Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szabadon futot hasznalnak 2T...

Szabadon futot hasznalnak 2T es 4T motorokban is?

Figyelt kérdés

Az igaz hogy 2T-nel nem lehet mert a kenesre szuksege van a motornak? Vagy hogy mukodik ez?

4T motorokban miert van a generatornal? Mashol nem hasznaljak belsoegesu motorok eseten?


márc. 11. 11:31
 1/9 anonim ***** válasza:

A szabadon futónak ugyan az a feladata, egyirányusítja a behajtást, konkrétan egy tengelykapcsoló. Olajzó rendszerrel ellátott motor esetén nincs szükség rá, mindig van elegendő kenése a motornak tolóüzemben is.

Generátoroknál is darabosabban járó dízeleknél és kis henger számú /downsizeing/ varrógépekben szokták ezzel a tengelykapcsolóval óvni a generátort a motor "káros" terhelésétől.

márc. 11. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Ja és csak akkor alkalmazzák, ha műszakilag indokolt, a sima acél esztergált szíjtárcsa olcsóbban előállítható.
márc. 11. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

"Az igaz hogy 2T-nel nem lehet mert a kenesre szuksege van a motornak? Vagy hogy mukodik ez?"


Hát pont a tabantnál meg a varnyúnál használták, és pont azért, mert kenésre volt szükség fordulaton, ami lejtmenetben nulla gáznál motoféknél nagyon nem lett volna meg. ìgy inkább lemondtak a morofékröl, ha lejtönek gurultál, és elvetted a gázt, akkor pöfögjön alapjáraton, és nem forgatod szét olajozás nélkül.

márc. 11. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

"konkrétan egy tengelykapcsoló. Olajzó rendszerrel ellátott motor esetén nincs szükség rá, mindig van elegendő kenése a motornak tolóüzemben is."


Ha ezzel azokra a 2T motorokra gondolsz, ahol külön olajszivattyú gondoskodik a a kenésről, akkor rosszul tudod. Különolajzású 2T motoroknál, kettéágazik a gázbowden, és egyik ág a porlasztóra a másik pedig az olajszivattyúra megy, így nagyobb fordulatnál több olajat kap a motor. Motorféknél meg csak annyit, amennyit alapjáraton kap, ez pedig akár kevés is lehet.

márc. 11. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

#4 Nem a 4T motorokra gondoltam, hogy ha forog a motor, folyamatos az olajzás, bocs ha félreérthető voltam.

2T-nél a beszívott üzemanyaggal arányos a kenés.

márc. 11. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm! És amikor egy generátoron van, azt pl mitől kell óvni? Valamiféle fordulatszám peobléma lenne indításkor vagy hasonló? Oda miért kell (kell-e mindig?)?
márc. 12. 07:25
 7/9 anonim ***** válasza:

A generátor tehetetlensége miatt így nincsenek egymás ellen dolgozó erők, csak egyirányú behajtás.

Észre vehető, ha tönkremegy, kell oda.

márc. 12. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Kelleni nem kell mindig, hisz a régieken nincs. 10 év alatti autót meg még nem láttam szétkapva, de írták korábban, hogy a kisebb motorknál miért lehet.


Igazából ez is olyan okosság lehet, mint a VW-nak, amikor kapcsolgatja a kompresszort, hogy alapon az adja a nyomást, amikor meg dolgozik a turbo, akkor leválasztja a kompresszort.


Ötletnek nem hülye, csak plus hibalehetöség is egyben, amit az élet már boznyított.

márc. 12. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Az egymás elleni vektoros erők nem jók, ha tönkremegy a szabadonfutó, akkor eszi a szíjat és gyilkolja a csapágyazást a generátorban. Ha nem javítják szétszedi a kéttömegű (gumiágyas) főtengely szíjtárcsát vagy a szíjfeszítőt.

Igen plusz hibaforrás, de nem véletlen a létezése.

márc. 12. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!