Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akku feltöltése okozhat...

Akku feltöltése okozhat deszt. vízzel ... ?

Figyelt kérdés

Kapacitáscsökkenést ?

5-6 éves 38AH akkut megnéztem, mivel télen már elég nehezen volt tölthető nem volt már folyadék a cellák tetején,

töltöttem beléjük ioncserélt vizet, 25 cm3 cellánként, ekkor már érzékelhető volt a nedvesség a cellák tetején, de ezóta az akku sokkal kisebb távok megtétele után merül, mint eddig... ráadásul még csak nyár van...

Mi a teendő ? Erősítsem valamennyi előre kevert akkumulátorsavval, vagy esetleg akuvittel ? Mennyivel ?

Kösz a válaszokat !!



2023. aug. 7. 15:55
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
55%
Veszel új akkut.
2023. aug. 7. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Semmit. Vége. Csere.

Jön a hideg, megpusztul.

2023. aug. 7. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
78%

Nem, az okozza, hogy 5-6 éves. Örülj, hogy eddig kibírta. Csere.


Persze pancsolhatsz meg barkácsolhatsz, csak ne lepődj meg, ha majd ősszel az első hideg reggelen bikázni kell majd.

2023. aug. 7. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Manapság az ilyen töltögetős aksikat felejtsd el, már nem is gyártanak olyat. Veszel újat és kész, nem drága.
2023. aug. 7. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 krwkco ***** válasza:
78%

"de ezóta az akku sokkal kisebb távok megtétele után merül, mint eddig"

Az autó a "távok megtétele" alatt töltődik. Ha jó a generátor. Ha egy legyengült akksi több rövid táv után nehezebben indít, az érthető.

2023. aug. 7. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Ez nem autóban van, hanem rokkantkocsiban 2 db 38Ah, nem indító akku, munka-akku ,ami a terhelést folyamatosan bírja.

Állítólag van egy olyan irányzat is, hogy munka-akkunak is indító akkut használnak, olyat, amelyik súlyra a legnehezebb, van még benne anyag :)

Kösz az eddigi válaszokat, a kérdés továbbra is fennáll, végül is az előre bekevert liter sav csak 1 ezres

2023. aug. 7. 22:52
 7/11 A kérdező kommentje:
#4 De, gyártanak, ha a "zárt rendszerűnek" lepattintod a tetejét kiderül, hogy hagyományos savas ólom, most csak ezekről volt szó, és drága is, kb 40-es darabja, azért köszi nekedi is !
2023. aug. 7. 22:59
 8/11 anonim ***** válasza:

Na még egyszer, hiába munka-akku, akkor is egy savas elektrolitú ólomakumulátor. Felépítéséből adódóan másfajta terhelésre tervezték, mint az indító akkumulátorokat. De működésük alapja azonos, és ugyan az az elektrokémiai korrózió sújtja a belsejüket minden egyes kisütési és töltési ciklus alatt.

Ettől kapacitásuk csökken, és végül elpusztulnak.

Tehát, ha csökken a megtehető távolság érezhetően valószínűleg elkezdett felgyorsulni az öregedés, ez egy irreverzibilis folyamat ami gyorsulni fog.

És ha ez a jármű hidegen van tárolva, az első fagyos napon, a töltőről levéve szinte azonnal megáll és vége (láttam ilyet).

Lehet akuvitot, savat, bármit beleönteni, az nem épít vissza semmit.

Nem bántani akartam, ez egy drága kör lesz.

2023. aug. 7. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
#8 1 próbát megér, mert nyilván a túlvizeséstől gyengült le hirtelen, van egy olyan mítosz, hogy csak a víz párolog el idővel, a sav nem, de ez tökéletesen le volt ragasztva, hová lett az eredeti folyadékszint ??
2023. aug. 8. 12:53
 10/11 anonim ***** válasza:

Próbálkozni lehet, indító a akkumulátorok is száradnak ki nyom nélkül. Újra is savazhatod.

De komoly csodát még nem láttam.

Inkább végzetes zárlatot okozott az ilyen kísérlet.

2023. aug. 8. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!