Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Újabb automataváltós autóknál...

Újabb automataváltós autóknál ezt hogyan oldják meg?

Figyelt kérdés

Volt nálam egy ideig egy 2016-os Mercedes C-osztály a 9 fokozatú automatával. Ennél ugye már van az a Dynamic Select vagy minek nevezik, vagyis hogy be lehet állítani hogy sportos vagy üzemanyagtakarékosabb legyen az autó.

Például Eco módban ha menet közben forog 1600-at a motor és elveszi az ember a gázról a lábát akkor mintha szétkapcsolná a hajtást, a motor beáll alapjáratra és motorfék helyett lényegében a saját tehetetlenségétől gurul tovább a kocsi mint mikor a kézi váltót kiveszik üresbe. Gázadásra azonnal beáll a motor az optimális fordulatra és van meghajtás.

Ezt hogyan oldják meg technikailag? Beteszi magát N-be a váltó?



dec. 4. 20:54
 1/8 anonim ***** válasza:
59%
Inkább szabadon futó vagy ahhoz hasonló a megoldás.
dec. 4. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Teljesen másképp működik, mint egy manuális váltó.
dec. 4. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
dec. 4. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
#3 Uhh köszi, valami ilyesmit kerestem.
dec. 5. 08:40
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Sailingnek hívják hivatalosan ezt a funkciót. Mintha kivennéd üresbe, hidraulikusan elengedi az olajnyomást a bolygómű valamelyik kuplungjáról, így a hajtás megszűnik. Pontos vezérléssel meg lehet oldani, hogy pillanatok alatt újra hajtás alatt legyen. Külön szabadonfutó nincs beépítve.
dec. 5. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
#5 Igen, mikor leveszem a lábam a gázról ki is írja a kijelzőn alul hogy SAIL.
dec. 5. 18:05
 7/8 A kérdező kommentje:
#5 Tehát ez ugyanaz mintha kitenné N-be a sofőr? Vagy N-ben a wandlernél nem viszi át a nyomatékot?
dec. 5. 18:07
 8/8 anonim ***** válasza:
#7: a wandlert nem lehet megkerülni, legfeljebb a lockup clutchot lehet szétválasztani, de nem így csinálja. Egy fokozathoz bolygóműves váltóban egyszerre több kuplungot kell aktiválni, ebből sailing alatt egyet lekapcsol, és készenlétben tart, ennyi már elég ahhoz, hogy a nyomatékátvitel megszakadjon. Ha menet közben kiveszed üresbe, a legtöbb modern automatánál ugyanez történik, nem jönnek zavarba tőle, ha utána D-be visszarakod. Viszont néhány primitív váltó ilyenkor teljesen üresbe teszi magát, tehát több kuplungot is hidraulikusan leereszt, és sokat kell gondolkodniuk, ha utána vissza akarod rakni D-be, ezért ez a művelet nem kifejezetten ajánlott.
dec. 5. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!