Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kétütemű motoroknak jobb a...

Kétütemű motoroknak jobb a hatásfokuk?

Figyelt kérdés
Például csónakmotoroknál, egy azonos teljesítményű kétütemű motornak jobb a hatásfoka mint egy négyüteműnek? Vízi járműveknél melyik miért előnyösebb, a kétütemű illetve a négyütemű?

dec. 21. 16:33
1 2
 1/12 hypno ***** válasza:
70%

Nem.

Rosszabb.

Alacsonyabb a kompresszió végnyomás, és tökéletlenebb az üzemanyag égése.


Hajóknál azért előnyösebb a kétütemű motor, mert bármely irányba elindítható.

dec. 21. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
54%
Csónaknál nem tudom, de krosszoknál biztos jobb mint a 4t.
dec. 21. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
dec. 21. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 hypno ***** válasza:

#3


Nem annyira jó, mert a kérdező nem a gyorsulásra és/vagy végsebességre volt kíváncsi, hanem hatásfokra.

dec. 21. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Akkor a hatásfokból látszik, hogy szarabb. Lehet, hogy több a nyomaték a 4t-ben, de a 2több a lóerő azonos köbcentinél cserébe többet is eszik.
dec. 21. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
49%

Ez nem ilyen egyszerű.

A világon legjobb hatásfokú belső égésű hajómotorok 2 üteműek (több mint 50%).

De pl egy 2t segédmotorra nem mondanám hogy jó a hatásfoka úgy hogy ugyan annyit fogyasztanak mint egy 4szer erősebb 4t motor.

dec. 21. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
55%

Nagyon sokan rosszul használják a hatásfok kifejezést. Fizikai értelemben nézve jobb a hatásfoka, mivel azonos számú főtengely fordulatra dupla annyi munkaütem keletkezik. Ez az arányosság amúgy jelen van a belsőégésű motor alap teljesítményszámítási egyenletében ütemszámként.


A hatékonyság, amire nagyon sokan gondolnak, csak nem így mondják már más dolog. Azonos teljesítményű négyütemű motor szinte biztosan kevesebb üzemanyagból tudja ugyanazt a teljesítményt előállítani, viszont ehhez valószínűleg magasabb hengerűrtartalom, vagy nagyobb effektív középnyomás kell (kompresszióviszony, feltöltés).


Tehát itt igazából három dologról beszélhetünk:

-hatásfok: azonos méretű kétüteműnek szinte biztos jobb

-energia hatékonyság: azonos teljesítményű négyüteműnek szinte biztos jobb, viszont ehhez vagy méretet, vagy középnyomást kell emelni

-felhasználáshoz melyik a megfelelő: ezt pedig a felhasználónak kell eldöntenie. Tipikus példa: 50 köbcentis robogók. A kétütemű erősebb, de sokat fogyaszt, a négyütemű gyengébb (de közel sem fele annyira), viszont fogyasztásban jóval barátibb (itt viszont akár fele akkor fogyasztás elérhető). Mindenkinek azt kell vennie, ami a saját felhasználásához jobban megfelelő.

dec. 21. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 MGéza ***** válasza:
#3: A négyütemű az A1 szabályoknak megfelelően fojtott motor, a kétütemű meg nem. Most mesélj, miben releváns ez az összehasonlítás?
dec. 22. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 hypno ***** válasza:

#7


A hatásfok belsőégésű motoroknál azt jelenti, hogy a bevitt energia - elégetett üzemanyag - hány százaléka hasznosul mechanikai (mozgási) energiaként.


Ez itt egy viszonylag jól érthető egyszerű leírása a dolognak.

[link]

dec. 22. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
dec. 22. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!