Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kihagy egy henger?

Kihagy egy henger?

Figyelt kérdés

Egy 1.8 literes turbós motorról van szó, motorkódja: AEB.


A gondok az indításnál kezdődnek: teker, sokszor nem indul be, amikor “beindul”, akkor is 4 hengerből 3 megy, az alapjárat ingadozik, leginkább 500-800 között, de gyakran esik lejjebb. Amikor lejjebb esik, fokozatosan teszi és le is áll. Gázadásra azonnal lefullad. Fokozatos gázadással felpörög, akkor úgy tűnik, minden henger megy, ontja a fehér füstöt. Ha visszaveszem a gázt, lefullad, ha tartom egy fordulaton, lefullad.


Találgatásokkal és szerelőkkel nem vagyok előrébb, valami konkrét kellene.



máj. 13. 11:43
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:
Ennyi mindentől nem mehet egy henger? Ráadásul csak alapjáraton? Mielőtt végleg beadta volna a kulcsot, ritkábban csinálta. Néhány újraindítás után pedig semmi baja nem volt. Vagyis egyszer jó volt, egyszer nem. Amiből arra következtetek hogy nem mechanikus hiba, hanem elektromos. Nincs olyan hogy néha működik néha pedig nem.
máj. 13. 13:59
 12/16 anonim ***** válasza:

Nem, nem ennyi mindentől nem mehet, hanem ennyi mindent kell együttesen, egy időben monitorozni egy olyan tagnak, aki tudja melyik szenzor és aktor milyen értékekkel dolgozik alapjáraton, részterhelésen és teljes terhelésen. Ezek csak ahhoz kellenek, hogy következtess a hibára.

Azon túl hogy valamilyen elektromos periféria szórakozik, lehet mechanikus hiba is. Valamelyik szelep nem zár be rendesen és nincs kompresszió, gyertya hiba, törött/kopott olajlehúzó miatt olaj marad az égéstérben ami összekeni a gyertyát, kipufogó ellennyomás probléma, offset a lambdán, alapjáraton teljesen nyitva marad a PCV szelep és a szívószelepeken át beköpi a gyertyát, a turbó felől is jöhet olaj, vacak EGR, lyukas EGR hűtő (ettől füstölhet fehéren), bármi.

Attól hogy néhány indítás után elmúlik a jelenség, még lehet mechanikus. A fehér füst nem jelent jót, esélyes hogy fagyálló kerül valamelyik hengerbe.


És már is találgatnk, mióta kiírtad a kérdést. :D

máj. 13. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 A kérdező kommentje:
Igen, tényleg csak a találgatások, de így utólag olvasva a kérdésemet hova gondoltam? Konkrétat tényleg nehéz írni ez tény. De legalább van mit megnézni. Valami valahol nagyon félremehet, és egyébként a gyertyát igen beköpi, tegnap cseréltem trafókkal együtt mind a négyet, a turbó felett pedig egy összeillesztés mögül jön gyenge füst. De nem látom pontosan honnan.
máj. 13. 15:14
 14/16 anonim ***** válasza:

Üzemanyag nyomást kellene mérni hogy kizárd ezt a problémát, meg kiszedni mind a 4 injektort és átfújni őket légtömegmérő tisztítóval. Légtömegmérőt is ki lehet pucolni ugyan így. Mind a 4 hengerben kompressziót kellene mérni. Le kell venni a szívósort és megnézni a szelepszárakat, ha nagyon retkes akkor kitakarítani. Turbót is le kéne venni és megnézni, turbónyomást is mérni kellene. PCV szelepet is ellenőrizni kellene. Ki kell deríteni, honnan megy oda az olaj. Ahhoz meg fontos lenne a diagnosztika, hogy megnézd minden érték a helyén van-e. De ahhoz kell egy kis szakértelem.


A PCV szelepet tudod úgy ellenőrizni, hogy ha sikerül alapjáraton megtartani, leveszed az olajbeöntő sapkát. Ha alapjáraton egy pici vákuum van az olajsapkánál, akkor valószínűleg jó a PCV. Ha nagyon szív, vagy konkrétan nehéz leemelni a sapkát, akkor nyitva van és olajat szív a karterből. Ettől függetlenül a többit is meg kéne nézni.

máj. 13. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 A kérdező kommentje:
Az alapjáraton tartás itt most egyenlő azzal hogy kb. 500-800 között mozog? Ezt úgy értsd hogy ütemesen váltakozik, mint egy lelassított szívverés vagy nem is tudom mihez hasonlítsam.
máj. 13. 16:55
 16/16 anonim ***** válasza:
Azzal egyenlő, hogy nem fullad le. Most hogy ingadozik, részletkérdés. Ha erősen szív az olajbeöntőn, az nem jó.
máj. 13. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!