Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel mechanikus feltöltéssel?

Dízel mechanikus feltöltéssel?

Figyelt kérdés
Nyilván nem most, de a 2000-res évek elején amikor úgymond a dízel volt a fő irány, akkor mechanikus feltöltéssel miért nem próbálkozott egyik gyártó sem? Nyilván turboval együtt, de a turbolyukat úgymond ki is tudták volna iktatni vele, meg amúgy is volt elég sok őrült dolog pl a V10 és V12 TDI, de ez a feltöltési forma végül miért maradt ki? Ha úgy vesszük még benzines motoroknál is több volt amiknél került mechanikus feltöltés személyautóba.
dec. 18. 22:29
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem tudom a kérdésedre a választ.


Pont a napokban néztem egy amerikai motorépítő fazon (70+ már) videóját, amiben kifejti hogy miért szereti jobban a turbófeltöltésű motorokat, mint a kompresszoros feltöltést. Egyszerűen azért, mert a turbósnak mikor tölt a turbó, jobb a hatásfoka. A csavarkompresszoros megoldásnál a kompresszort hajtó nyomatékot közvetlenül a fotengelyről szedik le, míg turbónál a kipufogó gáz mozgási energiáját nyerik vissza. Nagyon leegyszerűsítve a turbó az "csak ad", a kompresszor pedig ad de valamennyit el is vesz.


Most ezt összerakva a személyautókban a feltöltött dízelmotorok létjogosultságával, egyszerűen fogyasztásban és hatásfokban nem versenyképes a turbós dízelmotorral. Szerintem ez egy olyan időszakban mikor Európában a Volkswagen nyomult a bődületesen jó hatásfokó TDI motorokkal, a PSA a szintén nagyon jó HDI motorokkal, továbbá a tengeren túlon a Ford a bitang Powerstroke dízelekkel, illetve a Cummins és a Duramax a szintén bivaly erős dízeleivel személyautókban, halott ötlet volt.

dec. 18. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
A 90-es években volt a Mazdának és az Opelnek is comprex feltöltős diesele.
dec. 18. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Na erről nem tudtam, utánakeresek. :)
dec. 18. 22:57
 4/8 anonim ***** válasza:
75%

Egy motor "tuningolásának" a legolcsóbb, leghatékonyabb és legtartósabb módja a turbó. Az a baj, hogy bizonyos üzemi körülmények között lenne is értelme más megoldásnak. A turbó az előnyeivel konkrétan eltapossa a "vetélytársakat" Voltak kísérletek, de nem versenyképesek a turbóval.

[link]

[link]

dec. 19. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 MGéza ***** válasza:
A mechanikus rendszernek nagy köbcentinél van értelme, tehát teherautó, kamionmotor. Egérre nem installálunk bőröndöt. :)
dec. 19. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 krwkco ***** válasza:
100%

"Egérre nem installálunk bőröndöt. :)"

Dehogy nem!

[link]

dec. 19. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Mert nincs értelme.
dec. 19. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
Egy dízelnek a takarékosság a legnagyobb előnye. Egy jól illesztett VGT turbóval a klasszikus turbólyuk elég jól áthidalható. Nincs értelme bonyolítani, főleg nem a hasznos teljesítményből erre áldozni, a fogyasztás rovására. Vagy a V10-V12 szörnyek esetén: rakj rá egy bármilyen automata váltót, és már nincs is turbólyukad.
dec. 19. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!