Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » B jogsival lehet robogót...

B jogsival lehet robogót vezetni, ami 50cm-es, de 70km/h óra van beleírva?

Figyelt kérdés

A szabály úgy szól hogy segédmotor max 45km/h tervezési sebesség lehet.

Na mármost kb mindegyik kis motor azért gyorsabban tud menni és az órába is több van írva..

Vezethetem ezt b jogsival, nem fog megbuntetni a rendőrség?


márc. 26. 19:31
 1/7 anonim ***** válasza:
Elvileg nem vezetheted, gyakorlatilag igen.
márc. 26. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Még a régi Rigában is 60-as óra van, de jó ha tudott 40-el menni, szóval ezért biztos nem szólhat a rendőr.
márc. 26. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Attól mert 70 van odaírva attól még nem fog annyival menni.

Legyártanak kismillió ilyen számlapot aztán beleteszik kismillió motorba függetlenül attól, hogy mekkora is a teljesítménye

márc. 26. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Kisiskolásként nézegettük a parkoló autók sebességmérőjét, mert azt hittük, hogy akkor annyival is tud menni.

Mekkora csalódás volt, amikor kiderült számomra hogy a 220-ig skálázott családi autónk végsebessége valójában csak 150 volt. 😢

márc. 26. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Nem számít, minden számok vannak a műszerfalon.
márc. 26. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Szolovjov ***** válasza:
Gyárilag mindegyik többet tud 45-nél. Csak az idióta magyar szabályok miatt vannak fojtva. Például egyetlen Simson sem fér bele gyárilag a magyar szabályok szerinti kismotor kategóriába, csak az importőr kérte a gyártól hogy szállítson nekünk fojtott verziókat. Így eleinte az N-es verziót kaptuk így, később mikor ennek gyártása kifutott az S51/1B-H40-es típust. H40, azaz Hungary, 40-re fojtva. Ezeken is 100-as óra volt.
márc. 27. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

A magyar szabályok évtizedekkel le vannak maradva a valós igényektől. A legtöbb 50-es robogónak már 20-on évekkel ez előtt is 50 fölött volt az utazója, a nagytestűek pedig 2 személy utazására voltak tervezve.

A mai 4 ütemű 50.esek lazán mennek 70-80-at gyárilag, ennek megfelelő a fékrendszer is.

Ezzel szemben Magyarországon még mindig 40-nel kellene tötyörögni az embernek, holott ezek közlekedésre lettek tervezve.

Naná, hogy senki nem megy 40-nel, a közlekedés tempója változott, nem is biztonságos.

A másik ilyen, a rendszámozás. Nálunk még mindig azt csinál a segédmotoros, amit nem szégyell a pofája, mert azonosító nélkül nehéz elkapni. Pedig ha haladna a korral a szabályozás, már réges-rég automatikusan lehetne "B" kategóriával 125-öst vezetni, és az 50-eseket lerendszámoztatni, a 40-es korlátozást meg elfelejteni.

márc. 28. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!