Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy sorhat dízelnek sokkal...

Egy sorhat dízelnek sokkal szebb járáskultúrája van mint egy hasonló felépítésű sornégy dízelnek?

Figyelt kérdés
Például a karosszériát nem rázza annyira a sorhat dízelmotor mint négyhengeres társa?

márc. 30. 21:57
 1/5 anonim ***** válasza:
93%
Elméletileg igen, de típustól is függ. Pl a mi négyhengeres dízeljeink nem igazán rázzák a karosszériát.
márc. 30. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
#1 Az is igaz hogy a mai négyhengeres dízelek már nem zakatoló traktorok, de gondolom egy sorhat még manapság is komfortosabb.
márc. 30. 22:08
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Típusfüggő, de láttam olyat hogy még bizonyos motoron belül motorkód és motorkód közt is van ebben különbség.
márc. 31. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Az utóbbi 20 évben én nem ültem olyan dízel autóban, legyen az négyhengeres, ami látványosan rázkódott volna, ami a komfort rovására ment volna. Jó, az ilyen elhanyagolt bontószökevényeket, amiben nem képesek a szétszakad motortartó bakot cserélni és az injektorok is már hugyoznak, ne soroljuk ide!

Zakatoló traktorhangból is csak a Ford 2000-es évekbeli 1.8-asa ugrik be, meg néhány régi VW PD-elemes dízelje. Egy mai cr-dízelre szerintem egyáltalán nem jellemző ez. A hangszigetelésre is eléggé figyelnek már a gyártók.

A downsizeing miatt pedig előfordul manapság a három hengeres dízel is.

Minél több a henger, annál több munkaütem jut egy főtengely fordulatra. Tehát elvileg annál finomabb a motor járása. Függetlenül a hajtóanyagtól. De nem kizárólag ettől függ. Pl. egy 6 hengeres öreg Ikarus Raba motor alapjárata nem épp a legsimább járású a fülemnek. Amikor már kiöregedtek az egész kasznit is rázta rendesen.

márc. 31. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
66%

Nehéz műszaklilag pontosan értelmezni, hogy mit jelent a járáskultúra, de konyhanyelvre fordítva nagy eséllyel igen. Minél több henger van a motorban, annál nagyobb az átfedés a munkaütemek között, tehát annál egyenletesebb a motor nyomatékleadása. Ez jótékonyan hat a vibrációkra. Tömegkiegyenlítés szempontjából is előnyösebb, négyütemű hathengeres motorok tökéletesen kiegyenlítettek első és másodfokú tömegerőkből, ami megint csak jótékony a hajtásláncot gerjesztő káros frekvenciákat tekintve.


Azt azonban hozzá kell tenni, hogy az utóbbi évtizedekben olyan szinten fejlődtek a zaj és vibráció csillapítási technológiák, hogy egy közép-felső kategóriás, négyhengeres autó simán érezhető csendesebbnek, és szebb járáskultúrájúnak, mint egy 25 évvel ezelőtti dízel. Nem ritka ma már, hogy balansztengelyeket alkalmaznak, amivel ki tudják kompenzálni a másodrendű tömegerőket, hidraulikusan csillapítottak a motortartó bakok, és van ugye kettőstömegű lendkerék, automata váltó esetén pedig microslip kontroller, ami folyamatosan egy nagyon pici slipet tart fenn, így ezek együttesen nagyon hatékonyan tudnak működni.

márc. 31. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!