Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség tulajdonképpen...

Mi a különbség tulajdonképpen a lóerő és nyomaték között?

Figyelt kérdés

[link]


Ez az én turbó dízel autóm és ezzel a szívó benzinel hasonlítottam össze:


[link]

Lóerőben minimális a különbség a kettő között

A tdci ba 260nm nyomaték van a szívó benzinnbe 159 ennek ellenére a 0-ról 100-ra gyorsulásnál 1 tized másodperc a különbség a kettő között a tdci javára.

Akkor tulajdonképpen az a 100 nm plusz nyomaték mit csinál? Azthittem a nyomatéktol függ a gyorsulás


2023. aug. 12. 15:26
1 2 3
 1/27 anonim ***** válasza:
62%
Attól csak fára tud mászni jobban.
2023. aug. 12. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 anonim ***** válasza:
84%
Leegyszerűsítve nyomaték*fordulatszám=lóerő
2023. aug. 12. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/27 anonim ***** válasza:
61%
A gyorsulás a keréken leadott nyomatéktól függ, a motor meg a kerék közt pedig van pár fogaskerék (áttétel)
2023. aug. 12. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 anonim ***** válasza:
34%

"Azthittem a nyomatéktol függ a gyorsulás"

Ez részben igaz, részben pedig egy szinte mindenki által ismételgetett tévedés.

A teljesítmény (lóerő) határozza meg a végsebességet, de mivel a teljesítmény az nyomaték×fordulatszám, ezért végeredményben a gyorsulást is.

A nagy nyomatékú autó másképp gyorsul, alacsony fordulatszámon odalépve is húz, míg egy alacsony nyomatékú autónál kisfordulatszámon odalépve sokszor szinte semmi nem történik, magas fordulatszámon meg szinte vadállat.

2023. aug. 12. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/27 anonim ***** válasza:
22%
Nagyon leegyszerűsítve a lóerő az hogy mennyire gyorsul, a nyomaték pedig, hogy mennyi erő van benne. Természetesen összefügg, de nem ugyanaz.
2023. aug. 12. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/27 A kérdező kommentje:

Szóval ha egyforma a lóerő a kettő kocsiban akkor a végsebességük és 0-ról 100-ra gyorsulásuk kb ugyanannyi lesz hiába a nyomaték különbség.

De akkor miben jön ki az a 100nm nyomaték plusz? Nagyobb súlyt képes elhúzni az autó?

2023. aug. 12. 16:42
 7/27 anonim ***** válasza:
2023. aug. 12. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 anonim ***** válasza:
58%
#6: Abban, hogy nem kell hármat visszaváltani a gyorsuláshoz. Nagyobb nyomatékos autó mindig erősebbnek fog hatni, még ha valójában nem is az, vezetni is praktikusabb.
2023. aug. 12. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 anonim ***** válasza:
28%

Nyomaték a forgatónyomatéka a motornak. Az gyorsítja a kereket. A lóerő meg teljesítmény. Motortól függ, milyen fordulaton éri el azt a maximumot, amit bejegyeznek. Ha visszaemlékszel a hetedikes fizikára, egyenletes sebességgel haladva teljesítmény = erő szorozva sebesség. Tehát végső soron a nagyobb teljesítmény a nagyobb végsebességet jelenti (valami görbe szerint, mert ugye a leküzdendő közegellenállási erő is sebességfüggő), meg nem teljesen független a legnagyobb nyomatéktól sem, de azért az is igaz, hogy a nyomaték (gyorsulás) sem pont azon a fordulaton lesz a csúcson, mint amikor a legtöbb teljesítményt adja le a motor.


Mondjuk nekem személyes tapasztalatom, hogy a lóerő többet számít, mint az ilyen-olyan motortípusok és nyomatékcsúcsok, de ez nyilván azért nagyon szubjektív, mert nem mindenki ugyanúgy kezeli a gázt.

2023. aug. 12. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/27 anonim ***** válasza:
#6 0-tól 100-ra gyorsulásban a legfontosabb tényező a vezetéstechnika. Azért nem érted, és ha nem ez a hobbid/szakmád, nem is kell.
2023. aug. 12. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!