Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A súly-lóerő arány többet...

A súly-lóerő arány többet nyom a latba mint pusztán csak a lóerő?

Figyelt kérdés

Megpróbálom érthetően megfogalmazni, remélem sikerül.

Tehát attól, hogy egy autó több száz lóerős, (400-500) de mellé nagy súly párosul, például egy Mercedes/BMW SUV modell kevésbé lesz "veszélyes" és könnyebben kordában tartható mint egy nagyon könnyű, tegyük fel Formula Renault versenyautó a maga 192 lóerejével és 550 kilójával pilótástól?

Mindezt azért kérdezem, mert a legtöbb ember hajlamos elájulni, ha meghallja, hogy az adott járgány 500 lóerős, viszont azt senki nem kérdezi, hogy mennyi a kocsi önsúlya... Míg egy (szerintem) brutálisabb "kis" versenyautót elintéznek egy legyintéssel, miszerint: "még 200 lóerős sincs, és amúgy is csak suhancok vezetik..."



febr. 3. 13:19
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Nyilván többet. Mert nem mindegy hogy 200 lónak 1300 kilót kell repítenie vagy 1900 kilót.
febr. 3. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
84%

Ez nem ilyen egyszerű, mert számít a futómű, a gumik mérete, minősége, váltó áttételezés, az útviszony, stb-stb.


Egy 400le SUV mondjuk 1800kg-al 4,5-es súly/lóerő aránnyal rendelkezik. Egy 900kg-os 200le-s autó szintén. Viszont a SUV-nak brutál nagy a légellenállása a magas felépítés miatt, míg a 900kg-os autó valószínűleg egy jóval kisebb, alacsonyabb autó. Kanyarban a kisebb súly szintén előny. És még szóba jöhetne sok-sok minden.

febr. 3. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 dirtboy ***** válasza:

Nyilván számít a súly de miért is ne lehetne valaki "elájulva" 500lóerős suvtól?

Akárhogy is nézzük 500lóerő nem kevés. Még ha 2,5tonna is az autó az akkor is megy mint a meszes.Plusz ott a nyomaték ami diesel esetében lehet elég brutális a lóerőhöz mérten. pl egy 2020-as audi s5 3.0crtdi motorjából egy kis chipel 800Nm szokott kijönni és valamivel 400lóerő alatt marad. Érdemesebb inkább a gyorsulási adatokat nézni szerintem,nem a 0-100 inkább a 80-120 vagy 0-200 ezek beszédesebbek mint a nyers lóerő számok.

febr. 3. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 veterán vas ***** válasza:
80%

Így van!

Ismerünk olyat, aki lenézően legyint arra a tényre hogy egy F3-as Dallara 380lóerős, a súlya kevesebb mint 700kg, pláne, hogy egy "nyálasképű suhanc" körözget vele a pályán.

Viszont ugyan ez a fazon beájul önmagétól, mert egy pár hónapos Ford Kuga van a s.gge alatt, ami 150lóerő és az össztömege 2 tonna.

Na és az ő jogosítványa már 25 éves, és vezet minden nap!


Az ilyen okosokat nem kell győzködni, rájuk kell hagyni.

febr. 3. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
Természetesen számít a jármű tömege, de az a személyautó, ami 500, vagy akár csak 300 lóerős, az mindenképp jól megy.
febr. 3. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
Semmit nem nyom a latba, hanem nyílván kifejezőbb mérték, mivel a tömeget is figyelembe veszi.
febr. 3. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 Koaxk Ábel ***** válasza:

Szerintem az első két válaszoló leírta korrektül a technikai részét, fel is pontoztam őket.


Én csak annyit tennék hozzá, hogy nem mindenki autófanatikus mint itt mi, tehát sok embernek egy nyers szám az úristen kategória, fogalma nincs ilyenekről, hogy kg/lóreő stb.


Talán az autóhifihez tudnám hasonlítani, ott is imádnak dobálózni akár a több ezer wattokkal is, ugyan, ott nem ilyen elven, mint a kocsinál, de bőven lehet ott is lehet számolgatni mi mit jelent.


Mert ott is laikus azt tudja, hogy az 1000 watt az aztán qrva sok...


Erről most nem tartok kiselőadást aki érti, úgyis tudja mire gondolok, nah a kocsinál is ez a lóerő mizéria flexelésnél.

febr. 3. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:

Versenypalyán persze! Ott ahol kb hasonló motorokkal szerelt autók mennek. Egyebkent meg jön a kepletbe a nyomatek is, illetve a görbék, hogy megis mi hogyan van leadva.

Irom ezt a kis 1.6 132 lovas (132 hp kb 3800 rpm, 160Nm kb 4000 rpm)szívo benzines kocsi tulajakent, bosszankodva, hogy az előző 110 lovas 2.0 d4d (110 le 3600rpm; 250Nm 2000-3500 rpm, valtozó geo common rail) erzetre sokkal jobban ment. Tömeg koppra ugyanaz a kettő. Csak ugye a szívó benyát jobban kell noszogatni, es a 0-100 papiron jobb is vagy 1 mp-cel.

Szóval van egy határ, ez mindenkinél más (nalam a legerősebb kocsi 280 le volt, viszont a 170 lovas 2.5 szívó Mazda 6-ra is azt mondom, hogy fickós...), de ha egy 500 le SUV-re valaki azt mondja lomha és béna, akkor az illető rallypilota, vagy F valahanytól F1-ig.

febr. 3. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Nagyon sokat számít a súly-lóerő csak aki nem ért hozzá annak csak lőerő kell.

Emellett ahogy írták a teljesítmény csak gyorsításhoz kell. Semmi köze a kanyarodáshoz, fékezéshez.

Így ha a súly-lóerő arány ugyan az, akkor is egy könnyebb-gyengébb autót sportosabbnak fogsz érezni, mivel jobban kanyarodik és fékezik.

febr. 3. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

Persze. Egyenletes sebességgel haladva P = F*v (vagy nyomaték szorozva szögsebesség), ahol a sebességed a v, és a kifejtett erő az F. Ami ugye magában foglalja a gördülési ellenállás legyőzését (ami súlyfüggő), a közegellenállási erő legyőzését (ami a sebesség négyzetével is arányos, meg az autó alakjától, homlokzati felületétől is függ), na meg a kopó-forgó alkatrészek veszteségeitől is. Tehát a lóerőtől függ az, hogy mekkora végsebességre képes a jármű, de adott lóerő esetén kisebb tömegű járművel nagyobb sebességet tudsz elérni.

A teljesítmény-tömeg arány az, amivel a különböző motorok erejét értelmesen össze lehet hasonlítani. Persze azt is hozzá kell tenni, hogy hiába 400 lóerős egy autó, ha az a 400 lóerő azon a fordulatszámon érvényes, amilyen fordulatszámon nem használod, ezt is sokan elfelejtik.

febr. 4. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!