Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vezetéstechnikai kérdések?

Vezetéstechnikai kérdések?

Figyelt kérdés

1. Az oktatóm azt mondta anno, hogy amíg hátrafelé gurul az autó nem szabad egyesbe rakni. Először teljesen meg kell állni. Van egy ismerősöm aki viszont mindig azt csinálja, hogy wup gyors hátra kiállás, fék de nem teljesen állóra, még picit gurul hátra lendületből az autó és már rakja egybe és már el is indult. Akkor ezt mégis lehet?


2. Ez az ismerősöm azt mondta, hogy nem veszem jól a kanyarokat. Pl az egyik hiba, hogy fölöslegesen kettesbe rakom. Na most derékszögű kanyarokat csak kettesben tudom stabilan venni. Megyek, kanyar előtt fék, berakom kettőbe, kanyarban csúsztatva engedem fel a kuplungot és a gázt nyomom kifelé. Így én teljes uralmat érzek az autó felett végig. Akárhányszor próbáltam hármasban nem stabil, úgy lóg, kicsit belendül, valahogy nem 100% az uralmam. De figyeltem őt és ő hármasban annyira stabilan kanyarodik ilyen derékszögű kanyarokban, még jobban belefekszik az autó a kanyarba mint nekem kettesben. Mit rontok el? Mit csináljak másképp? Azt is próbáltam kettesben és hármasban is, hogy teljesen felengedem a kuplungot még a kanyar előtt de az úgy még instabilabb érzés.


3. Azt is mondta, hogy a váltást is rosszul csinálom, mert nem húzom ki eléggé, túl hamar váltok és túl gyorsan mozgatom a váltót. Dízel autóról van szó és én az egyest, kettest elváltom 2500 fordulat környékén,inkább alatta. Azt mondta kb 3000-ig vigyem el őket és lassan, szépen váltsak mindig. Én gondoltam a dízelt annyira nem kell pörgetni. Kell?



2023. aug. 10. 07:57
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:

Ja és láttam nála olyat többször is hogy kanyarnál nem levált, hanem gyorsan ki és beteszi ugyanazt a sebességet és tud nagyon gyors maradni de tényleg még stabilabbnak érződik a kanyar olyankor. Ilyen pl magamtól sose jutott volna eszembe, hogy lehet.

Vagy pl automata autónál érződött, hogy túl gyors a kanyarhoz és gyorsan átváltott tiptronicra és azonnal stabilizálta.

2023. aug. 10. 10:29
 12/14 anonim ***** válasza:
40%
Nem kell csúsztatni a kuplungot vissza kapcsolásnál se !!
2023. aug. 10. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
Az oktatók gyakran mondanak olyan dolgokat, amiről majd rájössz, hogy a mindennapi életben, jogsival a zsebedben hülyeségek. Nekik egy céljuk van: hogy minél jobban megvigyázzák az oktatóautót, mert így is drága fenntartani, meg hogy átmenj a vizsgán.
2023. aug. 11. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

Ha dinamikusan akarsz vezetni akkor az ismerősöd nem mond hülyeségeket viszont nem ez a vezetési stílus fogja a legjobban kimélni az autót...

Eleve például hideg dízel motort míért húzatnál ki 3ezerig? Vagy ha rávagy izgulva a minnél jobb fogyasztásra akkor miért húzatnád ki? A kanyarodásnál is ha például ő lehet beveszi a derékszögű kanyart gyorsan de az is számít hogy veszi be... Ha mint egy őrült az megint csak nem tesz jót a kormányműnek pl....

Én azt mondom tanulj meg előszőr normálisan/lassan jól vezetni a tempó majd jön.

jan. 21. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!