Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lenne a legjobb megoldás...

Mi lenne a legjobb megoldás Citroen C4 Piacassonál?

Figyelt kérdés
Nem rég vásároltam egy Citroen C4 Grand Picasso 1.6 THP-t. A gyári hibája sajnos létezik ennek a motornak is és eléggé szereti enni az olajat. Sok minden felmerült megoldásnak de nem tudom mi lenne a legjobb... először arra gondoltam, hogy talán be kéne cserélni egy dízeles változatra, de olyan rengeteget nem utazom... motor feljúítás egy pár milliós tétel vagy esetleg egy szimpla dízel motor megvásárlása és annak a beépítése ha minden kötél szakad... ahogy olvastam egyik motor sem kiváló de ettől eltekintve az autó teljesen hibátlan és imádnám is. Tanácstalan vagyok, mert mindenki mást mond én pedig szívesen megtartanám ezt az autót de idővel az olajzabálás rosszabbodhat...
2023. szept. 25. 01:20
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
63%

A legjobb megoldás az, ha megszabadulsz tőle. Ennek a motornak nem gyári hibája van, hanem az egész motor a gyári hiba. Gyári hiba, hogy ez a motor autóba került és emberek számára eladták. Motorfelújítás 2 millió körül van, utána jó lesz, oké, de ha utána te magad hímestojásként bánsz vele, akkor sem lesz túl hosszú életű. Dízelt beleépíteni teljesen értelmetlen, rengeteg pénz és papírozás, ráadásul azt mondtad nem is nagyon van szükséged dízelre. A dízelek ugyan jobbak, de a szavaidból ítélve azok sem úgy lennének használva, ahogy egy dízelt használni érdemes, szóval hiába jobbak, azoknál is hamar megjelenhetnének a problémák. Így nyilván nem csak átépíteni, de gyárilag dízelmotoros verziót venni sincs értelme.


Én a helyedben megszabadulnék tőle a lehető leghamarabb, mielőtt teljesen eladhatatlanná válik és keresnék egy olyat, amiben normális, megbízható benzinmotor van.

2023. szept. 25. 05:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Nem rosszabbodni fog az olajzabálás, hanem garantáltan teljesen tönkre fog menni a motor.

Most nem kezdem el leírni hogy miért és mennyire szar az a motor, mert valószínűleg tudod.


Ha te fel tudnád újítani, valószínűleg nem írtad volna ki a kérdést. Abban az esetben ha te meg tudod csinálni a motort, érdemes lehet belenyúlni, mert a gyári hibák orvoslására vannak kiváltó alaktrészek, szettek, amivel nem 80-100 hanem 180-200 ezer km-t el tud menni ez a motor felújítás után. Mellesleg ha a gépmunkát és alkatrészárakat összeadod 4-700 eft-ból fel lehet újítani egy ilyen motort. Ha elviszed egy szakműhelybe, ott 1,5-2 milliót tényleg elkérnek érte. Az a baj, hogy van pár műhely akik ráálltak ennek a motortnak a felújítására, úgymond kisajátították maguknak a piacon ezeket a munkákat, így közel monopol helyzetben szürreális összeget elkérnek érte. Majd 3-5 év múlva megint viheted, mert gyári alkatrészekkel újítják őket.


Ha te nem értesz hozzá, akkor tényleg el kell adni. Kérdés hogy ki az a madár aki ezt a motort megveszi. A vásárló élhet a szavatossággal, ami egy már olajzabáló gépnél bőven érvényesíthető kb. 2 nap használat után. Az már más kérdés hogy ki mennyire van tisztában a lehetőségeivel, jogaival.


A motorcsere egy más típusra hasonló összeget emésztene fel, mindennel együtt. Ne tekintsd opciónak.

2023. szept. 25. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
a legjobb megoldás ha leadod a bontóba, MOST! :)
2023. szept. 25. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 krwkco ***** válasza:

"Most nem kezdem el leírni hogy miért és mennyire szar az a motor, mert valószínűleg tudod."

Hogyan válik ez a motor olajzabálóvá? Kopik a hengerfal? Kopnak a dugattyúgyűrűk? Leragadnak? Eltömődnek az olajvisszavezető nyílások a dugattyún?

