Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit javasoltok, mit csináljak...

Mit javasoltok, mit csináljak az autónkkal?

Figyelt kérdés

Elérkezett az idő, kérdést írok ide ki. Van egy 1.9 tdi Seat Alhambránk, leírom eddig mire emlékszek vele kapcsolatba.

2018 megvásarlásának éve, első esős napon beázott és repedt volt a szélvédője így nem tudtak gumi kédert cserélni, szélvédőt kellett -70 ezer. Rá egy hétre tönkrement a kp. zár, 25 ezer. Letiltott a kocsi 110-nel, turbó pucolás 25 ezer. Kipufogó csere 30 ezer. Turbó nyomás érzékelő, hűtő, termosztát csere 150 ezer. Nehezen indult télen, izzítógyertya kábelekkel együtt 20 ezer. Akkor volt fűtés baja, radiatort kellett cserélni 50 ezer. Szervó ette az olajat, kormánymű javítas 30 ezer. Motor csere ( eltört a főtengely ) 140 ezer. Adagoló csere 50 ezer, turbó pucolás meg fűtés javítás fél éve volt megint 120 ezer.

Klímára eddig 150-200 ezer forintot költöttem, csövek cseréje, 3x töltötték mert legelső alkalommal tartotta a nyomást, rátöltöttek 2 napig jó volt aztán cseréltek egy egyenes csövet utána 2 hétig volt jó majd egy görbe csövet akkor meg 3 hétig, szóval így munkadij meg egyéb kb. 150-200.. akkor volt olyan, hogy esőbe elhúzta az ablakokat ott a szerelő elcseszte , leégette a ablakemelőket, de javítás helyett kiékelte majd elkért 20 ezret annak a orvoslása 30 ezer volt másik szerelőnél.


Most volt egy hűtőcső problémája, adagoló alatti kilyukadt, majd mivel későn lett észrevéve megsült az olaj aztán 1 hónap utan ismét lett egy olajcsere, nos legutóbb meg egy kis gumi gyűrű miatt az összes fagyálló elment szinte.

Jelenleg kettöstömegüt kellene cserélni na és valami nagyon szórakozik a futóműben és 2 hátsó lengéscsillapítót kellene cserélni.


Érdemes ezzel még foglalkozni?



2023. aug. 16. 00:14
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Ezt csak te tudhatod, ez nem sok cirka 15-16.000Ft/hönap (persze ez nem a teljes költség). Nem sokat írtál a kocsiról, (évjárat, állapot) csak sejthető, hogy kb 20 éves, itt már előfordulnak ilyen bajok. Ha nem lepusztult, elrohadt melós autó érdemes lehet foglalkozni vele. Az a baj minden k....a drága lett, egy hasonló kategóriájú, fiatalabb elfogadható ilyen autó 3-4 millió legalább (10-12 éves Alhambra).
2023. aug. 16. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
61%

Tulajdonkeppen nalad van az auto 5 eve. Ezeknek a nagy resze bagatel hiba. A repedt szelvedovel mar ismert kellett volna hogy legyen a vasarlasnal. Ha nem azik be, akkor is csere, mert muszakin nem megy at repedt szelvedovel.

Amiket felsoroltal mind jellemzo lehet egy 20 ev koruli autora. Kipufogo dob csere, kp-i zar, 1-2 szenzor. A huto elettartama sem orok, 15-20 eves korban sok autonal cserelni kell. Kormanymut is olcson megusztad, ha nem lett volna javithato 50-100e a bontott, 150-250e az uj. Az adagolo, turbo, izzito tipikus dizel "hiba" nyilvan ezeknek is van egy elettartamuk. A fotengelytores sulyosabb, az hasznalatbol, anyaghibabol, karbantattas hianyabol ered, de leginkabb a 3 egyszerre. De meg ez sem volt draga moka 140-ert.

A klima az szo_as lehet ha egyszer elkezd szorakozni, de egy jo klimas egy korben megoldja. Ott (is) a szerelo volt a ludas.

A lendkereknek is van elettartama, kopo alkatresz. 2-300e km utan csere. Futomuvet eszik ezek a szar utak, inkabb az a csoda hogy miota nalad van nem kellett meg hozzanyulni.

Lengescsillapito is kopo alkatresz.


Mindent osszevetve, vettel egy oreg dizelt, amiben valoszinuleg legalabb 1,5-2* annyi km volt mint ami az oraban volt a vasarlas pillanataban. Majd belekerult egy bizonytalan eredetu motor. Kerdes hogy a turbot miert kell pucolgatni. Lehet hogy a te felhasznalasod sem kedvez a dizel uzemnek, sok rovid tav nem kimeli. Majd jon az egr, injektor, szelep koxosodas problema es a kipufogo rendszer tobbi eleme.


