Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy diesel kocsin hány lóerő...

Egy diesel kocsin hány lóerő pluszt jelent egy 2 baros turbó?

Figyelt kérdés
pl egy golf 3 tdi-be teszek egy 2 baros turbot. Hány lóerővel lesz gyorsabb? ha hülye kérdést tettem fel akkor bocsi még kezdő vagyok :S csak hallotam hogy lehet.
2010. dec. 1. 18:29
 1/6 anonim ***** válasza:
Hát igen, hülye kérdést tettél fel. Majd a többiek hosszan elmagyarázzák, hogy miért is. Maradjunk annyiban, hogy ha nem kéne elmenned a fekpadra, hanem egyből megmérhetnéd, hogy milyen erős lett nagyjából beindítanád, aztán 10 mp múlva a motor oldalán kikönyökölne a hajtókar. Utcai használatkor lehet, hogy 5-10 percig is bírná.
2010. dec. 1. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Sok fejfájást megspórolnánk ha az utcai schumacherek igy tuningolnák a verdáikat ahogy leírtad.
2010. dec. 1. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Te még mindig az a kérdező vagy, aki először f astrát akart tuningolni, amiről lebeszéltek és maradtál a 3-as golfnál?
2010. dec. 1. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

írj privátot lehetőleg az msn címeddel...

kiokosítalak, amennyire tudlak.

2010. dec. 1. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

A turbó - sokadszorra mondom el - nem egy olyan egyszerű dolog, mint a chiptuning: beszerelem, oszt' kész, megy az autó, mint az állat. Na, jó, a chiptuningot nem beszerelik, hanem feltöltik, de ez most mindegy.

Az, hogy egy turbó 2 baros, nem sokat jelent. Nem mindegy, milyen turbinafordulat mellett éri el a 2 bart, mennyire fűti fel a levegőt, mennyire tudod visszahűteni és így tovább. Ennek függvényében lehet megmondani, mennyi lesz a teljesítménye. A nagyobb légszállítás (és az ehhez adott több gázolaj) ugyanis növeli a nyomatékot, de ugye a légszállítás is fordulatszámfüggő, a teljesítmény pedig a fordulatszám és a nyomaték szorzata. Ebből látszik, hogy egészen más a legnagyobb teljesítmény egy alacsony motorfordulaton működő turbónál, mint egy olyannál, amit csak nagy fordulaton tud kellően meghajtani az autó. Sőt, nem csak a teljesítmény, hanem a teljesítmény- és nyomatékgörbe is változik, ami a hétköznapokban sokkal fontosabb, mint a legnagyobb teljesítmény.

Ráadásul ezek csak elméleti számítások lesznek, az esetlegesen átolvadó dugattyút, elhajló hajtókart, szétégő hengerfejtömítést és megrottyanó hűtővizet mellőzve. Nem tudom ugyanis, mennyi a gyári töltőnyomás, de ha emeled (márpedig gyanús, hogy a 2 baros töltőnyomás nagyobb, mint a gyári), az nagyobb hő- és mechanikai terhelésnek teszi ki az alkatrészeket.

(a "hány lóerővel lesz gyorsabb" kérdésnek pedig fuss neki még egyszer, mert valami nagyon nem stimmel a megfogalmazásával)

2010. dec. 1. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
bocsi nem az F astrás vagyok...
2010. dec. 1. 20:00

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!