Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ford Fiesta 2009-2013 kérdések...

Ford Fiesta 2009-2013 kérdések, ld lentebb?

Figyelt kérdés
Van ez az újabb generációs Fiesta, a húzott első fényszórós. Ezekből van az 1.25-os szívó benzines, amiből kétféle van, a 60 és a 82 lóerős. Ez utóbbi állítólag japán fejlesztés, Yamaha? De a legfőbb dolog, amit nem értek, hogy hogyan tudtak a japánok (?) turbó nélkül még 22 lóerőt kihozni ebből a motorból? Műszakilag mi a magyarázata, nem értek igazán a témához, ezért kérdezlek titeket. S hogyan történt a gyártás során, a Ford megbízta a Yamaha céget, hogy fejlesszen ki egy erősebb 1.25-os szívó benzines motort ehhez a Fiesta generációhoz és be importaltak őket Németországba, ahol Kölnben beépítették őket az autókba? Köszönettel

#benzin #Ford #használt autó #Ford Fiesta #Német japán kooperáció
2023. aug. 1. 15:39
 1/3 anonim ***** válasza:
Hol láttál az 1.25-ösből 60 lóerőset? Szerintem abból csak 82 lóerős volt. A 82 LE az pont 60 kW, nem azzal kevered?
2023. aug. 1. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 Koaxk Ábel ***** válasza:

Autodata szerint van belőle valóban 60 és 82 lóerős is.

[link]


De a kérdésre így sem tudok válaszolni!

2023. aug. 1. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

#1 Volt 60 lóerős.


A Yamaha nem csak az erősebb verzióért volt felelős. Más gyártók számára vállalt motorfejlesztést, pont ahogy írtad, megbízásra. Dolgoztak a Fordon kívül a Toyotával, Volvoval, talán másokkal is. A megbízó elmondja mit akar, a Yamaha megtervezi és akár le is gyártja. A komplett Zetec-SE család közös Ford-Yamaha fejlesztés, tehát az 1.25, 1.4 és 1.6 is. Habár ezt csak tervezte a Yamaha, gyártani a Ford gyártotta házon belül.


És hogy miért erősebb egyik a másiknál, igazából egyszerű. Mondok rá egy szélsőséges példát. Az 1980-as évek második felében az F1-ben megjelentek a turbós motorok és a szabályok semmilyen korlátozást nem állítottak a turbóval szemben. Nem is kellett sok, a csapatok azonnal a lehető legmagasabbra húzták a turbónyomást, és 1400 lóerő körül bírtak. A baj csak az, hogy ez kizárólag egyetlen kört bírt, mert a különböző alkatrészek egyszerűen képtelenek voltak hosszú távon kibírni ezt a teljesítményt. Berakták a motort, futottak vele időmérőn egy gyors kört, utána ment a motor a kukába. A futamra pedig beraktak egy másik motort, aminek a teljesítménye vissza volt fojtva kb. 900 lóerőre, hogy kibírja a teljes versenytávot.


Na ilyesmi a helyzet itt is. Minden utcai autó motorjában sokkal-sokkal több potenciál van, mint amilyen erősek valójában. A baj csak az, hogy minél erősebb, annál gyorsabban elfárad és tönkremegy. Az utcai autók hosszú távra vannak tervezve, ezért nagyon vissza vannak fojtva, így gyengék, de megbízhatóak. Ez a 60 lóerős verzió. Viszont az kevés, úgyhogy csináltak belőle 82 lóerős verziót is, ez teljesen ugyanaz a motor, csak kevésbé van lefojtva (a megbízhatóság kárára).

2023. aug. 1. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!