Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tervezem az autóm átalakíttatá...

Tervezem az autóm átalakíttatását gázosra. Az üzemanyagköltség csökkenésén néhány év alatt a teljes autó árát meg tudom spórolni. Amit nem találok, hogy a gázüzem mennyire rongálja a motort?

Figyelt kérdés
A gáz égési hőmérséklete magasabb, mint a benziné, ez nyilvánvalóan módosítja az élettartamot.

2023. okt. 3. 09:45
 1/7 anonim ***** válasza:
80%
Nem számottevően
2023. okt. 3. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
77%

Attól függ. "Natúr" motoroknál is mondják, hogy a karbantartás hosszútávon kifizetődő. Ez a gázüzemnél is igaz, de fokozottan. A legtöbb "probléma", amit okoz, azt nem drága korrigálni. A gyertyák jóval hamarabb tönkremennek és amennyiben manuálisan állítható, úgy a szelephézagot is 10-20 ezrenként ellenőrizni/állítani kell. Továbbá ott van még a gázrendszernek is a karbantartása: reduktor, gázszűrő, stb. Hanyag tulajok kezében a gázos autó sokkal hamarabb elhalálozik, mint egy benzines/dízel, mert ha az említett dolgok el vannak hanyagolva, azok nagyon gyorsan tönkreteszik a motort. És sajnos én úgy tapasztalom, hogy a gázosok hajlamosak hanyagok lenni, mert mindenki a spórolás miatt alakít át és megrögzötten figyelik, hogy mikor térül meg. Ezek a kiadások csúsztatják a megtérülést, ezért b*sznak költeni rá.


Ha te nem vagy ilyen, akkor a motornak sem lesz semmi baja.

2023. okt. 3. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
13%
Én biztosan nem mernék beülni gázos autóba. Életveszély, ha bármi megsérül.
2023. okt. 3. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
0%

Egyik haverom beruházott egy ilyesmibe pár éve, és neki ki lett számolva hogy az kb 20 év alatt térül meg. Plusz rengeteg karbantartani való pluszba nyilván nem ingyen, aztán még ott van rengeteg hátránya, hidegindításnál ameddig nem melegszik be benzinnel kell használni az autót, különben hengerfejes lesz a kocsi, a hirtelen jóval magasabb hő miatt. Meg persze gyertyákat sűrűbben kell cserélni légszűrőt, reduktort. Akkor műszaki előtt még el kell vinni felülvizsgálatra külön ami szintén plusz tétel, plusz rohangálás, és ha valami nem jó cserélni, javítani, költeni rá. Tehát amit benzinen megspórolsz az rá megy erre, tehát ugyanott vagy.

Aztán haver autóján voltak egyéb problémák is idővel ami igaz független volt a gázrendszertől. Mélygarázsba nem parkolhatott, ha balesetet szenved esetlegesen és sérül a gázrendszer elkezd szivárogni akkor sokkal nagyobb baj is lehet, gondolok robbanásra, gázmérgezésre.


Nagyon nincs értelme egy ilyenre beruházni. Maximum egy ilyen erre átalakított autót meglehet venni de azt is gondosan át kell nézetni, karbantartani stb...

2023. okt. 3. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
0%
Erről van szó. Örülök, hogy valaki tisztán látja a dolgokat. 20 év megtérülés. Ennyi idő alatt szétrohad alatta a kaszni! Sosem fog ez megtérülni. A plusz költségek miatt összességében még drágábbra is jön ki, mint átalakítás nélkül!
2023. okt. 3. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
87%

#4 És aki ezt a számolást végezte, az hányszor bukott matekból?


A gáz vagy 350 forinttal olcsóbb a benzinnél literenként. Átlag gázos autó kb. 8 litert eszik százon vegyesben. Egy átlag sofőr 15000 kilométert vezet egy évben, ebből mondjuk 12000 gázzal, ezalatt eléget 960 liter gázt. 960 liter, literenként 350 forint megtakarítás, egyenlő 336 ezer forint évente. Ebből még ha levonjuk, hogy 2 évente kell felülvizsgálat, meg 10-15 ezer kilométerenként szűrőcsere, akkor is megvan átlagosan évi 280-300 ezer forint megtakarítás. Ez kb. pont megegyezik az átalakítás árával, azaz egy év alatt megtérül. Legeslegrosszabb esetben 2 év.

2023. okt. 3. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
79%
Nekem volt egy Toyota Corolla -m amibe AC Stag gázrendszert szereltettem. Átlagos, 15-18e Km -t megyek egy évben, így inkább a műszaki kíváncsiság motivált, mint a gyors megtérülés. Akkori (kb. 8 évvel ezelőtti) árakon 2 év volt a megtérülés, mindennel együtt. A mai benzin árakon ez jóval gyorsabb. Azzal kell még számolni, hogy az autó kb. 15% -al többet fogyaszt gázból, mint benzinből. Nekem számított az is, hogy jóval tisztább üzem mint a benzin, a dízelről nem is beszélve. Nincs korom, NO2, a kipufogó gáz gyakorlatilag szagtalan. Mivel sokkal tisztább az égés, a motor is tisztább marad, nem rakódik le korom a rendszerben. Ami gondot okozhat, a szelepek nagyobb hőterhelése, mivel a gáz magasabb hőmérsékleten ég, de ezt gondos kalibrációval, és a szelephézagok ellenőrzésével (amennyiben nem hidrotőkés a motor) kiküszöbölhető. Szóval saját (és több ismerős) tapasztalata alapján bátran merem ajánlani, de keress egy megbízható, több éve működő műhelyt. Még egy tudnivaló, csak szívócső befecskendezéses motorok alakíthatók gázüzemre, közvetlen befecskendezésesek nem (vagyis olvastam már hogy egyes gyakori típusokhoz van gázrendszer, de drágább, és bonyolultabb).
2023. okt. 4. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!