Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Más is tapasztalt már ilyen...

Más is tapasztalt már ilyen hibajelenséget? Motorhiba.

Figyelt kérdés

Fiat Linea 1.4 T-Jet.


Check Engine hiba villogva, vagy folyamatosan égve megjelenik a műszerfalon, és a motor olyan, mintha valamelyik hengerben áramkimaradás jelentkezne: fulladozik, rázkódik, teljesítménye gyengébb.


Először pont egy évvel ezelőtt csinálta, miután fényezésen volt napokig. Az autószerelő azt mondta gyertyahiba, kicserélte utána jó volt.

Következő alkalom: idén szeptember. Megint elvittem, gyertyacsere ismet.

Október ugyanez, ekkor trafó csere.

Most novemberben megint előjött. Ekkor olyan helyzetben voltam, hogy nem tudtam elvinni az autószerelőhöz egyből. Egy pirosnál kikapcsoltam, és újra gyújtást adtam rá, és a hiba megszűnt. A hibajelzés is, hibajelenség is.

Most decemberben ugyanez, megint elkezdett rázkódni, check engine megint megjelent, épp hazafelé tartva, de mire hazaértem elmúlt a hiba, a hibajelzéssél együtt.


Közös jelenség, hogy nem sokkal indulás után, vagy közvetlen utána jelentkezik a hiba, hosszab menetidő alatt még nem volt, és mindig hidegebb időszakokban. És elmúlik magától, amint jobban felmelegszik a motor, bár az első 2-3 alkalommal ez nem derült ki, hogy így lett volna, mert az autót rögtön leadtam szerelőhöz.


Gyertya és trafó hiba nem lehet, mert most volt cserélve mindkettő. Ha mégis azokkal van a baj, akkor valami más hiba kiváltja, amiért ilyen hamar elhasználódnak. És furcsaság, hogy megszűnik magától a hibajelenség, és a hibajelzés is, amint a motor jobban felmelegszik.


Mi okozhatja ezt a hibát, más találkozott-e már ilyennel?



dec. 28. 15:15
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Olyan mintha valami néha érintkezne, néha nem, ezért valamelyik hengerben nem menne a gyújtás. Amikor éppen ezt csinálja ki kéne venni a gyertyát és megnézni van-e szikra. Amúgy milyen hibakódot dob? Lehet akár gyertyakábel is érintkezéshibás.
dec. 28. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

#1

Köszönöm a választ! Igen, olyan mintha érintkezés probléma lenne, vagy mintha valami szűrő hiba.

A gyertyakábelt azt gyertyacserével együtt szokták cserélni, vagy attól független?


Az általános sárga motorhibajelzés jelenik meg villogva, vagy folyamatosan égve, mellette semmi más specifikusabb hibajelzés nem gyullad fel mellé.

[link]

dec. 28. 15:26
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
A gyertyakábel az nem karbantartási elem, így azt csak akkor szokták cserélni ha rossz. A sárga hibajelzés azt jelenti valamilyen hibakódot tárol el a vezérlő, amit elég komolynak érez a kompjúter, hogy jelezze a sofőr felé. Ilyenkor a hibakódot ki szokták olvasni és az alapján rakják helyre a kocsit. A hibajelzés villogása ha jól tudom általában égéskimaradást jelez, tehát simán lehet egy gyertyakábel érintkezéshiba is akár.
dec. 28. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

#3

A hibajelzés villog, de aztán "stabilizálódik" és utána folyamatosan ég... Amíg meg nem szűnik a hibajelzés és hibajelenség.

Gondolom, amikor kiolvassák náluk is égéskimaradást jelzett, ezért cserélték a gyertyát és a trafót, de az nem oldotta meg a problémát, mert időnként jelentkezik. Januárban elviszem, és mondom nekik, hogy a kábelek érintkezésére is nézzenek rá.

dec. 28. 16:59
 5/6 anonim ***** válasza:
Ha hidegen csinálja lehet üzemanyag ellátó rendszer hiba is.
dec. 28. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

#5

Köszönöm a tippet, ezt is fogom mondani!

dec. 28. 18:00

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!