Mondhatni, hogy ez ilyen. Vettel egy foglalkozos regi dizel Volkswagent, nagy bodeval, kis motorral.

Ha bejott az auto, akkor lehet hogy megeri rakolteni, de a hibak hasonlo utemben jonni fognak.

Ha a rovid tavos tippem helytallo, akkor vennek egy kisebb meretu egyterut szivo benzin motorral. Tobbet fog fogyasztani, de nem annyival ahogy ez vinni fogja a penzed.Meg az sem utolso szempont ilyenkor, hogy ha a benzin viszi el a penzed nem egyszerre jelentkezik es az auto nalad van. Ha szervizre koltod akkor az auto napokat, heteket ott all, bonyodalom, kellemetlenseg es egyszerre viszi el a penzt.

2023. aug. 16. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
84%

Meg amit hozzatennek, hogy azok az osszrgek amiket leirtal, gondolom 2018-2020. koruli arak nagyjabol. Azota minden dragult annyit, hogy ha ezeket ma akarnad megcsinaltatni, 1,5-2* arakkal siman szamolhatsz.

Meg amit vegyel figyelembe, a kaszni allapota. Ha elkezd rohadni es kuszobozni, sarvedozni kell, netan lehet az ajtomat is lassan cserelgetni, na az ku_a sokba fog kerulni. Nagy bode, siman raraknak az eleve draga lakatolasra/fenyezesre egy 1,5* szorzot a meretei miatt.

2023. aug. 16. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Amíg ilyen kókány mekkmesterekhez hordod, addig jobban jársz, ha ilyen öreg, lefingott autót használsz, mert csak még többe fog kerülni a fenntartás
2023. aug. 16. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Na volt értelme leírni a panaszom. Köszi a válaszokat megnyugodtam. Kaszni az 300 ezerbe merült, az pont nem jutott eszembe, hogy írjam.


Azt sem írtam, hogy a turbó hordja az olajat, de nagyon, mutattak egy csövet ami tocsogott az olajban. Fényezése elszomorító, tetőkarpit lóg. Az érzés maga rossz, hogy ezen felül van egy ugyan ilyen Fiestám csak annyi különbséggel, hogy az szet van rohadva meg ott az ülés szét van esve , kárpitot rajzszög tartja. Meg van egy Suzukink ami egy kis mocsok lett, fél évig úgy használtam, hogy olaj víz összefolyik azért mert le akartam dobni bontóba, de jött a nyár és a klíma jó volt , mondom mivel jó a karosszéria meg a futóműre 130-at költöttem ( majd szétesett) megcsináltatom a motort, sikerült találni egy kollégát 110 ezer forintért meghengerfejezte erre másnap elromlott a klíma. Ilyen az én szerencsém. Szóval nincs egy autóm amibe boldogan , nyugodtan beleülök, ez az idegesítő mondás, hogy ából bébe megoldott.

2023. aug. 16. 10:09
 6/9 anonim ***** válasza:
Hát így tényleg elszomorító a helyzet.
2023. aug. 16. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Én azt csinálnám a helyedben, hogy eladnám mindet, a Fiestát és a Suzukit is, még akkor is ha csak a leendő autó átírási költségei jönnek ki belőle. Eladnám a Volkswagent is, és hozzátenném azt a pénzt amit most lendkerékre, kuplungra és majdan turbóra költenék. Vennék a szívó benzinest. Ha ragaszkodsz az egyterűhöz akkor Touran, egy márkaspecifikus szerelővel átnézett C4 Picasso vagy Ford C-Max, 2 literes benzinmotorral, kézi váltóval. A klíma és a futómű ezekben is be tud szarni, de a Citroen pl. nem rohad és turbó, porlasztó, adagoló, részecskeszűrő, kéttömegű hibákat elkerülöd mindegyikkel. Picit kisebb autók, de mind a három relatíve praktikus, sőt a C4 Pic kifejezetten. Illetve még amit megnéznék az a Honda Frv 1.8 szívó. Ha abból sikerül egy jó állapotút találnod, jolly joker, sajnos elég ritka. És picit drágábbak is.
2023. aug. 16. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Hát én már rég felgyujtottam volna.

A 3 szar helyett miért nem veszel egy jobbat?


Mert aza baj hogy ennek sose lesz vége .

2023. aug. 16. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Mert kell a családba 2 autó nekem is meg Édesapámnak is kell autó, napi szinten használom meg Ő is.
2023. aug. 16. 14:22

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!