Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel astra h 1.9cdtdi motorral...

Opel astra h 1.9cdtdi motorral tapasztalatok?

Figyelt kérdés
Egy megbízható motornak mondják, de nyilván karbantartás függő. Akinek van ilyen motorral szerelt opelje mik a tapasztalatok? a 150 lóerős verzió érdekelne
2023. okt. 8. 00:14
 1/4 A kérdező kommentje:
*cdti
2023. okt. 8. 00:16
 2/4 anonim ***** válasza:

Fiat-GM közös fejlesztásű dízelmotor. Nem csak Opelekbe tették, hanem a konszernen belül nagyon sokféle autóba, Fiatokba, Alfákba, stb.

Alapvetően nagy gond nem szokott vele lenni. Talán a szívósor a gyenge pontja, de nem kell tőle megijedni. Van hozzá javítókészlet. Meg már vannak olyan idősek ezek a gépek, hogy a többség valószínűleg már javítva lett.

2023. okt. 8. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
a h astrák váltójával mi a tapsztalat? sok rosszat olvastam róluk, én egyszer vezettem h astrát kb 1 kilómétert, de nem tűnt olyan rossznak. Bár annyi hogy nem olyan finom mozgása mint az enyémben, kicsit durva érzete volt a kapcsolásnak. erre panaszkodnak?
2023. okt. 8. 10:11
 4/4 anonim ***** válasza:

Nem csak egyféle manuálissal szerelték a H Astrákat. Van bovdenes, meg rudazatos is. Ezen belül is több fajta. A bovdenes kevésbé direkt, az lehet eleinte kicsit furcsa, lötyögős. De abszolút megszokható.

Amivel gond szokott lenni és azt el is felejtette, mert csak a motorra koncentráltam a kérdésednél, az M32-es 6-os, manuális váltó, amit pont a Z19DTH, azaz a 150 lovas 1.9cdti-khez szokták társítani. Előfordul még a késői 1.7cdti-knél is, valamint talán valamelyik turbós benzinesnél is. De ezeknél nem szokott gond lenni. Ugyanis az M32-es váltó 320Nm nyomatékig terhelhető. Pont ennyi a z19dth csúcsnyomatéka is. Azaz időnként határon van terhelve. Amiatt a csapágyak előbb-utóbb feladják, fel kell újítani a váltót. Főleg, amiket nagyon taposnak, esetleg húzva, csippelve van a motor, ott a váltó a leggyengébb pont a hajtásláncban. Normál esetben nem törvényszerű hogy feltétlenül előjöjjön, de előfordulhat.

Az 1.7-esek 240-280 Nm nyomatéka nem gond, ott bőven van annyi tartalék, hogy kibírja.

Váltó témában még a robotizált automatával, ami "easytronic" névre hallgat, lehetnek gondok. Ott az elektronika szokott megkotlani, amennyire tudom. A gyári új horror áron van, nem éri meg, többe kerül, mint az autó értéke. A bontott lehet megoldás, ha van. Pont emiatt a bontókban is hiánycikk a működőképes váltóelektronika.

A klasszikus automatákkal se szokott gond lenne. Amennyire tudom, hagyományos hidrodinamikus japán Asin váltó van bennük. A váltóolaj-cserékre kell odafigyelni, nem különösebben problémás.

2023. okt. 8. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!