Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen az a változó geometriáj...

Haverka kérdése:

Milyen az a változó geometriájú turbó?

Figyelt kérdés
milyért jó nekünk?,hogyan működik ez a változó geometria?,dieselbe is van ilyen?,
2011. febr. 23. 21:01
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Sőt mi több, a turbódízelekbe szerelik csak nagy számban! Benzinesbe asszem csak a 911 turbóba van.

És azért jó, mert alacsony és magas fordulaton jobban tölt egy sima turbónál.

2011. febr. 23. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
wow kössz:D
2011. febr. 23. 21:13
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

A turbinaoldalon a lapátkerék körül van egy másik lapátkoszorú. Ennek a lapátjait lehet mozgatni. A kipufogógáz ezen keresztül áramlik a turbinakerékre. Kis motorfordulaton úgy állítják a külső lapátkoszorú kerekeit, hogy a keresztmetszetük kicsi legyen, így a kis keresztmetszetben felgyorsul a kipufogógáz áramlása és jól megpörgeti a turbinakereket - vagyis alapjárat közelében is jól tölt a turbó. A fordulat emelkedésével elfordulnak a külső lapátok, a keresztmetszet nagyobb lesz, de ott már van elegendő mennyiségű kipufogógáz ahhoz, hogy hajtsa a turbinát.

Hogy miért jó ez? Azért, mert a turbómotorok régi rákfenéje a turbólyuk, ami azt jelenti, hogy az alsó fordulatszám-tartományban erőtlen a motor. Ez azért van, mert ott kevés kipufogógáz érkezik a motorból, alig forog a turbina, kevés a turbónyomás. A VTG-feltöltőkkel viszont alacsony fordulaton is jól pörög a turbina, nagy a turbónyomás. Dízelautókon is használják - sőt, ha jól tudom, ott hamarabb jelent meg, mint a benzineseken De az is lehet, hogy nem így volt, ezt majd megmondja valaki, aki ért hozzá.

(ha pedig az autók iránti minden kíváncsiságodat kielégítetted, a helyesírással is foglalkozz egy kicsit, nem árt meg)

2011. febr. 23. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Nem VGT? Amire meg emlékszem, hogy a "régi" 911 Turbónál (997-széria) mekkora nagy dolog volt, hogy az első szériaautó amibe változó geometriás turbó van.

És csak egy észrevétel: Valójában a turbólyuk eredetileg a gáz lenyomása, és az autó rendes megindulása közt eltelt idő volt, de valamikor valaki elkezdte így hívni az alsóbb régiókban történő lassúságot.

2011. febr. 23. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim válasza:
Évekkel ezelott azt hallottam hogy ezek a turbók sokkal drágábbak viszont konnyen tonkre mennek. De amíg jó addig nagyon jó. Persze lehet hogy pár év alatt sokat fejlodott és már tényleg nagyon jó.
2011. febr. 23. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Ha akarom, VGT, ha akarom VTG. Ha a magyar elnevezésből indulok ki, akkor VGT-nek kell rövidíteni, ha pedig az angol betűszóból (Variable Turbine Geometry), akkor VTG. Egyébként én is úgy tudtam, hogy a Porsche 911 (997/I, tehát annyira nem is régi) turbo volt az első VTG-vel szerelt benzinmotoros autó.

Az is legalább ilyen érdekes, hogy mi is a turbólyuk. Még az angol turbo lag kifejezést is használják mindkét jelenségre (az alacsony fordulati "döglöttségre" és a késedelmes gázreakcióra), így aztán a magyar fordításban előkerült turbólyuk is mindkét jelenséget jelöli.

2011. febr. 23. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:

harmadik válaszoló:szerintem nincs benne helyes írási hiba


am. köszi mindenkinek:D

2011. febr. 24. 13:26
 8/13 anonim válasza:
2011. febr. 24. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Kérdező!


Rosszul hiszed, van hibád :D


helyesírás <- egybeírjuk

miért <- nem pedig 'milyért'

stb.

csak egy kis észrevétel :D

2011. febr. 24. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim válasza:
És egy nyitott rendszerrel gyönyörű szép huhogós hangot hallat :P
2015. máj. 4. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!