Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dízel minőségének lehet...

A dízel minőségének lehet köze a részecskeszűrő telítettségéhez?

Figyelt kérdés
A kocsival hetente kétszer megyek hosszabb útra. Azok kívül városban használom. 2 nap után kiírta, hogy tele van. Az Orlennél tankoltam. A MOL üzemanyagától soha nem jön ilyen hamar az üzenet.
márc. 8. 17:49
 1/9 anonim ***** válasza:
Lehet, de amúgy az Orlennél is MOL üzemanyag van. Városban sokkal hamarabb feltelik. Illetve az sem mindegy hogy az utolsó regenerálásnál végig tudott-e menni vagy megszakították amit már nem kezdett el ismét.
márc. 8. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Amúgy milyen kocsi hogy kiírja? Mert ha hibaüzenetet dob az már azt jelzi hogy már nagyon tele van és többször sikertelen volt a regeneráció. Normál esetben hibaüzenet nélkül, láthatatlanul megy végbe a regeneráció.
márc. 8. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Plusz még amit elfelejtettem: normál állapotban 400-500km vagy akár több is mire telítődik annyira a DPF hogy regeneráljon. Ha ennél sokkal rövidebb idő alatt telítődik irány a szerviz mert valami nem oké.
márc. 8. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Orlennél tankolok évek óta, mert ez van nekem a legközelebb. Soha semmi probléma nem volt vele. Most 6 éves autóról van szó, új kora óta nálam, de még az életben nem láttam DPF-fel kapcsolatos hibaüzenetet a kijelzőn. Igaz arra figyelek, hogy ne szakítsam félbe, ha regenerál.

Valaki írta ezt a 400-500 km-t... ez nagyon érdekes mert én akkor már örülök, ha 200 km-t kibír, 90%-ban hosszabb autópályás használat mellett. Pont a héten volt egy nap alatt egy 1050 km-es utam. Ez alatt 5-ször regenerált.

Semmi hibaüzenet, vagy ilyesmi. Szépen a háttérben általában 5-10 perc alatt végez. Új, 0 km-es kora óta ilyen. Nem hiszem, hogy gyári hibás lenne. Évek alatt semmi más hiba, vagy jelenség nem jött elő. Hibakód nincs. Akkor is ez van, ha rendszeresen akármilyen "hiper-max-ultra-pover-clean" prémiumot tankolok.

Márkaszervizben ennél sokkal komolyabb dolgokkal is elhajtanak, ha nincs kedvük vele foglalkozni. Pl. szerintem elég ciki, hogy egy akkor fiatal, még bőven garanciális autónál, mikor amúgy is oda viszem a kocsit egy halom pénzért szervizre, kérem, hogy nézzenek rá a fékre, mert minden fékezésnél úgy csikorog, mint valami öreg Wartburg. Konkréten a szomszéd már tudja mikor jövök haza, mert az utcába bekanyarodás előtt hallja, hogy visít a fékem. Ugyanilyen típusú autóknál én még nem hallottam, csak a sajátomnál. Erre a munkafelvételen rávágják látatlanul, hogy szokjam meg, kemény a fékbetét. Pont. Ezzel részükről el van intézve, rá sem hajlandóak nézni. Azzal, hogy 200 km-enként regenerál a kocsi, kb. kiröhögnének. Vagy jönnénk a sablonszöveggel, hogy biztos azért mert városban futkosok vele, minek vettem dízelt!

márc. 9. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
#4 Ha 200km alatt regenerál ott valami nincs rendben. Új kocsik 6-800 km-t is kibírnak két regenerálás között. Bár, ha nem ír hibaüzenetet meg semmit, honnan tudod hogy regenerál?
márc. 9. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

#5 Rendben, akkor nyilván hibásan jött ki a gyárból. Csak nem értem, hogy ha hibás, akkor 6 év használat után hogyhogy semmire nincs ez ráhatással. Eddig annyi a negatívum, hogy pár decivel megdobja az átlagfogyasztást.

"...ha nem ír hibaüzenetet meg semmit, honnan tudod hogy regenerál?"

