Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől függ, hogy egy (tucat)...

Mitől függ, hogy egy (tucat) autó kap-e stabilizátor rudat vagy sem?

Figyelt kérdés
Például fapados (olcsóbb)kisautóban láttam már elől, de valamivel drágább komfortosabb alsó középkategóriás autóban pedig nem volt elől. De ez mitől függ és pontosan milyen célt szolgál?

nov. 11. 12:04
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
100%

Milyen autó volt az, amiben egyáltalán nem volt?

Nekem eddig minden autómban volt az Opel Astrától kezdve az 1200-as Zsiguliig.

nov. 11. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
80%
Kizárt, hogy az elmúlt jópár évtizedben létezett volna olyan autó, aminek elöl ne lett volna stabilizátora.
nov. 11. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:
53%
Ifa.
nov. 11. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 A kérdező kommentje:

Történetesen egy nissan.


[link]


Bár ahogy most utána néztem hátul sem szokványos van neki, pedig az ismerősöm ezzel pályázik, nagy tempóval.


[link]


Vannak, akik nem követik birkaként az olcsóságot hajszoló többi autógyárat. A valódi független hosszlengőkaros és a csatolt hosszlengőkaros konstrukciónál ugyanis általában költséges, nagy elemek cseréjére van szükség, ha a beállítás valamiért elmászik.


"Az egyik, jó úttartást, de nem igazán finom rugózást biztosító, kizárólag a Nissan által favorizált konstrukció az akár a hátsó futóművek spanyolviaszaként is számon tartható merev tengely ismételt feltalálása. Ám az Almera és Primera típusoknál nem az ódon Panhard-rúddal, hanem a VW Golfok fél-trapéz kocsiemelőjéhez hasonló, csuklós, úgynevezett Scott-Russel kitámasztással veszik elejét - több-kevesebb sikerrel -az oldalirányú rángatózásnak."


Tehát meg van a jó úttartás és nem is tud "elmenni" a hátsó futómű?


Mert akkor én is ebbe gondolkoznék.

nov. 11. 13:32
 5/24 anonim ***** válasza:
100%

Nissanak is van elöl, csak olyan képeket linkeltél amin nem látszik, de szerelős videóban igen.

Anti roll bar-ra guglizz!😉

Nehéz lenne nélkülözni, mivel a kaszni kisebb dőléséért felel kanyarban.

[link]


Itt meg Micran, a hozzá csatlakozó összekötőket cserélik.

[link]

nov. 11. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 A kérdező kommentje:

Jól mondod azon tényleg ott volt amit linkeltem, itt viszont csak a helye van. :)


[link]

nov. 11. 14:58
 7/24 A kérdező kommentje:
Elvileg úgy van, hogy tehetsz bele, ha akarsz ez egy n16-os almera. A quaskaiba nem is kérdés, hogy van. :)
nov. 11. 14:59
 8/24 anonim ***** válasza:
100%

#5 Azon a képen is tökéletesen látszik, amelyiket linkelte: [link]


Mellette közvetlenül pedig a google feldobja a futómű robbantott ábráját: [link]


A személyautók által használt összes futómű kialakítás esetében szükséges a stabilizátor, szóval a kérdés egy tévedésre/hülyeségre épül.

nov. 11. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
100%
#8 Ja és amúgy nem tudom, hogy mégis mire alapozod, hogy a stabilizátor alapja az olcsóság és "birkaként követés". Ezerszer jobb megoldás a klasszikus stabilizátor, mint a Scott-Russell. Igen, olcsóbb, de egyrészt ez nem csak nekik olcsóbb legyártani, hanem a tulajnak is fenntartani, ami egy pozitív dolog, másrészt attól mert valami olcsóbb, attól még nem rosszabb. Ha az olcsóság lenne a szempont, akkor eleve nem létezne semmi más, kizárólag fix híd hátul és MacPherson elöl, elvégre ezek a legolcsóbbak.
nov. 11. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 A kérdező kommentje:

[link]


A cikkbe írják nem én találtam ki.

nov. 11. 15:16
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!