Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért lett sok feketén füstö...

Miért lett sok feketén füstölő autó?

Figyelt kérdés
Valami történt az üzemanyaggal?
2023. okt. 13. 05:45
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
21%
Rossz a benzin.
2023. okt. 13. 05:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
81%
Bizonyos értelmiszint alatt ez menő kategória
2023. okt. 13. 05:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 A kérdező kommentje:
Reggel megyek munkába és minden 10. Autó koromfeketén füstöl, pár hete van így.
2023. okt. 13. 06:12
 4/17 anonim ***** válasza:
48%
A dízel, meg a hideg.
2023. okt. 13. 06:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
69%
Többen nem feltétlen foglalkoznak a tragacsaik szervizeléseivel, másrészt otthon egy húsleveses vasárnap délután sokan sufnituning-megoldásokkal "szervízelik" ezeket otthon.
2023. okt. 13. 06:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
89%
Eddig is volt bőven, csak lehet nem tűnt fel. Idén lett meg motorra a jogsim, és motoron inkább észrevenni a füstölő dizeleket, mert a szagát is érzem jóval mögötte.
2023. okt. 13. 06:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
51%
Mert egyre másra szállnak szét a retkes dízelek.
2023. okt. 13. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
89%

Eddig is ennyi volt, nem lett két hét alatt több érdemben, ellenben a trend erős.

Egyszerű az oka, üzemanyagtól függetlenül a lakosság durván szegényedik el. Egyre kevesebb a pénz a jobb autóra vagy a mostani karbantartására, javítására.

Ismered a mondást, kinek, mit intézett a kormánya

2023. okt. 13. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
100%
Chiptuning, részecskeszűrő kiiktatása, elmaradt karbantartás.
2023. okt. 13. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
82%

A #8-hoz hozzáfűzve, amit leírt nem csak a már tulajdonban lévő autók karbantartásának hiányáról van szó, hanem arról is, hogy egyre drágább az üzemanyag és akinek nem telik rá, nem telik sem hibrid, elektromos megoldásra, sem új autóra, eladják a benzines autókat és megveszik a 15-20-25 éves dízelt. Amik egyébként nem rossz autók, de pont abba az életkorba lépnek amikor előjönnek a dízeles hibák amik költségesek. Felhasználástól függetlenül megveszik a dízelt mert nincs pénz benzinre, azon a 100km-en vett 2-5 liter fogyasztásbeli különbség is számít a családi kasszában (akkor is ha hetente csak 4-500km-t megy), de ha a porlasztók elkezdik megadni magukat addig hajtják míg szét nem esik, nem számít hogy füstöl. Ha meg az egr, dpf, katalizátor a probléma egyszerűen kiszedik az autóból, ledugózzák, mert ezek 2-3-400 ezres költségek lennének. Ezt nagyban elősegíti az autójavítás költségeinek drasztikus megugrása. Már tényleg 80-100 eft egy kötelező szerviz, ezeket 4-5 éve 40-50 ezerért meg lehetett csináltatni egy kisebb autón. A motorolaj is drágább lett, de nem duplája. Nem az alkatrészárakkal van baj, ugyan kb. annyiba kerül egy féltengely, lengőkar, porlasztó (az mindig drága volt) vagy kuplung szett mint 5 éve. A munkadíj a probléma.

Éppen ezért megfigyelhető egy olyan trand is, hogy a 20-30 éves szívó dízelek száma nő az utakon. Ezek mint ha a 2010-es évek második felében szépen kikoptak volna, alig lehetett látni, most meg 20-ból egy autó biztos hogy SDI.

2023. okt. 13. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!