Miért, csak onnan lehet tudni, hogy regenerál, ha hibaüzenet van közben?! Én pl. látom a pillanatnyi fogyasztás adatból. Egyenletesen haladva, sík úton az addigi 5-6 literes számokból hirtelen látszólag indokolatlanul konstans 10-12 lesz, majd 8-10 perc múlva megint visszaáll a szokásos 5-6-os érték. Továbbá, ha kikapcsolom a tempomatot, nem nyomom a gázt, azaz motorfékkel gurulok, ilyenkor nem 0 a fogyasztás, mint normál esetben, hanem 2-2,5 körüli. Esetleg ha nem folyamatos haladásról van szó: a start-stop nem állítja le a motort. Az addigi szokásos alapjárati 0,4 l/h körüli fogyasztás 2,2-2,5 körüli lesz. Stb... Azért szerintem észre lehet venni, ha valaki ismeri a saját autóját és figyel rá.

márc. 9. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

#6 Nem mondom hogy hibásan jött ki, de ez a 200km alatti intervallum nagyon fura. Nekem 12 éves kocsi 250e km és gyári DPF-el vegyes használatban 350-400 km mire regenerál főleg városi használat után.

A magas fogyasztás sem feltétlen a regenerálás miatt van, nálam például semmivel sem emelkedik a pillanatnyi fogyasztás regenerálás alatt. Két jele van nekem ha regenerál: hangja kicsit másabb az utóbefecskendezés miatt illetve ha regenerálás közben megállok vagy lassan haladok érezni azt a kátrányos szagot ahogy regenerál.

Neten most utána kerestem, Totalcaron például ezt írják: "Felhasználástól függően általánosságban kb. 400-700 kilométerenként végez egy regenerálást egy átlagos jármű, ha ennél sokkal gyakrabban kell tegye azt, akkor egy hamarosan jelentkező műszaki probléma várható, vagy tényleg különlegesen kegyetlen városi üzemmód jellemzi az autó mindennapjait."

A DPF több mindentől telítődhet hamarabb: több korom képződik például rossz injektorok vagy olajfogyasztás miatt. De ismerősöm úgy is járt már hogy nem belevaló olajat használt és nagyon hamar eltömítette a szűrőt mert ugye nem éghető hamut tartalmazott a motorolaj amelyet történetesen már zabált az ő kocsija.

márc. 9. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Még amit kifelejtettem: érdemes utána járni hogy az adott kocsi utóbefecskendezéssel végzi-e a regenerálást. A magasabb fogyasztás csak utóbefecskendezésnél jelentkezhet, például a FAP-rendszernél nemigen.
márc. 9. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Nem azt írtam, hogy magas a fogyasztás. Hanem azt, hogy amikor regenerál, akkor a magas 10-12 l/100km-es pillanatnyi, egy-két decivel megemeli az addigi átlagot. Új kora óta írok minden tankolást. Ez alapján az össz átlagom 6 év alapján 5,7 l/100 km. Ahhoz képest, hogy 160 Le, meg pályán is traffipaxhatárra állítom a tempomatot, egyáltalán nem sokallom. Ha nem regenerálna ilyen sűrűn, akkor ez valahol 5,6-5,5 környékén lehetne.

Nekem logikus, hogy regenerációkor megnő a fogyasztás, hiszen ilyenkor plusz gázolaj kell a filter kiégetéséhez.

FAP úgy tudom elsősorban a francia motoroknál jellemző. Nálam ilyen nincs, Normál DPF van. És szerencsére még AdBlue nélkül hozza az Euro6-ot. Így ezt sem kell hozzátöltögetnem.

Mérhető olajfogyasztásom nincs. Soha nem kellett még olajból rátöltenem. A héten történt bő 1000 km-es utam után sem csökkent szemmel láthatóan az olajszint.

Hangján én nem veszek észre különbséget, mikor 2500-on egyenletesen tempomattal forog. Egyedül alapjáraton valóban más. De az lehet hogy azért van, mert olyankor kicsit megemeli az alapjáratot. Nem 850, hanem 1000 környékén lesz.

Szagát nem szoktam érezni.

Márkaszervizben feltételezem nem töltenek nem bele való olajat. Amióta nem garanciális, nem oda hordom, de nekem se jutna eszembe valami nem előírásoknak megfelelő teszkós pakurát beleborítani. Most egyébként LiquiMoly olaj van benne. Természetesen a gyártói szabványoknak (nem csak viszkozitásra(!), sokan csak ezt nézik) megfelelő.

márc. 9. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!