Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért akadozik az 1-es fokozat...

Miért akadozik az 1-es fokozat a 2004-es Seat toledo 1.6-omban?

Figyelt kérdés
Nemrég vásároltam a fent említett autót, és az elmúlt 2-3 napban észrevettem, hogy néha 1-esbe kicsit nehézkesen lehet berakni. Valamikor meg vajpuha. Álló helyzetben nem csinálja, inkább akkor ha menet közben 2-esből váltok vissza. Hozzá tenném még, hogy a váltó kicsit lötyög. Ezen kívűl jól megy, nem dobja ki, ha egyszer bekattan akkor úgy is marad. Mi lehet a probléma forrása? Nem tudom, hogy e szempontból fontos-e, de a motortartó bakok cserések, gázadásra is rándul egyet a váltó.

márc. 13. 18:38
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Pont, hogy a motortartó bakok is bekeverhetnek, mert valószínűleg ugyanúgy nem bowdenes, hanem merev rudarazos és csuklós megoldású a váltó és váltókar közötti kapcsolat mint az én Octáviámon, illetve Golf 4 padlólemezre épült.

Váltókarnak van egy ütközője ha balra húzod, és ha motortartóbak miatt nem úgy áll a rudazat, akkor simán feszül az egész, mikor nem úgy áll a blokk, ezért tudod nehezebben kapcsolni. Érdemes minél előbb megcsinálni, mert az egyik műanyag gömbfej hajlamos eltörni ha sokat feszegeted, és akkor csak 3-4-es fokozatod lesz. Polcon az Unixnál van mindig, gondolom nem véletlenül.

márc. 13. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
köszi, akkor ennek a baknak a cseréje valszeg megoldja a problémát?
márc. 13. 21:39
 3/11 anonim ***** válasza:
Szívó motoroknál rudazatos a váltókar, abban kopik el 1-2 alkatrész, jellemzően egy felújító szett és megoldódik.
márc. 13. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
34%

Nekem csak annyi a kérdésem, hogy az egésznek mi értelme?

Milyen helyzetet képzeljünk el, amikor egy mozgó autóban kettőből vissza kell váltani egybe, főleg egy ezerhatos motornál? 😮


Amúgy a válaszom:

persze hogy nehezen megy a váltás amikor mozog az autó hiszen az egyes -és a hátramenet- NINCS szinkronizálva.

márc. 13. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

#4 Melyik korazskban élsz? Valamelyik régi szoci autóban volt ez,hogy 1-est csak állo autonál lehetett kapcsolni, mert nem szinkronizált, de már nagyon régóta csak a hátramenet ami ilyen.

Amúgy jól ismerem a helyzetet, és ilyenkor van,hogy álló autónál is nehéz berakni 1-esbe.

márc. 13. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

#5.

Próbálj megbarátkozni azzal a ténnyel, hogy egy 2004-es Toledóban NEM szinkronizált az első fokozat.

Te élsz elvarázsolt világban!

(#4 voltam)

márc. 14. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
#6 Te meg nem értesz hozzá, csak okoskodsz! 🤣 2001-es 1.6-os Octaviám van és megreccsent volna ma reggel is mikor lépésben gurultam a lámpahoz, es raktam vissza 2-ből 1-be😉
márc. 14. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Lehet példálózni akár a 2001-es Octaviával is, de még mindig a 2004-es Toledóról van szó.😘
márc. 14. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

#8 Ha igazán értenél hozzá, akkor tudnád,hogy mindegy,mert mindkettőt ugyanarra a a Golf4-es padlólemezre építették, és azok főelemeiből rakták össze, tehát a motorból váltól is ugyanazt kapta. 😉

De aki ezt nem tudja, annak hozzászólása, hozzáértése is erősen megkérdőjelezhető! 😘

márc. 14. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
jól mondja az octavia, audi a3, toledo stb, mind volkswagen csoport, így egy alapra épülnek, de köszi a válaszokat, jövő héten viszem szerelőhöz, ott kicserélik a bakokat, elvileg ezután jónak kell lennie
márc. 14. 18:11
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!