Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autógyártók miért az első...

Az autógyártók miért az első kerék hajtást kedvelik a hátsó helyett, amikor az előnyösebb?

Figyelt kérdés

Az autógyártók nagy része az elsőkerékhajtást részesíti előnyben a hátsó helyett. Holott paraszti ésszel azt gondolhatnánk a hátsó előnyösebb: induláskor hátra megy a súly, tehát jobban indul, fékezéskor kevésbé csúszik meg, mert a súly lekerül a hajtott kerékről. És mindennek a technikai megoldása egy kardántengely.


Akkor mégis miért az első kerékhajtást választják? Tradíció, technikai okai vannak?


2011. márc. 1. 20:38
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
100%

Először is az elsőkerék hajtás egyszerűbb.

Hátsókerék hajtás télen is előnyösebb szerinted súly nélkül jobban indulna?

Ezzen kivül van valami az alul vagy túl kormányozotság terén ami miatt a hátsókerekesek nem egy egyszerű autónak valók de ezt nem tudom valaki más majd talán elmondja.

2011. márc. 1. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
100%

Ennek több ésszerű oka is van:

-induláskori súlyeltolódás semmit nem ér, az autó hátulja könnyű, általában az első tengely viseli a motor súllyát, így az jobban tud kapaszkodni

-fékezéskor jó, ha a hajtott keréken át a motor is besegít (motorfék).

-minek egy fölösleges kardántengely?, csak a gond van vele, foglalja a helyet stb.

-egyszerűbb megoldás, az elsőt hajtani, gazdaságosabb gyártani.

-kezesebb is az autó első kerék hajtással, főleg téli útviszonyok között

2011. márc. 1. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
55%
Fékezéskor miért is csúszik meg kevésbé? Ezt gondold újra szerintem... Az egyetlen előnye az, hogy elvileg jobban gyorsul, bár ez inkább a motoron múlik. Azon kívül csak hátránya van: kardántengely, rosszindulatúbb viselkedés kanyarban, könnyebben kitör a hátulja hóban...
2011. márc. 1. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
50%

elől van a kocsiban a nagyobb tömeg.(motor)

ezért ott nagyobb a tapadás.

a fékezés nemfügg a hajtott keréktől.

az elsőkerékhajtású autó jobban irányítható. nemfarol ki nagygáznál. és jobb a tapadása mint a hátsókerekesnek. húzza az autót..


vezettél már autót?

2011. márc. 1. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
és nemkerül a csomagtartóba a motor az induláskor. továbbra is elöl a súly.
2011. márc. 1. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
79%
Régen lehet hogy olcsóbb volt a hátsókerékhajtás a régi autóknál (a hajtás és a kormányzás problémája), de ha ma minden ember feneke alá hátsó kerekes autó kerülne akkor nem sokan maradnának életben a tél végén, nem mindenki rallyversenyző. Ha egy kanyarban például megcsúszol akkor első kerék hajtású autóval sokkal könnyebb korrigálni, mert az húz, míg a hátsó kerék hajtás tolna, ha tudna, de a legtöbb esetben inkább lecsúszik az útról tapadás hiányában.
2011. márc. 1. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
100%

Régen azért voltak hátsókerekes autók, mert nem tudtak elérhető áron olyan anyagot gyártani, amely alkalmas lett volna a kormányzott kerekekre átvinni a nyomatékot. Gondolj bele micsoda csavaró forgató erő összpontosul abban a csukló mechanikában amely a kormányzott kereket forgatja pl. kanyarodás közben amikor minden pillanatban változik a féltengely és a keréktengely által bezárt szög.

A hátsó meghajtásnál merev tengelyek és fogaskerék áttételek voltak csak ( merev hátsó híd ).

2011. márc. 1. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 A kérdező kommentje:
köszi mindenkinek, mentek a pluszok, most már tisztábban látok.
2011. márc. 1. 21:57
 9/19 anonim ***** válasza:
100%

Ennek millió meg egy oka van.

Az elsőkerékhajtás kevesebb alkatrészből áll (na, nem sokkal) és szépen blokkba szerelhető. Vagyis az összeszerelés egyszerűbb és könnyebben variálható egy-egy platform. A tengelytáv nyújtása például alig jár komoly tervezési munkával, mert a hajtás minden elem a tűzfal előtt van. Márpedig ez ma, a globális márkák világában igen jó dolog: egy padlólemezre sokféle jármű épülhet. Aztán ott van még a "hülyebiztos" tulajdonsága is: az első kereket terheli a motor, elöl kapar az autó, kanyarban alulkormányzott, ami kevésbé veszélyes, hiszen az alulkormányzottság egyensúlyi helyzet felé tart: egyszer majd csak akkora lesz az ív, hogy abba már be tud fordulni. De amíg ezt el nem éri, addig is könnyebb korrigálni, gázelvételre nem áll keresztbe és a boltból hazafelé tartó 94 éves Mari néni nem fogja az 1.4-es Thaliáját bedobni az árokba. Aztán olcsóbb is az elsőkerékhajtás, mint a hátsókerekes hajtáslánc. Elöl mindenképpen jó futóművet kell kiépíteni, hogy lehessen kormányozni. Abba már belefér egy hajtás is. Hátul viszont olcsó futómű kell, hogy eladható árú legyen az autó. A csatolt lengőkar pont ilyen: Mari néninek (igen, a 94 éves sztrítrészernek) ezért telik Thaliára, mert nem túl drága megoldásokat alkalmaztak benne. És ez oda jó is, mert két nem hajtott kereket kell az úton tartani. Finomabban rugózik, mint a lőcsös szekér, de hajtást nem lehet benne kiépíteni. Ahhoz vagy merev híd kell (kényelmetlen), vagy lengőtengely (nem jó, mert változik a nyomtáv, nem eléggé stabil), vagy MacPherson (kicsi lesz a csomagtér a magas gólyalábak miatt), vagy többlengőkaros felfüggesztés. Na, ez az, amitől nem csak a csomagtér lesz kicsi, hanem a népautónak szánt kiskocsik is megdrágulnak.

(természetesen a 94 éves Mari néni és az ő Thaliája csak példa volt, ezúton kérek elnézést mindenkitől, akit megsértettem volna vele)

2011. márc. 1. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
62%
A közlekedési ezközöknek jó az elsőkerékhajtás, de egy autó hajtson csak szépen hátul;)
2011. márc. 1. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!