Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van egy opel corsa 1.7cdti...

Van egy opel corsa 1.7cdti motoros autóm. A cooler csövem megvan repedve (hamarosan cserélem). Amikor nem megy a turbó többet fogyaszt az autó vagy kevesebbet ?

Figyelt kérdés

Az én elméletem: ha nem megy azért fogyaszt többet, mert jobban kell neki nyomni, hogy elérjem a kívánt sebességet.

Ha megy akkor meg csak pillanatnyilag fogyaszt többet a gyorsítás idejéig.


De ha egy átlag tempót tartok olyankor mi a helyzet ? Hosszú távon gondolom a turbó miatt jobban kellene fogyasztania.


Volt amikor 5.9l van amikor 6.7l a fogyasztás. Mind a kettőt sokallom mert akinek ilyen van az 5-5.5l mond. (Olyan rettentően sokat nem városozok.)


Akinek van tapasztalata ezzel a motorral az leírná mire kell figyelni nála ?



#fogyasztás #1.7CDTI #Turboműködése #Mirefigyeljek
dec. 3. 11:54
 1/3 anonim ***** válasza:
A turbócsöved legyen épp. A turbódat fogja tönkre tenni, nem véletlen még hibakódot is jelez, mert a motornyomás nem megfelelő.
dec. 3. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

A turbó akkor nem megy ha áll a motor.

Mindíg működik, csak van amikor kicsit pörög és van amikor nagyon pörög.

dec. 3. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Nem tudom a Corsába melyik variáns van pontosan, nekem egy Z17DTH motoros Astrám volt, aminek eltörött a cooler csöve és így kellett vele hazajönnöm 200 km-ről.

Igazából nagy gond nem volt. Először az tűnt fel, hogy gázadásra az utastérben is jól hallhatóan sziszeg valami. A turbónyomás volt, ahogy kifújt a repedésen. Nagyobb emelkedőn meg kicsit füstölt. Ez is tulajdonképpen evidens, mert a motorvezérlő küldte a hengerekbe a gázolajat, mint a barom, de nem volt az elégetéséhez elég levegő. A tökéletlen égés eredménye meg a korom és füst.

A fogyasztás megemelkedett. Ami nem csoda. Nem volt elég levegő, nem égett el tökéletesen a gázolaj, kevesebb energiát lehetett kinyerni belőle, romlott a hatásfok.

Magával a motorral bő 300.000 km alatt kisebb történések voltak, de soha nem hagyott az út szélén. Volt generátorfelújítás, önindító felújítás és egyszer a főtengely helyzetérzékelő szenzort kellett cserélni. Meg persze kuplung, lendkerék is egyszer időszerű volt ennyi km alatt. Az üzemanyagrendszerrel, turbóval, EGR-rel soha nem volt semmi bajom. Olajra rátölteni soha nem kellett.

Már modern dízel, jól fogyaszt, relatív nyomatékos, jól megy. Az enyém még Euro4-es volt gyárilag DPF nélkül.

dec. 3. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!