Vagy a szelepszárvezetők kiverődnek?

Úgy tűnik, hogy ismered ezt a motort. Létezik erről konkrét infó?

2023. szept. 25. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Mennyi az a sok olaj fogyasztás?

Én előbb csinálnék egy becsületes karbantartást, és mindent amit kell megcsinálnám.

Olajcsere, szűrők cseréje, egr szelep takarítás, és még ami létezik de mindent.

Már ezzel is nagyon sokat javulna az olaj zabálása.

2023. szept. 25. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Kb. 1 liter 1000 kilométer alatt. Még azóta is tesztelgetem de ahogyan a többiek is írták később komolyodhat a probléma. Csak úgy nem fogom eldobni egy bontóba, mint azt már mondtam nagyon jó autó ettől eltekintve és remek állapotban van, nem is volt olcsó. Arra gondoltam, hogy kinézek esetleg egy drágábbat és beszámítással lecserélem. Eddig is megpróbáltam egyszer de egy kicsit olcsóbbra és nem akarták bevenni a motor rossz híre miatt. Talán ha drágábban venném a következőt és pénzt látna belőle az eladó, könnyebben rá lehetne venni.
2023. szept. 25. 11:31
 7/11 A kérdező kommentje:
Egyébként majd viszem majd karbantartásrs a közeljövőben, van már időpontom. Minden is cserélve lesz. Az úriember, akihez viszem egy barátom ismerőse, kifejezetten francia autókra szakosodott és a visszajelzések alapján megbízható. Minden esetre megejtem a karbantartást, 1-2 fogyó alkatrészt is cserél már így látatlanban,mert a vezetett szervízkönyben ilyen cserék nem voltak írva én pedig nem sajnálom rá azt a pár tízezret. Persze az enyémnél vannak sokkal rosszabb helyzetben lévő sofőrök, ahogyan facebook csoportokban olvastam, de én is jobb szeretem a gondolat megelőzni. :) Köszönöm a segítséget minden esetre!
2023. szept. 25. 11:41
 8/11 anonim ***** válasza:
Az nagyon sok, de még a vállalható kategória. Szerintem töltögesd az olajat és kész. Persze arra figyelj, hogy az előírásoknak megfelelő olajat kapja, mert ha nem, egyre csak nőni fog az olajfogyasztás. Olajcsere ugyanúgy 10 ezer/1 év, ígyis hogy fogyasztja, ha ezt így betartod, akár évekig is elmegy így.
2023. szept. 25. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Ezeknél a motoroknál a probléma fő oka a gyárilag rosszul megválasztott olajlehúzó gyűrű. Én ezt cseréltetném ki rajta 3 részes lehúzóra. Illetve lehet hozzá kapni direkt ehhez a motorhoz utángyártott láncfeszítőt. Plusz egy nagyobb olajszűrő és akkor már a láncot is cserélném.


A legnagyobb baj hogy ugye zabálja az olajat ezért ezek a motorok sokat futnak alacsony olajszinttel ezáltal a normálnál alacsonyabb, de az olajnyomás jelző megszólalási küszöbét még meghaladó olajnyomással. Ebből ered a szokásosnál gyorsabb szívósor kokszosodás is, meg részben a szokásos lánc ugrás is.


3 részes olajlehúzó gyűrű, módosított láncfeszítő, nagyobb olajszűrő, 8-10 ezres olajcsere periódus, 80 ezres lánccsere periódus és akkor használható.


Akkor szokott 1,5-2 millió lenni a felújítás, ha az alacsony olajnyomáson már 50 ezer km-t futott motoroknál a főtengely és vezérlőtengely is bemaródik. Egy az előbb említett rendberakás pár 100 eft-ból megúszható ha nem kell a tengelyeket javítani vagy cserélni. Ne olyan szervizbe vidd aki prince felújításra szakosodott, mert lehúznak. Ott mindegy milyen a motor valós állapota, kompletten felújítják, akkor is ha nem indokolt.


#2 voltam.

2023. szept. 25. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 krwkco ***** válasza:

#9

Én is köszönöm a választ.

#4

2023. szept. 25. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!