel elott a szerelo eltemeti a motort. Igy ra lehet sozni 10-15 munkaorat 2 helyett.

2023. júl. 18. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!