Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egyes autó típusokat miért...

Egyes autó típusokat miért csak egyik kontinensen forgalmaznak?

Figyelt kérdés

Van pl Mustang, az nincs Európában. És vannak még A Fordnak is típusaik, amik csak Amerikában forgalmazzák.

Miért? Miért nem lehet egy autó márkát Mindenhol a világon kapni?


2011. jan. 12. 14:12
 1/4 anonim ***** válasza:

mert létezik olyan, hogy EU Versenyhivatal.

másrészt meg a Ford és a többieknek az az üzlet, ha valamit sorozatban lehet gyártani, és nagy mennyiségben eladni. Az európaiaknak nincs igényük ilyen kocsikra, vagy túlságosan jelentéktelen hányaduk, ezért ide nem is hoznak, csak egyedileg szállítják ki, egyedi árakon.

2011. jan. 12. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Azért,mert minden autót egy adott ország igényeinek megfelelően terveznek.

Az USA-ban a nagy távolságok megtételére tervezik a kocsikat.Elengedhetetlen a nagy és erős motor.A kasztni szintén tekintélyes méretű,ami kényelmes utazást biztosít a több száz km-es utakon.Az USA-ban többnyire autómata váltót használnak,szintén a kényelem miatt.

Európában jellemzően 20-30 kilóméterenként van egy település,melyek között keskeny és kanyargós utak vannak.Ide bőven megfelel egy ezres Suzuki is.Ellentétben az államokban szinte használhatatlan lenne egy Swift.

A Mustag az speciel megtalálható kicsiny hazánkban is.Többnyire csak az újabb modellek,hiszen a 70-es évekbeli Mustang a vasfüggöny miatt nem kerülhetett ide.Ez már a politikához tartozik,ebbe ne menjünk bele.

2011. jan. 12. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Bocsi.Az "adott ország" helyett talán pontosabb kifejezés az adott földrajzi hely.Vagy nem is tudom.A tervezésnél figyelembe veszik az úthálózatok minőségét,az üzemanyag átlag árát,az emberek igényeit stb .
2011. jan. 12. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Azért, mert az autók iránt nem egyforma az igény az egyes piacokon. Észak-Amerikában a nagy hengerűrtartalmú, kényelmes, jókora autókat keresik, a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás nem lényeges. Dél-Amerikában szinte mindegy, csak menjen és lehetőleg elférjen benne a család, de működjön alkohollal is. Itt, Európában kisebb, agilisabb, alacsonyabb fogyasztású autókat keresnek a vevők. Afrikában és Ázsia nagy részén bármit, ami mozog, lehet 50 éves konstrukció is, Japánban kis hengerűrtartalmú, aprócska méretű autókat (az ún. Kei-autók népszerűek ott a szabályzás miatt), Ausztráliában pedig az észak-amerikaihoz hasonló a piac. Ebből adódik, hogy nem sok olyan autó van, amit az egész világon el lehet adni. Mára már kialakultak az ún. "world car"-ok, ezeket próbálják az egyes konszernek valamennyi kontinensen értékesíteni. Ezek jellemzően alsó-középkategóriás, négy- vagy ötajtós családi autók, amelyekre most már valamennyi piacon megvan az igény (Ázsiában sem csak a szedánokra buknak és Észak-Amerikában is rájöttek, hogy öt méter alatt is létezik autó). Viszont ezeken kívül nem nagyon lehet semmit sem értékesíteni a világ egészén, mert ahhoz, hogy egy autótípust megérje egy adott piacra exportálni, kell egy bizonyos eladható darabszám.

Az általad példaként említett Ford Mustang kétségkívül híres autó, de nem lehetne itt, Európában olyan példányszámba forgalmazni, hogy azért megérje átalakítani EU-szabványúra a műszaki megoldásait, illetve fizetni a szállítást, vámot, itteni logisztikát, kiépíteni a szervizhálózatot és így tovább.

2011. jan. 12. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!